اپل تسلیم قوانین اروپا شد؛ استاندارد RCS در سال ۲۰۲۴ به آیفون می‌آید

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
 آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس کنار هم
اپل پس از کش و قوس فراوان سرانجام دربرابر قانون اروپا سر خم کرد. استاندارد پیام‌رسانیِ RCS از سال آینده وارد آیفون می‌شود.
تبلیغات

جدال حباب‌های سبز و آبی سرانجام به پایان می‌رسد. اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی که برای وب‌سایت 9to5Mac ارسال کرد، گفت که گوشی آیفون از سال آینده‌ی میلادی به استاندارد پیام‌رسانیِ RCS مجهز می‌شود. اکثر گوشی های اندرویدی همین‌حالا مشغول استفاده از این استاندارد هستند.

اپل در بیانیه‌اش می‌گوید: «بعداً در سال آینده، ما پشتیبانی از RCS Universal Profile را اضافه می‌کنیم، استانداردی که توسط اتحادیه‌ی GSM منتشر شده است.»

تولیدکننده‌ی آیفون، مک بوک و آیپد در ادامه‌ی بیانیه می‌گوید: «ما معتقدیم RCS Universal Profile درمقایسه‌با SMS یا MMS تجربه‌ی تعامل‌پذیری بهتری ارائه می‌دهد. این استاندارد در کنار آی‌مسیج فعالیت خواهد کرد. آی‌مسیج همچنان بهترین و ایمن‌ترین تجربه‌ی پیام‌رسانی برای کاربران اپل خواهد بود.»

اضافه‌شدن RCS به آیفون بدین معنی است که هنگام پیام دادن به کاربران گوشی اندرویدی، به قابلیت‌هایی مثل تیک‌ خوانده‌شدن پیام (Read Receipts)، نشانگر تایپ، ارسال عکس و فیلم باکیفیت و موارد این چنینی دسترسی خواهید داشت.

تغییر بزرگ آیفون احتمالاً نتیجه‌ی قرارگرفتن سیستم‌عامل iOS و مهم‌تر از آن پیام‌رسان آی‌مسیج در فهرست پلتفرم‌های «دربان» اتحادیه‌ی اروپا است. امروز آخرین مهلت شرکت‌ها برای اعتراض به این قانون به پایان رسید.

شرکت‌هایی مثل گوگل و سامسونگ سال‌ها است که از اپل می‌خواهند RCS را به آیفون اضافه کند، اما غول کوپرتینویی صنعت فناوری تاکنون مقاومت کرده بود. اتحادیه‌ی اروپا در نهایت یکی از مهم‌ترین سرویس‌های اپل را هدف گرفت و این شرکت را به سازگاری با قوانین مجبور کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات