دردسرهای ایلان ماسک تمامی ندارد؛ بخش‌هایی از کد منبع توییتر فاش شد

دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو آبی سفید توییتر / Twitter در پشت شیشه شکسته
بخش‌هایی از کد منبع توییتر برای مدت‌زمانی نه‌چندان طولانی در گیت‌هاب فاش شد. مدیران توییتر نگران‌ دسترسی به داده‌ی کاربران هستند.
تبلیغات

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، پرونده‌های دادگاه نشان می‌دهند بخش‌هایی از کد منبع توییتر در فضای آنلاین فاش شده است. کدهای فاش‌شده، پایه و اساس توییتر هستند و ساخت این شبکه‌ی اجتماعی را ممکن کرده‌اند.

بر اساس پرونده‌های دادگاه، توییتر مدعی نقض کپی‌رایت شده است تا کد فاش‌شده در گیت‌هاب را از دسترس خارج کند. کمتر از ۲۴ ساعت پس از درخواست توییتر، کدی که در گیت‌هاب قرار داده شده بود حذف شد، با این‌حال مشخص نیست این کد دقیقا تا چه مدت توسط کاربران قابل‌مشاهده بوده است. همچنین مشخص نیست که کد منبع توییتر حاوی چه مواردی بوده است.

توییتر در دادگاه ناحیه‌ی شمالی کالیفرنیا درخواست کرده است که گیت‌هاب هویت فردی را که کد منبع را فاش کرده اعلام کند. توییتر همچنین به دنبال احراز هویت افرادی است که به کد منبع دسترسی پیدا کرده‌اند و سراغ دانلود آن رفته‌اند.

منابع آگاه در مصاحبه‌با نیویورک تایمز گفته‌اند مدیران توییتر تا حد زیادی معتقدند افشای کد منبع نتیجه‌ی خراب‌کاری یکی از کارکنان ناراضی است که در یک سال اخیر شرکت را ترک کرده. ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر در سال گذشته‌ی میلادی بالغ‌بر ۸۰ درصد از کارکنان این شرکت را اخراج کرده است.

مدیران توییتر نگران‌اند که کد منبع فاش‌شده، حمله‌ی هکری به توییتر را در آینده ساده‌تر کند. ممکن است هکرها در این کد منبع آسیب‌پذیری بیابند یا به داده‌ی کاربران توییتر دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات