نسخه پولی توییتر چه قابلیت‌های اضافه‌ای ارائه خواهد داد؟

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
توییتر به‌تازگی نظرسنجی جدیدی را آغاز کرده است تا نظر کاربران را درباره‌ی قابلیت‌هایی که در نسخه‌ی اشتراکی توییتر اضافه خواهند شد، جویا شود. یکی از این قابلیت‌ها Undo Send است
تبلیغات

اوایل ماه جاری میلادی بود که توییتر به سرمایه‌گذاران گفت به‌منظور کسب درآمد بیشتر برای حمایت از کسب‌و‌کارش به فکر اضافه کردن نسخه‌ی اشتراکی به توییتر افتاده است. حال می‌دانیم که توییتر به اضافه کردن چه نوع قابلیت‌هایی به نسخه‌ی اشتراکی پلتفرم خود فکر می‌کند. توییتر به‌تازگی نظرسنجی جدیدی به‌راه انداخته و از کاربران خواسته است قابلیت‌های اضافه‌ای نظیر Undo Send (برگرداندنِ توییتِ ارسال‌شده) را ارزیابی کنند.

کاربران توییتر از مدت‌ها پیش خواستار اضافه شدن دکمه‌ی ویرایش توییت به پلتفرم بوده‌اند، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد این قابلیت در نسخه‌ی اشتراکی هم قرار نیست از راه برسد. به‌جای آن، توییتر به Undo Send فکر می‌کند. توییتر ایده‌های دیگری هم برای نسخه‌ی اشتراکی دارد که شامل مواردی مثل اضافه کردن رنگ‌های سفارشی به اپلیکیشن و وب‌سایت،‌ امکان پست کردن ویدئوهای باکیفیت‌تر و طولانی‌تر، پشتیبانی از نشان (بَج) پروفایل، پاسخ خودکار به منشن‌ها، قابلیت‌های نظارتی و تحلیلی بیشتر و امکان ایجاد نظرسنجی برند درباره‌ی تبلیغات می‌شوند. توییتر در نظرسنجی جدید خود از کاربران می‌خواهد گزینه‌هایی که بیشترین و کمترین اهمیت را برای آن‌ها دارند انتخاب کنند. 

جزئیات نظرسنجی موردبحث نخستین بار توسط فردی با نام کاربری WFBrother@ در خود توییتر منتشر شد. مدتی نگذشته بود که مت ناوارا، مشاور تیزبین رسانه‌های اجتماعی متوجه نظرسنجی شد و آن را پوشش داد. فردی به نمایندگی از توییتر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی تک‌کرانچ تأیید کرده سؤالات موردبحث مربوط به نظرسنجی جدیدی هستند که توییتر برگزار کرده تا گزینه‌های پیش‌روی خود را برای مدل اشتراکی پلتفرم موردارزیابی قرار دهد. توییتر فعلا ترجیح داده است هیچ جزئیات بیشتری در این رابطه دردسترس رسانه‌ها قرار ندهد؛ بااین‌حال می‌گوید در یادداشت مربوط به عملکرد سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ که برای سرمایه‌گذاران ارسال کرده برخی توضیحات در این زمینه ارائه داده است. 

یادداشت موردبحث توییتر که دردسترس سرمایه‌گذاران قرار گرفته اعلام می‌کند مدیران این شبکه‌ی اجتماعی از مدت‌ها پیش فکر کردن درباره‌ی روشی جدید برای کسب درآمد را آغاز کرده‌اند تا درکنار کسب‌و‌کار تبلیغات، فعالیت کند. توییتر به‌وضوح در یادداشت جدید می‌گوید روش موردبحث ممکن است شامل اضافه کردن سرویس اشتراکی یا رویکردهای مشابه باشد. توییتر تأکید می‌کند که بررسی این موضوع در مراحل اولیه به‌سر می‌برد و انتظار ندارد که بتواند در سال ۲۰۲۰ ازطریق روش‌های جدید درآمد به‌جیب بزند. توییتر می‌گوید هرچه میزان پیشرفت‌های حاصل‌شده بیشتر شود، ممکن است اطلاعیه‌های بیشتری در این رابطه منتشر کند یا اینکه برخی قابلیت‌ها را به‌صورت آزمایشی و محدود به پلتفرم بیاورد.

نظرسنجی توییتر درباره‌ی گزینه‌های زیر از کاربران سؤال می‌پرسد:

Undo Send: پنجره‌ای به‌مدت ۳۰ ثانیه برای شما به‌نمایش درمی‌آید تا توییتی را که ارسال کرده‌اید فراخوانی (لغو) کنید، پیش از اینکه کسی بتواند آن را مشاهده کند. این، قابلیتی است که توییتر پیش‌تر در گذشته گفته می‌تواند به‌عنوان جایگزینی مناسب برای دکمه‌ی ویرایش عمل کند. دکمه‌ی ویرایش توییت، چیزی است که کاربران توییتر از سال‌ها پیش خواستار آن هستند. به‌جای فراهم‌سازی امکان ویرایش توییت‌ها به‌‌صورت نامحدود و جلوگیری از سرمایه‌گذاری مهندسی‌محور درخورتوجهی که این قابلیت نیازمند آن است، کاربران می‌توانند در زمانی سریع پس از ارسال توییت، غلط املایی‌شان را ببینند و ویرایش کنند. 

رنگ‌های سفارشی: افزون‌بر حالت تاریک (Night Mode)، خواهید توانست فونت‌ها و رنگ‌ تم توییتر را روی گوشی هوشمند یا رایانه‌های خود تغییر دهید. پس‌زمینه‌ی رابط کاربری، لینک‌ها، منشن‌ها،‌ هشتگ‌ها و آیکون‌ها به همان رنگی درخواهند آمد که شما انتخاب می‌کنید.

انتشار ویدئو: خواهید توانست ویدئوهایی را که پنج‌برابر طولانی‌تر از محدودیت فعلی هستند روی پلتفرم ارسال کنید، آن هم با حداکثر وضوح بسیار بالاتر (۸٬۱۹۲ در ۸٬۱۹۲ پیکسل).

نشان (بَج): شما یک بج در پروفایل خود دریافت خواهید کرد که به کسب‌و‌کاری که مدیرش هستید یا در آن کار می‌کنید پیوند می‌شود (برای مثال یک روزنامه‌نگار می‌تواند بج خاصی را دریافت کند که نشان‌دهنده‌ی رسانه‌‌ی محل کارش است).

پاسخ خودکار: خواهید توانست مجموعه‌ای از پاسخ‌های خودکار را بنویسید و ذخیره کنید تا از آن‌ها در بخش ریپلای‌ها بهره بگیرید. این قابلیت احتمالا بیشتر برای برندهایی کاربرد خواهد داشت که می‌خواهند سؤالات مشتریان را مستقیما به کانال‌های رسمی هدایت کنند.

شنفت اجتماعی (Social Listening): خواهید توانست مباحث مربوط به حساب کاربری‌تان در توییتر را با جزئیات مشاهده کنید. جزئیات موردبحث شامل این موارد هستند: حجم کلی مکالمات، افراد و کسب‌و‌کارهایی که در اغلب اوقات مشغول صحبت‌کردن می‌شوند و همچنین موضوعاتی که آن‌ها درباره‌شان بحث کرده‌اند. این قابلیت نیز تا حد زیادی به مذاق برندها خوش خواهد آمد، نه کاربران عادی.

نظرسنجی‌های برند: خواهید توانست از کاربران درباره‌ی تبلیغاتی که به‌نمایش درمی‌آورید درقالب نظرسنجی سؤال بپرسید تا بهتر بفهمید که آیا تبلیغات شما مورداستقبال قرار گرفته و در ذهن کاربران مانده‌اند یا خیر. همچنین می‌توانید از کاربران بپرسید که آیا پس از دیدن تبلیغ، تمایلی به تهیه‌ی محصول یا سرویس‌های یادشده در آن داشته‌اند یا خیر. توییتر امروزه تبلیغات مشابهی را به‌نمایش می‌آورد، بنابراین پیاده‌سازی این قابلیت کار سختی برای توییتر نخواهد بود.

به‌جز موارد بالا شاهد گزینه‌های دیگری هم در نظرسنجی هستیم که مواردی همچون تبلیغات کمتر یا حذف کامل تبلیغات، هشتگ‌های سفارشی و استیکرهای سفارشی را شامل می‌شوند. در نظرسنجی توییتر گفته نشده که قابلیت‌های بالا «به‌طور حتمی» به نسخه‌ی اشتراکی اضافه می‌شوند. همان‌طور که خود توییتر گفت، همه‌چیز فعلا مراحل اولیه را سپری می‌کند و زمان زیادی تا روی کار آمدن نسخه‌ی اشتراکی توییتر باقی مانده. توییتر فعلا قصد دارد بازخورد کاربران را دریافت کند تا درنهایت نسخه‌ی اشتراکی را به‌بهترین شکل ممکن روی کار بیاورد. بدین ترتیب کاربران برای تهیه‌ی اشتراک توییتر، دلایلی منطقی پیش‌روی خود خواهند دید.

قابلیتی که کاربران مدت‌ها است خواستارش هستند و در نظرسنجی توییتر وجود ندارد، گزینه‌ی ویرایش توییت‌ها است؛ قابلیتی که احتمالا هیچ‌‌گاه به پلتفرم اضافه نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات