توییتر نمایش آزمایشی تعداد کوت‌ توییت‌ها را آغاز کرد

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
توییتر به‌تازگی آزمایش جدیدی در پلتفرم خود آغاز کرده است تا تعداد کوت‌ (ری‌توییت با کامنت) توییت‌ها را در قالب گزینه‌ای مجزا به‌نمایش بگذارد.
تبلیغات

توییتر قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌دهد و می‌توان کارهای متنوعی روی توییت‌ها انجام داد. یکی از قابلیت‌ها،‌ ری‌توییت کردن است که به دو نوع، یعنی با کامنت و بدون کامنت انجام می‌گیرد. کاربران توییتر مدت‌ها است که «ری‌توییت با کامنت» را «کوت» کردن می‌خوانند و به‌نظر می‌رسد خود توییتر نیز قصد دارد به‌زودی به‌صورت رسمی چنین کاری انجام دهد. در حرکتی که احتمالا برخی بخش‌های پلتفرم را برای همیشه دست‌خوش تغییر خواهد کرد، توییتر تصمیم گرفته عبارتی را که برای برخی معیارها استفاده می‌کند تغییر دهد. بدین ترتیب توییتر قصد دارد تعداد کوت‌های هر توییت را به‌صورت جداگانه نشان دهد. تا پیش از این، کوت‌ها نیز جزو ری‌توییت‌ها به‌حساب می‌آمدند. 

توییتر در بیانیه‌ای که شنبه‌ی گذشته در اختیار رسانه‌ی ورج قرار داده ست می‌گوید: «چند ماه پیش، ما Retweets with Comments را بیشتر در جلوی چشم شما قرار دادیم تا وقتی که روی گزینه‌ی Retweets توییت کلیک می‌کنید، تعداد ری‌توییت‌ با کامنت‌ها را هم ببینید. این قابلیت برای همه در دسترس قرار دارد. اکنون ما آزمایش جدیدی را شروع کرده‌ایم تا Retweets with Comments را در قالب گزینه‌ای جداگانه یعنی Quotes برای هر توییت نشان دهیم تا ببینیم که آیا این کار می‌تواند ری‌توییت‌های دارای کامنت را قابل‌دسترس‌تر و قابل‌فهم‌تر کند یا خیر.»

همانطور که در اسکرین‌شات زیر می‌توانید ببینید، توییتر به‌صورت آزمایشی گزینه‌ی Quotes را هم به زیر توییت‌‌ها اضافه کرده است تا بتوانید ساده‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید:

گزینه‌های Like و Retweet و Quote توییتر در زیر یک توییت

توییتر پیش‌تر در اواسط سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی قابلیت Retweet with Comments را به‌صورت آزمایشی برای برخی کاربران iOS راه‌اندازی کرده بود که تعداد آن‌ها در قالب گزینه‌ای جداگانه در کنار Likes و Retweets نشان داده می‌شد. در دسترس قرار گرفتن کوت‌ها در قالب گزینه‌‌ای مجزا باعث می‌شود امکان دسترسی به آن‌ها بسیار ساده‌تر باشد.

توییتر شبکه‌ی اجتماعی بسیار پویایی است و همواره تلاش می‌کند قابلیت‌هایی جدید در راستای بهبود تجربه‌ی کاربری ارائه دهد. توییتر طی چند ماه اخیر بارها تغییراتی در رابط کاربری خود ایجاد کرده که عموما با استقبال مواجه شده‌اند. البته در نظر داشته باشید که گاهی اوقات این تغییرات در رابط کاربری از مرحله‌ی آزمایشی خارج نشدند و هرگز به‌صورت عمومی در دسترس همه‌ی کاربران قرار نگرفتند.

توییتر مدتی پیش به‌صورت آزمایشی برچسب جدیدی تحت عنوان Original Twitter به پلتفرم اضافه کرد که نشان می‌داد کدام کاربر، بحث را آغاز کرده است؛ اما هیچ‌گاه شاهد انتشار عمومی آن نبودیم. توییتر همچنین به‌صورت موقتی قابلیت اسنوز کردن اعلان‌ها را در پلتفرم پیاده‌سازی کرد تا اعلان‌ها بعدا در زمانی خاص مجددا به‌نمایش دربیایند. قابلیتی دیگر این بود که کاربران توییتر می‌توانستند تعیین کنند صرفا اعلان برخی از ریپلای‌های توییت‌شان اعلام شود و اعلان‌ همه‌ی ریپلای‌ها روی صفحه نیایند. 

توییتر پیش‌تر گفته است همواره تلاش می‌کند با بهبود رابط کاربری پلتفرم خود، فرآیند مکالمه را برای کاربران ساده‌تر کند. مدیر بخش مدیریت محصول در توییتر در دی‌ماه سال گذشته گفت این شرکت قصد دارد با معرفی قابلیت‌هایی جدید، برخی از تعاملات ناسالم پلتفرم را کمرنگ‌تر کند. برای مثال ممکن است شماری از کاربران توییتر علاقه‌ای بیش از حد به دیده شدن داشته باشند یا این‌که برخی افراد بخواهند به دیگران توهین کنند. البته تغییراتی که توییتر در پلتفرم اعمال کرده صرفا به طراحی ظاهری محدود نمی‌شود. از مدتی پیش امکان زمان‌بندی‌ توییت‌ها به نسخه‌ی وب آمده است تا کاربر بتواند توییت خود را بنویسد و آن را در زمانی دیگر منتشر کند. 

توییتر طی چند هفته‌ی اخیر به‌دفعات در اخبار حضور پیدا کرده است. سه نوجوان با نام‌های گراهام ایوان کلارک، نیما فاضلی و میسون شپرد توانستند با همکاری یک‌دیگر، بزرگ‌ترین هک توییتر را رقم بزنند. گفته می‌شود کلارک ماه‌ها پیش ازطریق حمله‌ی فیشینگ به دستگاه کارمندان توییتر، اطلاعات ابزار مدیریتی را استخراج کرده و سپس ازطریق آن به حساب‌های کاربری بزرگ نظیر ایلان ماسک و بیل گیتس دسترسی پیدا کرده است. همچنین چند روز پیش اعلام شد توییتر متوجه نوعی باگ در نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن خود شده که ازلحاظ تئوری امکان دسترسی به پیام‌های خصوصی کاربران را فراهم می‌کرده است. توییتر می‌گوید هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد پیام‌های خصوصی کاربران فاش شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات