تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ ۲۲ آبان معرفی می‌شود

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که هنوز زمان زیادی تا معرفی جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ باقی‌مانده است، این شرکت قصد دارد در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ را معرفی کند.
تبلیغات

چند ماه است که شایعات به تراشه جدید سامسونگ اشاره دارند. حالا مشخص شده که این تراشه قرار است در تاریخ ۲۲ آبان‌ رسما معرفی شود؛ تراشه‌ای که اگزینوس ۱۰۸۰ نام دارد و از مودم 5G برخوردار است.

سامسونگ چند وقت پیش اعلام کرد که تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ جایگزین تراشه اگزینوس ۹۸۰ می‌شود. این تراشه از هسته‌های Cortex-A78 و پردازنده گرافیکی Mali-G78 استفاده می‌کند. کاملا مشخص است که این تراشه قرار نیست در محصولات پرچم‌دار سامسونگ مانند گلکسی اس جدید به کار رود. به ‌احتمال زیاد تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ در گوشی‌های میان‌رده مانند مدل جدید گوشی‌های سری گلکسی A استفاده خواهد شد؛ اما این دلیل نمی‌شود که اگزینوس ۱۰۸۰ تراشه‌ای کند و ضعیف باشد. نتایج اولیه که از بنچمارک‌های این تراشه منتشر شده است، نشان می‌دهند از اسنپ‌دراگون ۸۶۵ قوی‌تر است. این عملکرد برای یک تراشه میان‌رده فوق‌العاده خواهد بود.

اگزینوس ۱۰۸۰

تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ به ‌احتمال زیاد یکی از مهم‌ترین محصولات سامسونگ در سال‌های پیش رو خواهد بود. شیوع ویروس کرونا ضربه بزرگی به اقتصاد وارد کرده؛ اما درآمد سامسونگ در بخش موبایل بسیار خوب بوده است. بازار این شرکت در کشورهای در حال‌ توسعه و کشورهایی که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند خوب بوده است و به عبارت دیگر، مردم علاقه بیشتری به خرید گوشی‌ میان‌رده پیدا کرده‌اند؛ جایی که تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ خودنمایی خواهد کرد. پس کاملا مشخص است چرا سامسونگ تراشه‌ای میان‌رده با قدرت بالا می‌سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات