نسخه تحت‌وب شزم اپل در مرحله بتا قرار گرفت

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه تحت‌وب شزم در‌حال‌حاضر فقط در سیستم‌عامل کروم و مک دردسترس است و به‌صورت آزمایشی دراختیار عموم قرار می‌گیرد.
تبلیغات

شزم یکی از اپلیکیشن‌های محبوب اپل است که برای شناسایی آهنگ‌ها به روش‌های مختلف ازجمله پخش بخشی از موسیقی مدنظر استفاده می‌شود. در‌حال‌حاضر، کاربران گجت‌های قابل‌حمل اپل ازجمله آیفون‌ها می‌توانند به شزم دسترسی داشته باشند و از امکانات گسترده‌اش استفاده کنند. بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند نسخه‌ی تحت‌وب شزم را نیز در‌اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. در همین زمینه، گزارشی منتشر شده است که نه‌تنها از انتشار نسخه‌ی بتای شزم برای سیستم‌عامل کروم و مک خبر می‌دهد؛ بلکه تأیید می‌کند که ظاهر رابط کاربری اپلیکیشن شزم برای iOS نیز تغییراتی کرده است.

نسخه‌ی تحت‌وب شزم به‌صورت ابزار به مرورگرها اضافه می‌شود و هنگام پخش موسیقی‌های مختلف در ویدئوها می‌تواند آهنگ در‌حال‌اجرا را شناسایی کند و اطلاعات مختلفی درباره‌ی آن اثر را به کاربر ارائه دهد. در‌حال‌حاضر، ابزار شزم فقط در دو سیستم‌عامل مک و کروم در‌دسترس است و تنها از مرورگرهای کروم و فایرفاکس و سافاری می‌توان آن را نصب و استفاده کرد؛ البته باید اشاره کرد که نسخه‌ای از اپلیکیشن شزم در سال ۲۰۱۴ برای سیستم‌عامل مک منتشر شد.

در‌این‌بین، نسخه‌ی iOS اپلیکیشن شزم بازطراحی شده است و بخش‌هایی از رابط کاربری آن با تغییرات گسترده‌ای همراه هستند. هدف از چنین اقدامی ساده‌تر‌شدن فرایند یافتن آهنگ مدنظر بوده است. درواقع، کاربر می‌تواند با انجام ژست‌های حرکتی دستورهای بیشتری به اپلیکیشن بدهد و به گشتن در منوهای اپلیکیشن برای اعمال تغییرات یا اجرای فرامین نیازی وجود نخواهد داشت.

درکنار بازطراحی رابط کاربری، ویژگی‌هایی ازجمله فهرستی از جست‌وجوهای ناموفق وجود خواهد داشت که در زمان متصل‌نشدن دستگاه به اینترنت در نظر گرفته‌ شده‌اند. درواقع، اگر جست‌وجویی با قطعی ارتباطات دستگاه با ناکامی خاتمه یافت، با اتصال مجدد گوشی هوشمند به اینترنت، دوباره از سر گرفته خواهد شد. در‌حال‌حاضر، نسخه‌ی ۱۴.۲ اپلیکیشن شزم برای iOS منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به اپ استور آن را دانلود یا به‌روزرسانی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات