برخی از حساب‌های کاربری سرویس Outlook هک شدند

یک‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرده است که برخی از حساب‌های کاربری سرویس ایمیل اوت‌لوک، چند ماه پیش توسط هکرها هک شده‌اند.
تبلیغات

مایکروسافت روز گذشته به تعدادی از کاربران سرویس Outlook.com گفته است که اوایل سال جاری میلادی، هکرها توانسته‌اند به‌مدت چند ماه به تعدادی از حساب‌های کاربری این سرویس دسترسی پیدا کنند. ردموندی‌ها می‌گویند که هکر با دستیابی به اطلاعات یکی از کارمندان بخش پشتیبانی و با استفاده از دسترسی‌های او، توانسته از یکم ژانویه‌ (۱۱ دی ۱۳۹۷) تا ۲۸ مارس ۲۰۱۹ (۸ فروردین ۱۳۹۸) به حساب‌های کاربری تعدادی از مشترکان اوت‌لوک دست پیدا کند.

مایکروسافت می‌گوید که هکرها احتمالا توانسته‌اند آدرس ایمیل حساب‌های کاربری را به‌همراه نام فولدرها و موضوع ایمیل‌ها مشاهده کنند. بااین‌حال ظاهرا امکان مشاهده‌ی محتوای ایمیل‌ها یا فایل‌های ضمیمه‌شده در آن‌ها، برای هکرها وجود نداشته است. تاکنون مشخص نشده است که چه‌تعداد کاربر اوت‌لوک تحت‌تأثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند؛ به‌علاوه نحوه‌ی دستیبابی هکر به اطلاعات کارمند بخش پشتیبانی مایکروسافت نیز فعلا مشخص نشده است.

مایکروسافت در ایمیل ارسالی به کاربران Outlook نوشته است: «داده‌های به‌دست‌رسیده نشان می‌دهند که اطلاعات مرتبط به حساب‌های کاربری (و نه محتوای خود ایمیل‌ها) احتمالا توسط هکر مشاهده شده‌اند. مایکروسافت فعلا نتوانسته هیچ سرنخی مبنی بر دلیل مشاهده‌ی این اطلاعات از سوی هکر به‌دست بیاورد. درضمن چگونگی استفاده از این اطلاعات توسط هکر، فعلا نامشخص است.»

اوت لوک

هکرها ظاهرا نتوانسته‌اند به رمز عبور حساب‌های کاربری یا دیگر اطلاعات شخصی افراد، دسترسی پیدا کنند؛ بااین‌حال مایکروسافت صرفا برای رعایت احتیاط، از کاربرانِ متأثر خواسته است که رمز عبور حساب خود را تغییر دهند. این شرکت می‌گوید: «مایکروسافت به‌دلیل بروز این اتفاق از کاربرانش عذرخواهی می‌کند؛ اطمینان‌خاطر داشته باشید که مایکروسافت موضوعی مثل حفاظت از داده‌های کاربران را موضوعی بسیار جدی به‌حساب می‌آورد و به‌همین دلیل از مدتی پیش با کارکنان بخش‌های امنیت داخلی و حریم شخصی همکاری کرده تا به اطلاعات بیشتری در این زمینه دسترسی پیدا کند. ما همچنین برخی قوانین و سیستم‌هایمان را تغییر خواهیم داد تا از رخداد دوباره‌ی این اتفاق جلوگیری کنیم.»

این حادثه‌ی امنیتی درحالی رخ داده است که هفته‌ها قبل، یک پژوهشگر امنیتی به‌دلیل هک کردن سرورهای مایکروسافت و نینتندو، از سوی دادگاه گناهکار شناخته شد. در این اتفاق، سرورهای توسعه‌ی ویندوز شرکت مایکروسافت برای چند هفته در سال ۲۰۱۷ در دسترس هکر بودند. هکر می‌توانست ازطریق این سرورها به نسخه‌های پیش‌از‌عرضه‌ی ویندوز دسترسی پیدا کند.

مایکروسافت بروز این رخنه‌ی امنیتی را در اطلاعیه‌ای به‌صورت رسمی تأیید کرده است. با‌این‌حال همان‌طور که بالاتر گفتیم، تاکنون نمی‌دانیم دقیقا چند نفر از کاربران تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند. درضمن به‌طور دقیق محل سکونت کاربران متأثر را نمی‌دانیم، اما ظاهرا بخش مهمی از آن‌ها در اروپا حضور داشته‌اند. البته آنطور که مقامات رسمی گفته‌اند، تعداد حساب‌های هک‌شده چندان زیاد نبوده است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات