گوگل قابلیت تکمیل خودکار را به اندروید می‌آورد

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدت‌ها است که گوگل کروم از قابلیتی کاربردی به نام تکمیل خودکار استفاده می‌کند و اکنون تصمیم گرفته است این قابلیت را به اندروید نیز اضافه کند.
تبلیغات

شما می‌توانید با حساب گوگل خود، در سرویس‌های بسیار زیادی ثبت‌نام کنید. حساب گوگل در حال حاضر تنها رقیب جدی حساب کاربری فیس‌بوک به‌حساب می‌آید. هنوز هم برخی از سرویس‌ها در تلاش هستند تا کاربران را مجبور به ساخت حساب شخصی در سرویس خود کنند؛ اما همه می‌دانند که کاربران ترجیح می‌دهند تا با حساب فیس‌بوک یا گوگل خود در این سرویس‌ها وارد شوند. مرورگر کروم دارای یک قابلیت تکمیل خودکار است که مشخصات ورود و پسوردهای شما را روی حساب گوگل ذخیره می‌کند. این قابلیت هنگامی‌ که وارد یک صفحه ثبت‌ نام می‌شوید، فعال‌ می‌شود و به‌صورت خودکار، فیلدهای ثبت‌نام را برای شما پر می‌کند. در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل گوگل یعنی اندروید O، گوگل این ویژگی را برای اپلیکیشن‌های اندروید نیز فعال کرده است. از این‌ پس با این ویژگی قادر خواهید بود پسوردهای اپلیکیشن‌های مختلف، همانند پسورد اپلیکیشن نت‌فلیکس را ذخیره کنید. گوگل این داده‌ها را در هر گوشی اندروید دیگری که شما با آن به‌حساب گوگل خود متصل شده باشید، وارد خواهد کرد. در اینجا می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه این ویژگی روی اندروید O کار می‌کند.

در اندروید O هنگامی‌که به یکی از اپلیکیشن‌های پشتیبانی‌کننده از این قابلیت بروید، قابلیت تکمیل خودکار ظاهر می‌شود. ازآنجایی‌که این قابلیت، جدید به‌حساب می‌آید، نباید فعلاً انتظار داشته باشید اپلیکیشن‌های زیادی از آن پشتیبانی کنند. نت‌فلیکس یکی از اپلیکیشن‌هایی است که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. واضح است برای اینکه بتوانید از این قابلیت بهره ببرید، باید حتماً از اندروید O که اکنون در نسخه بتا به سر می‌برد، استفاده کنید.

فعال کردن قابلیت تکمیل خودکار برای اپلیکیشن‌ها

در ابتدا به قسمت تنظیمات اپلیکیشن موردنظر بروید و سپس از مسیر Go to System-->Language & Input-->Advance setting و با فشردن دکمه سرویس تکمیل خودکار (Autofill Service)، این قابلیت برای این اپلیکیشن فعال می‌شود.

در قسمت سرویس تکمیل خودکار، «Autofill with Google» را انتخاب کنید.

قابلیت تکمیل خودکار

مجوزها برای ذخیره کردن پسورد

اپلیکیشنی را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. شما می‌توانید این ویژگی را در اپلیکیشن نت‌فلیکس امتحان کنید. اگر هم‌اکنون در حساب کاربری خود هستید، لازم است برای امتحان این قابلیت، ابتدا از حساب کاربری خود خارج‌ شوید و سپس زمانی که قصد ورود دوباره به آن دارید، باز هم آن را امتحان کنید و مجوزهای لازم برای انجام این کار را تأیید کنید.

یک‌بار که با موفقیت به نت‌فلیکس وارد شدید، اندروید O برای ذخیره مشخصات ورود، مجوزهای خود را برای شما به نمایش می‌گذارد. این مشخصات روی حساب گوگل شما که همان لحظه با دستگاه اندرویدی خود در آن وارد شده‌اید، ذخیره می‌شود.

قابلیت تکمیل خودکار

استفاده از تکمیل خودکار گوگل برای اپلیکیشن‌ها

برای استفاده از قابلیت تکمیل خودکار گوگل در اپلیکیشن‌های مختلف، تنها کاری که نیاز به انجام آن دارید این است که در دستگاه اندرویدی خود به‌ حساب کاربری گوگل وارد شوید تا اطلاعات ورود شما در آن ذخیره شود. به‌محض راه‌اندازی یک اپلیکیشن همانند نت‌فلیکس و فشردن دکمه ورود، ایمیل شما به‌عنوان یک پیشنهاد در زیر آن به نمایش درمی‌آید. عملکرد این ویژگی دقیقا مشابه تکمیل خودکار کروم است.

نمایش تکمیل خودکار پسورد

برای دیدن تکمیل خودکار پسورد اپلیکیشن‌ها، شما باید در ابتدا به این لینک بروید و به‌حساب گوگل خود وارد شوید. تنظیمات اپلیکیشن در اندروید نیز گزینه‌ای برای نمایش همه پسوردهای ذخیره‌شده دارد؛ اما در آنجا نیز شما را غیر مستقیم به لینکی مشابه این هدایت می‌کند. در حال حاضر مدیریت پسوردها تنها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و فعلاً خبری از این ویژگی روی دستگاه شما نیست. اگر قصد پاک کردن تمامی پسوردها را دارید، می‌توانید از همان لینک، برای انجام این کار استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات