دولت ترکیه باردیگر متا را جریمه کرد؛ این بار بیش‌ از ۳۷ میلیون دلار

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو متا Meta از جنس یخ
ترکیه می‌گوید که متا به‌دلیل نقض قوانین رقابت در این کشور باید ۳۷٫۲ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
تبلیغات

هیئت رقابت ترکیه پس از انجام تحقیقات گسترده روی سیاست‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات در فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ و تردز درنهایت جریمه‌‌ای معادل ۱٫۲ میلیارد لیر (۳۷٫۲۰ میلیون دلار) برای متا در نظر گرفت.

تحقیقات هیئت رقابت ترکیه روی سیاست‌های متا در اواخر سال ۲۰۲۳ شروع شد تا مشخص شود که آیا این شرکت ازطریق برقراری ارتباط بین پلتفرم‌های اینستاگرام و تردز قوانین رقابت کشور ترکیه را نقض کرده است یا خیر. چند ماه بعد، ترکیه حکمی اولیه صادر کرد تا از اشتراک‌‌گذاری داده‌ها در بین اینستاگرام و تردز جلوگیری کند.

ماه گذشته، متا اعلام کرد که به‌منظور تبعیت از حکم صادرشده‌ی دولت ترکیه، شبکه‌ی اجتماعی تردز را موقتاً در آن کشور از دسترس خارج می‌کند.

هیئت رقابت ترکیه می‌گوید که جریمه‌‌ی ۸۹۸ میلیون لیر برای «روند تبعیت از قانون و تحقیقات انجام‌شده علیه فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ» در نظر گرفته است و ۳۶۵ میلیون باقی‌مانده جریمه به تحقیقات دیگری با محوریت تردز ارتباط دارد.

به‌گفته‌ی هیئت رقابت ترکیه، کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که داده‌های شخصی‌شان بین فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ به‌اشتراک گذاشته شود و درصورت تمایل، می‌توانند چنین قابلیتی را غیرفعال کنند.

هیئت رقابت ترکیه در اوایل سال ۲۰۲۴ تحقیقات دیگری را به‌پایان رساند که باعث درنظرگرفتن جریمه‌ی روزانه ۱۶۰٬۰۰۰ دلار برای متا شد. در نمونه‌ای دیگر، شاهد جریمه‌ی روزانه ۱۴۸٬۰۰۰ دلار برای متا در ترکیه بودیم. هر دو جریمه در ۳ می ۲۰۲۴ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) به‌پایان رسیدند.

ترکیه پیش‌تر در سال ۲۰۲۲ جریمه‌ی ۳۴۶٫۷۲ میلیون لیر برای متا در نظر گرفته بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات