پروژه ناموفق ناتینگ؛ نرم‌افزار Nothing Chats نیامده از دسترس خارج شد

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
دختر جوان در حال استفاده از اپلیکیشن ناتینگ چتس / Nothing Chats
پس از انتقادهای فراوان به مشکلات امنیتی Nothing Chats، این نرم‌افزار از دسترس خارج شد.
تبلیغات

ناتینگ با انتشار پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت نسخه‌ی بتای اپلیکیشن پیام‌رسان خود را از گوگل پلی حذف کرده است. حذف Nothing Chats در حالی رخ می‌دهد که هنوز ۲۴ ساعت از انتشار این نرم‌افزار نگذشته است. ناتینگ می‌گوید که انتشار نسخه‌ی نهایی Nothing Chats تا اطلاع بعدی به‌تأخیر می‌افتد.

شرکت کارل پی نرم‌افزار Nothing Chats را با هیاهوی رسانه‌ای زیاد معرفی کرد تا از اضافه‌شدن آی‌مسیج آیفون به گوشی های اندرویدی خبر دهد. Nothing Chats بر‌پایه‌ی کلاینت Sunbird کار می‌کند و مشکلات امنیتی بسیار مهمی دارد. در یک روز اخیر، کارشناسان بارها این مشکلات را مطرح کردند.

متخصصان نرم‌افزار پس از واکاوی کد Nothing Chats متوجه شدند که این نرم‌افزار به سیستم رمزنگاری سرتاسری مجهز نیست و فایل‌های ضمیمه‌شده به پیام کاربران دیگر به‌راحتی دردسترس هستند. هم‌زمان گفته می‌شود که کلاینت Sunbird به‌جای HTTPS از HTTP استفاده می‌کند.

زمان زیادی از انتشار اولیه‌ی ناتینگ چتس نگذشته بود که بنیان‌گذار وب‌سایت Texts.com گفت نرم‌افزار جدید ناتینگ به‌شدت ناامن است و تمامی پیام‌های ارسال‌شده، در قالب متن آشکار (Plaintext) وارد سرور نگهبان می‌شوند.

ناتینگ در بیانیه‌ی جدیدش مستقیماً به مشکلات امنیتی واکنش نشان نداد و گفت در همکاری با Sunbird «چندین باگ» را رفع می‌کند.

رونمایی Nothing Chats با حواشی زیادی همراه شد. زمان زیادی از معرفی این نرم‌افزار نگذشته بود که اپل رسماً اعلام کرد که پشتیبانی از RCS در سال ۲۰۲۴ به آیفون می‌آید. این باعث شد پروژه‌ی Nothing Chats بسیار کم‌اهمیت‌تر شود و کاربران از همان ابتدا آن را شکستی واضح بدانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات