مایکروسافت تیمز ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس جدیدترین آمار منتشرشده توسط مایکروسافت، تعداد کاربران ماهانه پلتفرم Teams به ۲۵۰ میلیون نفر رسیده است.
تبلیغات

مقامات مایکروسافت اعلام کرده‌اند که پلتفرم همکاری تیمز (Teams) به آمار ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و تعداد آن‌ها از ۱۴۵ میلیون کاربر فعال روزانه در آوریل سال جاری، افزایش  چشمگیری یافته است. مدیران مایکروسافت این عدد جدید را در تاریخ ۲۷ جولای به‌عنوان بخشی از گزارش درآمد شرکت در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۱ به اشتراک گذاشتند.

طبق گزارش ZDNet، کایل ویکستروم، مدیر روابط سرمایه‌گذاران مایکروسافت، قبل از انتشار جزئیات گزارش مالی سه‌ماهه چهارم، اطلاعات عددی مربوط به مقدار استفاده کاربران از تیمز را با این خبرگزاری به اشتراک گذاشته بود. در حال حاضر، مایکروسافت معیار  خود را از کاربران فعال روزانه به ماهانه تغییر داده است.

به گفته‌ی مقامات مایکروسافت، Teams Phone ماهانه نزدیک به ۸۰ میلیون کاربر فعال دارد و در حال حاضر، ۱۲۴ سازمان بیش از ۱۰۰ هزار کاربر در تیمز و نزدیک به ۳ هزار مورد دیگر بیش از ۱۰ هزار کاربر در این پلتفرم دارند. در آوریل ۲۰۲۰، مایکروسافت تنها ۷۵ میلیون کاربر فعال روزانه در تیمز داشت. مقامات این شرکت می‌گویند رشد سریع تعداد کاربران فعال مدیون نیاز افراد به دورکاری در دوران شیوع ویروس کرونا است.

تیمز جزو دسته «ابر تجاری» مایکروسافت و بخشی از درآمد تجاری محصولات اداری و خدمات ابری این شرکت است. این اپ به‌عنوان پلتفرم چت گروهی شروع به کار کرد؛ اما مایکروسافت با گسترش قابلیت‌ها و ویژگی‌ها، آن را به یک محصول قدرتمندتر تبدیل کرده است. مقامات مایکروسافت میگویند درآمد ابر تجاری (Office 365 ،Azure ،Dynamics 365 و سایر خدمات ابری) در سه‌ماهه چهارم ۱۹٫۵ میلیارد دلار افزایش یافته؛ درحالی‌که یک سال قبل ۱۴٫۳ میلیارد دلار بوده است.

مایکروسافت در تلاش است با افزودن ویژگی‌های مصرف‌کننده به این پلتفرم خود، تیمز را به چیزی فراتر از پایه تجاری آن تبدیل کند. این شرکت دکمه Teams Chat را در نوار وظیفه ویندوز ۱۱ ادغام کرده است، به این امید که افراد بیشتری بتوانند قابلیت‌های جذاب این اپ را امتحان کنند.

نظر شما همراهان زومیت درباره Microsoft Teams چیست؟ آیا از کاربران این پلتفرم هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات