تراشه M3 اپل با تعداد هسته‌های کم‌تر، احتمالاً سریع‌تر از M2 Max و M2 Pro خواهد بود

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده اپل M3
به‌نظر می‌رسد قدرت عملکرد نسل بعدی تراشه‌ی اختصاصی سری M اپل نسبت‌به نسخه‌ی کنونی این سیستم‌-روی-چیپ به‌میزان چشمگیری ارتقا خواهد یافت.
تبلیغات

اپل درحال آماده شدن برای رونمایی از جدیدترین نسل تراشه‌های اختصاصی خود است. این سیستم-روی-چیپ‌ها با نام A17 Bionic و M3 به‌ترتیب برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی این شرکت طراحی شده‌اند. اکنون قبل‌از معرفی رسمی تراشه‌های جدید غول فناوری اهل کوپرتینو، اطلاعاتی درمورد عملکرد پردازنده‌ی M3 دردسترس قرار گرفته است.

به گزارش گیزموچاینا، اطلاعات فاش شده از تراشه‌ی M3 اپل در معیار گیک‌بنچ ۶ نشان می‌دهد امتیاز آن در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۳۴۷۲ و ۱۳۶۷۶ است. بدین‌ترتیب قدرت پردازشی این سیستم-روی-چیپ نسبت‌به نسل قبلی آن یعنی M2 به‌میزان درخورتوجهی ارتقا یافته است.

با توجه به امتیاز فاش‌شده از تراشه‌ی M3، عملکرد آن در رده‌ی مک‌بوک‌های سطح‌بالا که از سیستم-روی-چیپ‌های قدرتمند M2 Max و M2 Pro بهره می‌برند قرار می‌گیرد. M3 در آزمون عملکرد چندهسته‌ای گیک‌بنچ فقط ۶ درصد کندار از M2 Max است. البته باید توجه داشته باشید که M2 Max از ۱۲ هسته بهره می‌برد درحالی‌که طبق گزارش‌های موجود، M3 فقط ۸ هسته دارد اما با این‌وجود عملکرد آن در آزمون تک‌هسته‌ای معیار مذکور، با اختلافی چشم‌گیر حدود ۲۴ درصد سریع‌تر از M2 Max است.

ازطرف دیگر، سیستم-روی-چیپ M3 نسبت‌به تراشه‌ی ۱۰ هسته‌ای M2 Pro اپل در آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ حدود ۱۲ درصد سریع‌تر است. این آمار و ارقام نشان می‌دهد تراشه‌ی M3 آینده‌ی اپل بسیار توانمند خواهد بود و با وجود کم‌تربودن تعداد هسته‌های آن نسبت‌به تراشه‌های رده‌بالای M2 Pro و M2 Max، قدرت پردازشی بسیار بالایی ارائه خواهد داد. البته این امتیازات هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است و شاید پس‌از معرفی رسمی M3، نتایج عملکرد آن در گیک‌بنچ متفاوت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات