ویوو با همکاری مدیاتک، هوش مصنوعی را به گوشی‌ها می‌آورد

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده تراشه SoC مدیاتک روی مادربرد طرح گرافیکی
همکاری ویوو و مدیاتک در توسعه‌ی تراشه‌ی جدید دیمنسیتی، با ارتقای عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند همراه خواهد بود.
تبلیغات

ویوو قبلاً ثابت کرده است که نقش مهمی در توسعه‌ی پردازنده های پرچم‌دار مدیاتک دارد. پیش‌از‌ا‌ین شاهد همکاری ویوو و مدیاتک برای ساخت دیمنسیتی ۹۳۰۰ به‌ویژه درزمینه‌ی هوش مصنوعی بودیم.

گزارش اخیر CNMO نشان می‌دهد که این دو شرکت در ساخت دایمنسیتی ۹۴۰۰ نیز فعالانه مشارکت می‌کنند. نفوذ ویوو در مدیاتک به این شرکت اجازه می‌دهد تا با ادغام تراشه‌های پرچم‌دار پیشرفته با محصولات خود، همچنان در بازار پیشتاز بماند.

پردازنده مدیاتک / MediaTek به رنگ طلایی

دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک تراشه‌ی موبایل 5G و متمرکز بر هوش مصنوعی است که با استفاده از فرایند ۴ نانومتری TSMC با ۲۲٫۷ میلیارد ترانزیستور ساخته شده است. این تراشه مدل‌های زبانی هوش مصنوعی ۱ میلیارد پارامتری و ۷ میلیارد پارامتری و یک مدل بینایی کامپیوتری ۱ میلیارد پارامتری را به‌طور مستقیم با گوشی ادغام می‌کند.

ادغام مدل‌های مذکور با دستگاه امنیت داده‌ها را افزایش می‌دهد و عملکرد سریع را بهبود می‌بخشد. همچنین، با حفظ داده‌های حساس در دستگاه و تنظیم قابلیت‌های هوش مصنوعی براساس اولویت‌های فردی، تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده کاربر را امکان‌پذیر می‌کند.

مشخصات فنی پردازنده Dimensity 9300 مدیاتک

همکاری ویوو و مدیاتک بر مدل هوش مصنوعی پرچم‌دار مدیاتک و واحد پردازشی اختصاصی و پلتفرم توسعه‌ی هوش مصنوعی NeuroPilot متمرکز است که عملکرد قدرتمند و کارآمد مدل‌ها را در گوشی‌های هوشمند بهبود می‌بخشد.

پردازنده‌های گوشی ویوو، به‌ویژه سری ویوو ایکس ۱۰۰، از فناوری NeuroPilot بهره می‌برند و خود را به‌عنوان مدل‌های پیشرو در میان مدل‌های هوش مصنوعی غیرابری معرفی می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد که مشارکت ویوو و مدیاتک برای هر دو شرکت سودمند بوده است. سری ایکس ۹۰ ویوو اولین دستگاهی است که به دیمنسیتی ۹۲۰۰ مجهز شد و توجه کاربران را به خود جلب کرد. این روند با سری ایکس ۱۰۰ ادامه پیدا کرد.

تراشه‌ی میان‌رده‌ی دیمنسیتی ۸۲۰۰ با گوشی iQOO Neo7 SE در سطح جهانی عرضه شد. شایان ذکر است که مدیاتک با اوپو نیز برای ادغام هوش مصنوعی در تراشه‌های خود در حال همکاری است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات