سامسونگ در تولید تراشه‌های ۳ نانومتری به رقیب جدی TSMC تبدیل می‌شود!

جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تراشه سامسونگ
به‌نظر می‌رسد سامسونگ توانسته بازده تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را بهبود دهد و نخستین سفارش‌هایش دریافت کند.
تبلیغات

مدت‌ها است که TSMC و بخش ریخته‌گری سامسونگ، حاکم بر تولید تراشه‌های قراردادی هستند و اغلب شرکت‌ها برای برون‌سپاری تولید تراشه‌هایشان از بازوی تولیدی دو شرکت یادشده بهره می‌گیرند. آن‌ها تنها شرکت‌هایی هستند که فناوری‌های پیشرفته برای ساخت تراشه ارائه می‌دهند و در عین ‌حال از بیشترین ظرفیت تولید برخوردار هستند.

بااین‌حال، در سال‌های اخیر به‌نظر می‌رسد که سامسونگ کمی از قافله عقب افتاده و مشکلات متعدد تولیدی، سبب شده است که غول کره‌ای سفارش‌های بسیار زیادی را از دست دهد. اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت با خط تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌هایش قصد دارد اوضاع را تغییر دهد و بار دیگر به رقابت جدی با TSMC بپردازد.

سامسونگ در هفته‌های آینده تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را شروع می‌کند
سامسونگ به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که در هفته‌های آینده تولید تجاری لیتوگرافی سه نانومتری MBCFET را به‌شکل انبوه آغاز می‌کند.
مبین احمدی
مطالعه '2
سامسونگ در هفته‌های آینده تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را شروع می‌کند

طبق گزارش منتشرشده، بازده تولید تراشه‌های ۳ نانومتری سامسونگ به شرایط ایده‌آلی رسیده و ظاهراً سامسونگ نخستین سفارش تولید این تراشه‌های پیشرفته را نیز دریافت کرده است. ناگفته نماند بزرگ‌ترین مشتری ریخته‌گری سامسونگ هنوز شرکت مادر سامسونگ است که گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، رایانه‌های شخصی، نمایشگرها و سایر لوازم الکترونیکی را می‌سازد.

جالب است بدانید که سامسونگ در تراشه‌های سه نانومتری از ترانزیستورهایی با ساختار GAA استفاده می‌کند که درواقع، برای نخستین‌بار است که تراشه‌های با این فناوری به تولید انبوه می‌رسند. از سوی دیگر، رقیب دیرنه‌ی سامسونگ، یعنی TSMC برای این منظور از ترانزیستورهایی با ساختار FinFET بهره می‌گیرد که روی کاغذ فناوری قدیمی‌تری محسوب می‌شود.

در هر صورت، به‌نظر می‌رسد که TSMC توانسته سفارش‌های بیشتری را برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری دریافت کند و شرکت‌های بزرگی نظیر اپل و کوالکام همچنان تولید تراشه‌هایشان را به این شرکت محول کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات