بهترین افزونه های کروم برای ChatGPT

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
بهترین افزونه های کروم برای ChatGPT
بهترین افزونه‌های کروم برای ChatGPT کدام‌اند؟ اگر از مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم استفاده می‌کنید و به ChatGPT علاقه‌مندید، این افزونه‌ها برای شما است.
تبلیغات

چت‌بات‌های هوش مصنوعی را می‌توانیم یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات چند سال و حتی دهه اخیر بدانیم؛ چت‌بات‌هایی که با کمک فناوری هوش مصنوعیِ موسوم به مدل زبانی بزرگ، حجم عظیمی از داده‌ها را در طول مدت کمتر از چند هفته دریافت می‌کنند و پس از آن با تکیه به قدرت پردازشی فوق‌العاده، توانایی پاسخ به سؤالات کاربران را خواهند داشت.

در این‌ میان چت‌بات ChatGPT را باید یکی از شناخته‌شده‌ترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی بدانیم که در طول کمتر از یک سال، جنجال فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی به‌پا کرد. به‌طور دقیق نمی‌توان دامنه توانایی‌های ChatGPT را در یک جمله یا حتی یک مقاله توصیف کرد و حتی ممکن است برخی ویژگی‌های آن برای خود شرکت سازنده نیز ناشناخته باشد، اما به‌طور خلاصه توانایی‌های این چت‌بات به‌گستره خلاقیت کاربرانِ آن خواهد بود.

پیش‌تر در مقاله بهترین افزونه‌های کروم به افزونه‌های مهم و کاربردی در زمینه‌های مختلف اشاره کردیم اما این مقاله به‌طور اختصاصی به چت‌بات ChatGPT و افزونه‌های مرتبط با آن اختصاص دارد. در ادامه به بهترین افزونه‌های این چت‌بات اشاره خواهیم کرد.

بهترین افزونه های کروم برای ChatGPT کدام‌اند؟

۱۰ افزونه برتر ChatGPT برای گوگل کروم و سایر مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم، به شرح زیر است:

  • Botrush Browser plugin for ChatGPT
  • ChatGPT for Google
  • ChatGPT Prompts
  • Compose AI
  • FancyGPT
  • Monica
  • TalkBerry
  • UseChatGPT.AI
  • Wiseone
  • YouTube Summary with ChatGPT

Botrush Browser plugin for ChatGPT

افزونه Botrush Browser برای گوگل کروم

ابتدا به‌سراغ تغییرات ظاهری می‌رویم. شما می‌توانید با استفاده از افزونه Botrush، در کنار تغییرات ظاهری، ویژگی‌هایی چون دانلود به‌صورت PDF یا DOC و همچنین اشتراک‌گذاری و شمارنده کلمات را به ChatGPT اضافه کنید.

علاوه‌بر پوسته‌های ظاهری متنوع، امکان تغییر فونت، قالب تاریک یا روشن، افزودن دکمه Copy و حتی دکمه Continue نیز وجود دارد. با استفاده از این دکمه می‌توان پاسخ‌های پیشین را به‌راحتی دنبال کرد.

ChatGPT for Google

افزونه ChatGPT for Google برای گوگل کروم

این افزونه ساده ChatGPT را به سمت راست صفحه جست‌وجوی گوگل اضافه می‌کند و پاسخ این چت‌بات برای عبارت جست‌وجوشده را نمایش می‌دهد. برای استفاده از این افزونه نیاز به لاگین با حساب OpenAI خود خواهید داشت و پس از نمایش پاسخ، می‌توانید با کلیک روی Let's Chat، سؤالات بیشتری را از ChatGPT بپرسید و به‌طور مستقیم با آن تعامل داشته باشید.

ChatGPT Prompts - Snack Prompt

افزونه ChatGPT Prompts برای گوگل کروم

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، دامنه توانایی‌های چت‌بات ChatGPT به گستره خلاقیت انسان در پرسیدن سؤال خواهد بود. اما آیا علاقه‌ای به دانستن سؤالاتی که دیگران می‌پرسند دارید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت باشد افزونه ChatGPT Prompts مورد پسندتان قرار خواهد گرفت.

این افزونه کمک می‌کند تا از بهترین متنِ درخواست‌هایی که دیگران در ChatGPT ثبت می‌کنند باخبر شوید و در صورت نیاز شما هم از آن‌ها استفاده کنید. با توجه به‌ اینکه دامنه درخواست‌ها بسیار وسیع است، توسعه‌دهنده افزونه امکان نمایش دسته‌بندی‌های مختلف را نیز مهیا کرده است. علاوه‌براین می‌توانید از فیلترهای زمانی مختلفی نیز استفاده کنید تا سریع‌تر به آنچه مدنظر دارید برسید.

شیوه رتبه‌بندی درخواست‌ها از طریق رأی (UpVote) خواهد بود و به‌تبع درخواستی با بالاترین رأی در بازه انتخاب‌شده در جایگاه اول نمایش داده می‌شود.

Compose AI

افزونه Compose AI برای گوگل کروم

گوگل در خلال رویداد I/O اخیر خود از ویژگی Help me Write برای سرویس GMail خود رونمایی کرد که با استفاده از آن می‌توان از طریق یک درخواست کوتاه، ایمیلی را به‌طور کامل در کسری از ثانیه نگارش کرد. اما این ویژگی درحال‌حاضر به‌صورت بتا و برای عده محدودی عرضه شده است و تنها به Gmail محدود خواهد بود. برای رهایی از این محدودیت‌ها می‌توانید از Compose AI استفاده کنید.

Compose AI عملکردی مشابه Help me Write دارد و با یک توضیح ساده می‌توانید یک ایمیل را به‌طور کامل نگارش کنید. Compose AI از فارسی نیز پشتیبانی می‌کند اما باید دستور را به‌صورت انگلیسی بنویسید و در آن ذکر کنید که می‌خواهید ایمیل به‌ زبان فارسی باشد.

افزونه Compose AI برای گوگل کروم به زبان فارسی

تنها مشکل Compose AI را باید نبود امکان بسط یا کاهش حجم متن دانست؛ ویژگی جذابی که Help me Write از آن بهره‌مند است و به بهتر شدن محتوای ایمیل کمک زیادی می‌کند.

البته باید در نظر داشته باشید که مشکلی با زبان انگلیسی نخواهید داشت و معمولاً ایمیل‌های تولیدشده در این زبان کافی خواهند بود، اما در زبان فارسی احتمالاً نتایج کوتاه‌تری را نمایش دهد.

FancyGPT

افزونه FancyGPT برای گوگل کروم

با توجه به اینکه ChatGPT استفاده‌های آموزشی فراوانی دارد، احتمالاً برای نمایش محتوای تولیدشده و اشتراک‌گذاری آن با دیگران چالش‌هایی روبه‌رو شوید؛ به‌ این دلیل که عموماً پاسخ‌ها طولانی هستند و حتی اگر طولانی نباشند پس از دو الی سه سؤال نیاز امکان تهیه اسکرین‌شات از صفحه دشوار خواهد بود. یا اگر بخواهید یک سؤال یا پاسخ را حذف کنید به‌ناچار باید دست‌به‌دامن فتوشاپ شوید.

افزونه FancyGPT دقیقاً برای حل این مشکل آمده است و با ایجاد خروجی در یک عکس واحد، سؤالات و پاسخ‌ها را به‌صورت مرتب‌تر و زیباتری نمایش می‌دهد که به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری خواهد بود. پیش از ذخیره نهایی می‌توانید بلوک‌های غیرضروری را حذف کنید تا خروجی نهایی به آنچه شما نیاز دارید، نزدیک‌تر باشد.

نمونه خروجی افزونه FancyGPT برای گوگل کروم

FancyGPT همچنین به کاربر امکان تغییر شکل ظاهری خروجی را نیز می‌دهد و می‌توانید از میان ۴ تم پیش‌فرض آن، یکی را برگزینید.

Monica

افزونه Monica برای گوگل کروم

مانیکا علاوه‌بر پشتیبانی از GPT-3.5 و GPT-4، امکان ساخت تصاویر از درخواست‌های کاربر را نیز دارد که البته برای استفاده از آن باید هزینه ماهیانه‌ای را بپردازید.

اما امکان چت با ChatGPT و همچنین نگارش محتواهای مختلف به زبان‌های مختلف دنیا به‌تنهایی ویژگی‌های مهمی محسوب می‌شوند. حتی این امکان وجود دارد که پس از مدتی به‌خود بیایید و ببینید که به‌صورت روزانه درحال استفاده از آن هستید!

صفحه افزونه Monica برای گوگل کروم

با استفاده از قسمت Compose می‌توانید کارهایی چون نگارش توییت، ایمیل، پیام شخصی، مقاله یا پست وبلاگ را با مانیکا انجام دهید. مانیکا برای سهولت در روند اجرای کار و نزدیک بودن نتیجه به خواسته‌های کاربر فیلترهای مختلفی را نیز مانند لحن نگارش در نظر گرفته است.

استفاده از GPT-4 و ویژگی ساخت تصویر در مانیکا پولی خواهد بود و در پنل رایگان نیز با وجود امکان استفاده از GPT-3.5، تعداد درخواست‌های شما به ۳۰ عدد محدود خواهد بود.

TalkBerry

افزونه TalkBerry برای گوگل کروم

برای صحبت با ChatGPT تنها به ارسال متن محدود خواهید بود و راه دیگری وجود ندارد، اما چه می‌شد اگر می‌توانستیم با صدای خودمان با این چت‌بات قدرتمند صحبت کنیم؟

توسعه‌دهنده TalkBerry نیز در ابتدا با همین پرسش رو‌به‌رو شد و در نهایت چنین افزونه‌ای را توسعه داد و منتشر کرد. بس از نصب افزونه و باز کردن صفحه چت‌بات ChatGPT دکمه‌های فعال‌کردن میکروفون به پایین کادر متن افزوده می‌شود و به‌راحتی با یک کلیک می‌توانید درخواست خود را دیکته کنید. متأسفانه TalkBerry از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

UseChatGPT.AI

افزونه UseChatGPT.AI برای گوگل کروم

اگر از آن دسته افرادی هستید که از چند چت‌بات هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، افزونه UseChatGPT.AI پنلی مملؤ از مدل‌های زبانی مختلف را برایتان مهیا می‌کند: چت‌بات‌هایی چون بینگ، ChatGPT، بارد.

UseChatGPT.AI ویژگی چشمگیر دیگری دراختیارتان قرار نمی‌دهد و تنها نقطه قوت آن گرد هم آوردن چت‌بات‌های هوش مصنوعی است.

Wiseone

افزونه Wiseone برای گوگل کروم - سربرگ چکیده

تصور کنید که در حال مطالعه متنی طولانی هستید و نیاز به پاسخی سریع برای سؤال خود دارید. در چنین شرایطی معمولاً برای پاسخ به سؤال نیاز است تا مقاله به‌طور کامل خوانده شود، اما وقت کافی برای چنین کاری نیست.

افزونه Wiseone این امکان را دراختیارتان قرار می‌دهد تا به‌سادگی چند کلیک و نوشتن درخواست خود، به پاسخ سؤال خود دست پیدا کنید یا اینکه با تغییر منبع به اینترنت، به پاسخ دقیق‌تری دست پیدا کنید.

افزونه Wiseone برای گوگل کروم - سربرگ پیشنهادات
افزونه Wiseone برای گوگل کروم - سربرگ چت‌بات

اگر نیاز به چکیده‌ای کوتاه از متن مقاله دارید نیز می‌توانید با انتخاب سربرگ Summarize (بدون توجه به زبان مقاله منبع) به خلاصه‌ای انگلیسی از مقاله دست پیدا کنید.

خوشبختانه Wiseone از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید دستورات خود را به‌زبان فارسی وارد کنید یا اینکه خلاصه متون فارسی را به انگلیسی مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که افزونه Wiseone به‌صورت کاملاً رایگان منتشر شده است و نیازی به پرداخت هزینه برای نسخه نامحدود آن ندارید.

YouTube Summary with ChatGPT

افزونه YouTube Summary برای گوگل کروم

ابزارهای زیادی برای تبدیل متن به یک چکیده کوتاه وجود دارند اما اگر بخواهیم چکیده‌ای از یک ویدیوی بلند داشته باشیم پاسخ چه خواهد بود؟ به‌لطف ChatGPT و توسعه‌دهندگان خلاق برای این کار هم پاسخی چون افزونه YouTube Summary وجود دارد.

افزونه YouTube Summary قادر است تا صوتِ ویدیوی در حال پخش را به‌صورت متنی برایتان قرار دهد یا اینکه چکیده‌ای از ویدیو را به‌صورت متنی تهیه کند. این افزونه همچنین می‌تواند محلی برای ورود یادداشت‌هایتان باشد؛ یادداشت‌هایی که امکان اشتراک‌گذاری با دیگران را نیز دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات