اسنپدراگون 730G مبتنی بر لیتوگرافی ۸ نانومتری برای گوشی‌های گیمینگ معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون 730G را معرفی کرد. براساس آخرین اخبار، این تراشه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت مخصوص گیمینگ طراحی شده است.
تبلیغات

اکثر گوشی‌های گیمینگ سال ۲۰۱۸ از جمله ریزرفون ۲، ایسوس ROG و بلک شارک شیائومی با تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام معرفی شدند. این تراشه‌ی قدرتمند در برخی از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار غیر گیمینگ سایر برندها نیز مورد استفاده قرار گرفت. اولین تراشه‌ی کوالکام با تمرکز بر گوشی‌های مخصوص گیمینگ و با هدف استفاده در گوشی‌های هوشمند میا‌ن‌رده با نام اسنپدراگون 730G معرفی شد.

تراشه‌ی اسنپدراگون 730G درکنار تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ و اسنپدراگون ۶۵۵ معرفی شد. اسنپدراگون 730G با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با گیمینگ ازجمله امکان بازی بدون تأخیر وای‌فای و پشتیبانی از HDR راهی بازار می‌شود. کوالکام ادعا می‌کند اسنپدراگون 730G با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 618GPU، اورکلاک گرافیکی ۱۵ درصد سریع‌تر از  اسنپدراگون ۷۳۰ دارد که می‌تواند فریم‌ریت‌ و گرافیک بهتری را پشتیبانی کند. 

اسنپدراگون

تراشه‌ی جدید کوالکام مبتنی بر لیتوگرافی ۸ نانومتری توسعه یافته است. درنتیجه از نظر عملکرد CPU، شاهد بهبود ۳۵ درصدی و از نظر عملکرد گرافیکی شاهد بهبود عملکرد ۲۵ درصدی نسبت به اسنپدراگون ۷۱۰ خواهیم بود. همچنین تراشه‌ی جدید کوالکام، مصرف انرژی کمتری نسبت به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ دارد. چنین مشخصاتی برای کاربرانی که بازی‌هایی همچون PUBG انجام می‌دهند و نیاز به گرافیک بالایی دارند، بسیار مفید خواهد بود. 

تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ از نمایشگرهای بالارده‌ی تا رزولوشن ۳۳۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و تصاویر HDR را در بازی‌های با عمق رنگ ۱۰ بیتی ارائه می‌دهد. کوالکام حتی گفته که با برخی از توسعه‌دهندگان بازی‌های محبوب (‌بدون اشاره به نام آن‌ها) برای بهینه‌ سازی بازی‌ در دستگاه‌هایی که از اسنپدراگون ۷۳۰ جی پشتیبانی می‌کنند، وارد همکاری شده است. سال گذشته، آنر نیز برای گوشی هوشمند آنر Play با تراشه‌ی کرین اختصاصی، همین رویکرد را با PUBG در پیش گرفت. 

در حالیکه ممکن است کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما به‌نظر می‌رسد که پردازنده‌های پایین‌رده عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها خواهند داشت. براساس آخرین گزارش‌ها انتظار می‌رود درآمد گوشی‌های هوشمند مخصوص گیمینگ تا سال ۲۰۲۱ میلادی از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کند. درنتیجه تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند و تراشه قطعا تمایل خواهند داشت که درآمد بیشتری را باتوجه به ترند بازار کسب کنند و بتونند دستگاه‌هایی بیشتری با تمرکز بر اجرای بازی به بازار عرضه کنند.

اکثر گوشی‌های هوشمندی که سال گذشته با تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ به بازار عرضه شدند (‌مانند نوکیا ۸.۱)، قیمتی بین ۳۵۰ تا ۶۳۰ دلار داشتند. در نتیجه انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمندی  که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ به بازار عرضه خواهند شد، در محدوده‌ی قیمت مشابهی تا پایان سال جاری میلادی معرفی شوند. انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها از ویژگی‌های مخصوص بازی همچون نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی و اسپیکرهای استریو بهره ببرند که قیمت نهایی دستگاه را به سمت قیمت دستگاه‌های بالارده می‌برد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات