سامسونگ معرفی تراشه Exynos 2200 را به تعویق انداخت

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بر‌ اساس گفته‌ی افشاگری معروف، سامسونگ رونمایی تراشه‌ی پرچم‌دارش، یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ را به تأخیر انداخته است. انتظار می‌رود تراشه‌ مذکور مدتی قبل از رویداد آنپکد معرفی شود.
تبلیغات

ماه گذشته، در گزارشی گفته شد که تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی سامسونگ، یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ (Exynos 2200) احتمالاً در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰) معرفی می‌شود. با‌ این‌‌ حال، اکنون به گزارش فون‌آرنا، افشاگری معتبر به نام IceUnivese ادعا می‌کند که غول کره‌ جنوبی رونمایی از تراشه‌ی مذکور را به تعویق انداخته و تاریخ آن مشخص نیست.

تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ قرار است قدرت سخت‌افزاری برخی از گوشی‌های گلکسی S22 را برای بازارهای خاص تأمین‌ کند. بنابراین تراشه عملاً باید در هفته‌های آینده معرفی شود؛ زیرا به رویداد آنپکد نزدیک می‌شویم که در آن رسماً سری بعدی گلکسی اس را خواهیم دید.

طبق اطلاعات فاش‌شده رویداد آنپکد در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ مدتی قبل از رویداد آنپکد معرفی شود.

رندر گلکسی اس ۲۲ اولترا

ماه گذشته، سامسونگ در توییتی اعلام کرد که نسل بعدی تراشه‌اش در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی‌ ماه) رونمایی خواهد شد. با‌ این‌‌ حال، توییت مذکور اکنون ناپدید شده و جای تعجب است. بنابراین به‌ نظر می‌رسد که غول کره جنوبی واقعاً قصد دارد این خبر را به تعویق بیندازد.

پیش‌‌ از‌‌ این، نتایج فاش‌شده‌ی گیک‌بنچ این واقعیت را نشان داد که تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ عملکردی ضعیف‌تر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل اول دارد. همین موضوع می‌تواند دلیلی برای به‌ تعویق افتادن آن باشد؛ چراکه شاید سامسونگ در تلاش است تا عملکرد این تراشه را بهبود دهد. یکی دیگر از احتمالات تأخیر می‌تواند کمبود مداوم تراشه باشد که از چند ماه قبل کل صنعت فناوری تلفن همراه را تحت تأثیر قرار داده است. با‌ این‌‌ حال، دلیل دقیق این تأخیر شاید هرگز مشخص نشود.

طبق نتایج به‌دست آمده، عمکرد اگزینوس ۲۲۰۰ در گیک‌بنچ همچنان کمی بدتر از اسنپدراگون ۸ نسل اول است. به‌‌ رسم سال‌های اخیر، انتظار می‌رود سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اسنپدراگون در ایالات متحده و کره جنوبی در‌ دسترس باشد و مدل‌های مجهز به اگزینوس معمولاً به اروپا و سایر بازارها راه پیدا می‌کنند.

گلکسی اس ۲۲ اولترا در گیک‌بنچ

تصویر سمت چپ نتایج اگزینوس ۲۲۰۰ و تصویر سمت راست نتایج اسنپدراگون ۸ نسل اول در گیک‌بنچ

امتیازات گیک‌بنچ همچنین نشان می‌دهد که این دو رقیب تا چه‌ اندازه می‌توانند متفاوت باشند. طبق گزارش‌ها، اگزینوس ۲۲۰۰ در گلکسی اس ۲۲ اولترا، امتیاز تک‌هسته‌ای ۱۰۱۴ را کسب کرده که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از اسنپدراگون ۸ نسل اول با امتیاز ۱۲۲۶ است. در بخش چند‌هسته‌ای، اوضاع برای تراشه اگزینوس که امتیاز ۳۴۱۵ را به‌دست آورد کمی بهتر به‌نظر می‌رسد، در‌ حالی‌که اسنپدراگون با کسب امتیاز ۳۴۶۲ هنوز هم اگزینوس را شکست می‌دهد. ناگفته نماند که هر دو گوشی اندروید ۱۲ و ۸ گیگابایت رم داشتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات