مایکروسافت Outlook Spaces، رقیب ترلو، احتمالا برای کاربران عادی نیز منتشر می‌شود

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اوت‌لوت Spaces نوعی سرویس ویژه از سوی مایکروسافت است که شباهتی زیاد به ترلو دارد و احتمالا به‌زودی برای کاربران معمولی نیز در دسترس قرار می‌‌گیرد.
تبلیغات

چند هفته پیش در گزارشی اعلام شد که مایکروسافت روی نوعی سرویس خاص برای مدیریت پروژه‌ها کار می‌کند که احتمالا اوت‌لوک اسپِیسز (Microsoft Outlook Spaces) نامیده می‌شود. اوت‌لوک اسپیسز در حقیقت سرویسی تحت‌ وب است که به شما امکان می‌دهد به‌سادگی ایمیل‌ها، جلسات و اسناد موردنظر را سازمان‌دهی کنید. Outlook Spaces رابط کاربری ساده‌ای دارد و مزیت‌هایی متنوع در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌لطف این سرویس، می‌توانید تمامی ایمیل‌ها و اسناد و اطلاعات مربوط‌به رویدادهای پیش‌رو را در یک‌جا جمع کنید. 

کاربر همچنین می‌تواند در اوت‌لوک اسپیسز فهرست برای انجام کارهای آینده (To-Do List) ایجاد و یادداشت‌هایی خاص را به آن اضافه کند؛ این یادداشت‌ها می‌توانند حاوی لینک نیز باشند. وقتی که محتوای موردنظر خودتان را در یک‌جا به‌عنوان یک پروژه جمع‌آوری کردید، می‌توانید از سایر کاربران دعوت کنید تا به همکاری با شما بپردازند. در آینده سرویس اوت‌لوک اسپیسز با اتکا بر هوش مصنوعی به شما کمک خواهد کرد آیتم‌های مفید را به پروژه‌ها اضافه کنید.

مایکروسافت اوت لوک / Microsoft Outlook

نگاهی کلی به اوت‌لوک اسپیسز نشان می‌دهد که این سرویس شباهتی بسیار زیاد به ترلو (Trello) دارد. ترلو سرویسی ویژه برای مدیریت پروژه‌ها است که به‌صورت گسترده توسط سازمان‌های مختلف استفاده می‌شود. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که مایکروسافت می‌خواهد سرویس جدیدش را تنها برای کاربران تجاری در دسترس قرار دهد. با این‌حال اخیرا گفته شده است که ردموندی‌ها در پی انتشار سرویس اوت‌لوک اسپیسز برای کاربران عادی نیز هستند. 

یکی از افشاگران صنعت فناوری با نام WalkingCat در توئیتر، به‌تازگی توئیت زیر را منتشر کرده است:

به‌نظر می‌رسد سرویس اوت‌لوک اسپیسز با کدنام پروژه‌ی موکا (Project Moca) قرار است برای حساب‌های کاربری شخصی نیز در صفحه‌ی https://outlook.live.com/spaces دسترس قرار بگیرد (نسخه‌ی شخصی سرویس یادشده فعلا به این صفحه اضافه نشده است).

بر اساس گفته‌های حساب کاربری WalkingCat در توئیتر، سرویس اوت‌لوک اسپیسز قرار است از طریق صفحه‌ی ویژه‌ی مایکروسافت با دامنه‌ی Live در دسترس قرار بگیرد؛ ناگفته نماند که دامنه‌ی Live به‌طور ویژه روی مشتریان عادی تمرکز دارد. مایکروسافت سرویس‌های سازمانی را به‌طور معمول در دامنه‌ی Office در دسترس قرار می‌دهد. در حال حاضر نسخه‌ی شخصی اوت‌لوک اسپیسز به صفحه‌ی یادشده توسط حساب کاربری WalkingCat اضافه نشده است، اما به‌نظر می‌رسد این اتفاق قرار است در آینده‌ی نزدیک رخ دهد. برای آشنایی بیشتر با سرویس اوت‌لوک اسپیسز می‌توانید به این ویدئو مراجعه کنید. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات