جیمیل میزبان قابلیتی با عملکرد شبیه ‌به تیک آبی شبکه‌های اجتماعی می‌شود

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد در هفته‌های آینده قابلیتی جدید به جیمیل بیاورد که عملکردی همچون تیک آبی در شبکه‌های اجتماعی دارد.
تبلیغات

گوگل در بیانیه‌ای رسمی، از اِعمال بهبودهای امنیتی در سرویس‌های مجموعه‌ی G Suite خبر داده است که پیش‌تر اخباری در‌باره‌ی شماری از آن‌ها شنیده بودیم. براساس اطلاعیه‌ی گوگل، ازاین‌پس امکان تغییردادن حساب کاربری ادمین در سرویس گوگل‌میت فراهم می‌شود. بااین‌حال، یکی از تغییرات بزرگی که به‌لطف سیاست‌های جدید گوگل اعمال می‌شود، به جیمیل مربوط است. سال گذشته، گوگل از همکاری تجاری با گروه BIMI خبر داد. به‌لطف همکاری گوگل با این گروه، مشخصه‌ی جدیدی به جیمیل می‌آید که ازطریق آن، می‌توان لوگو برندها را به ایمیل‌های معتبر اضافه کرد.

شبکه‌های اجتماعی به حساب‌های کاربری معتبر و شناخته‌شده تیک آبی‌رنگ ارائه می‌دهند تا هویت آن‌ها تأیید شود. در نگاه اول، به‌نظر می‌رسد گوگل نیز در پی اضافه‌کردن قابلیتی مشابه به جیمیل است. البته این قابلیت در جیمیل قرار نیست در قالب تیک آبی ارائه شود؛ بلکه روش اصلی احراز هویت برندها، لوگو قرارگرفته روی ایمیل ارسال‌شده‌ی آن‌ها خواهد بود. درادامه، نمونه‌ای از این قابلیت را می‌توانید مشاهده کنید که برای رسانه‌ی CNN ارسال شده است:

لوگو رسمی سی ان ان / CNN در جیمیل این شرکت قابلیت جدید

سیستم DMARC ایمیل‌های یادشده را تأیید می‌کند؛ سیستمی که همین الان هم از آن استفاده می‌شود. سپس باید مجوزی ویژه دراختیار گوگل قرار داده شود تا این شرکت لوگو رسمی برند را به ایمیل اضافه کند. این موضوع باعث خواهد شد مردم به ایمیل‌هایی اعتماد کنند که از شرکت‌های معتبر دریافت می‌کنند. اهالی مانتین‌ویو می‌گویند در هفته‌های آتی، نسخه‌ی آزمایشی قابلیت جدید را به جیمیل اضافه می‌کند؛ بنابراین، اگر هفته‌های آینده لوگو برندها را روی ایمیل مشاهده کردید، تعجب نکنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت جدید جیمیل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات