سامسونگ ظاهراً ۱۵۸ میلیارد دلار سفارش تولید تراشه برای ۵ سال آینده دریافت کرده است

شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بخش ریخته‌گری سامسونگ اعلام کرد که سفارش‌های مشتریان را تا پنج سال آینده تأمین می‌کند که نسبت به سال ۲۰۲۱، هشت برابر بیشتر است.
تبلیغات

تجارت ریخته‌گری منبع سودآور بزرگی برای سامسونگ محسوب می‌شود؛ زیرا برای شرکت‌هایی که ریخته‌گری خود را ندارند، تراشه تولید می‌کند. این تجارت بسیار رقابتی بوده و سامسونگ به‌مرور توانسته موقعیتی خوب برای خود به‌وجود آورد.

به‌نقل از Sammobile و براساس گزارش جدید ETNews، سامسونگ سفارش‌هایی به‌ارزش ۲۰۰ تریلیون وون (حدود ۱۵۸ میلیارد دلار) را برای پنج سال آینده مشتریان ریخته‌گری خود تأمین می‌کند. افزون‌براین، اگر این شرکت به تکمیل فناوری سه نانومتری خود موفق شود و تولید انبوه خود را آغاز کند، پیش‌بینی می‌شود که سفارش‌های بیشتری را دریافت کند.

مون سو کانگ، معاون بخش ریخته‌گری سامسونگ در جریان کنفرانس تجاری سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ نیز تأیید کرد که سامسونگ هم‌اکنون برای پنج سال آینده سفارش دارد. وی متذکر شد که این سفارش‌ها در مقایسه با سال ۲۰۲۱، هشت برابر بیشتر است.

این اطلاعیه نشان می‌دهد که اطمینان درخورتوجهی در بین مشتریان به تجارت ریخته‌گری سامسونگ وجود دارد. گزارش‌های اخیر مشکلات بازدهی سامسونگ را پررنگ کرده و برخی حتی مدعی شده‌اند که مشتریان سفارش‌های خود را به TSMC منتقل کرده‌اند؛ اما سامسونگ اکنون نگرانی‌ها درباره‌ی آینده‌ی تجارت ریخته‌گری خود را رد کرده است.

کانگ خاطرنشان کرد که این روزها نگرانی‌های زیادی در بازار وجود دارد. با مشارکت قوی مشتریان اصلی، ما نه‌تنها در موبایل، بلکه با محاسبات سریع (HPC)، شبکه، خودرو و سایر موارد برای بهبود سبد مشتریان و ساختار تجاری خود فعالیت می‌کنیم.

غول فناوری کره جنوبی همچنین اخیراً اعلام کرد که تأیید کیفیت را برای فرایند سه نانومتری خود تکمیل کرده است و پیش‌بینی می‌شود تولید در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ آغاز شود. کانگ در ادامه اشاره کرد که بازده فرایند چهار نانومتری نیز بهبود یافته و بدین‌ترتیب این شرکت را قادر می‌سازد تا عرضه را برای مشتریان خود به حداکثر برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات