کروم ترفندهایی برای صرفه‌جویی در مصرف باتری ارائه می‌کند

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌زودی قابلیت‌های پیشرفته‌ی صرفه‌جویی در مصرف انرژی مرورگر Edge را به مرورگر کروم خواهد آورد.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌های خوبی که در مرورگر Edge جدید مبتنی‌بر کرومیوم شاهد آن هستیم، صرفه‌جویی در مصرف باتری و درواقع افزایش عمر باتری است که قابلیتی بسیار پیشرفته در این مرورگر به‌حساب می‌آید. مرورگر جدید مایکروسافت به لطف پروژه‌ی متن باز کرومیوم به این پیشرفت‌های خوب رسیده و اکنون گوگل قصد دارد تا از پیشرفت‌های فعلی کرومیوم در مرورگر کروم بهره ببرد. درنتیجه به‌زودی شاهد قابلیت‌های پیشرفته‌ای در مرورگر کروم خواهیم بود.

مرورگر کروم

یکی از قابلیت‌هایی که گوگل در مرورگر کروم ارائه خواهد کرد، ویژگی لغو ذخیره‌سازی داده‌های غیرضروری در حافظه‌ی کش هارددیسک در زمان تماشای ویدئو بوده و به‌جای آن ذخیره‌سازی در حافظه‌ی کش رم صورت خواهد گرفت. در نهایت از این طریق عمر باتری افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر قابلیت دیگر این است که مرورگر نحوه‌ی تامین برق مصرفی لپ‌تاپ از طریق باتری یا برق شهری را بررسی می‌کند و در صورت لزوم با تکنیک‌های پیچیده به صرفه‌جویی در مصرف باتری خواهد پرداخت. قابلیت دیگری هم ارائه خواهد شد که به مقایسه‌ی حجم محتوای پاسخ HTTP با حداکثر حجم فایل بک‌اِند خواهد پرداخت و از بارگیری و ذخیره کردن محتوایی بیش از حجم فایل بک‌اند، جلوگیری می‌کند.

باید منتظر باشیم و ببینیم که این پیشرفت‌ها و قابلیت‌های جدید چه زمانی در کروم ارائه خواهند شد. در نهایت احتمالا با به‌روزرسانی کروم و ارائه‌ی این ویژگی‌های جدید، شاهد رقابت بیشتر مرورگر کروم با مرورگر Edge جدید مایکروسافت خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات