پادکست سوم زومیت : نگاهی به داستان تولد پادکست و ماهیت آن

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پادکست پلتفرمی رسانه‌ای است که به‌واسطه‌ی ظهور اینترنت متولد و در چند سال اخیر با استقبال چشمگیری روبه‌رو شده است. پادکست چیست و چگونه شکل گرفته است؟
تبلیغات

پادکست واژه‌ای است که این روزها بیش‌از‌پیش آن را می‌شنویم. برنامه‌های مخصوص پادکست امروزه در گوشی‌های هوشمند بسیاری از کاربران اینترنت جای گرفتند و بسیاری از تولیدکنندگان و سرویس‌های انتشار محتوا نیز به‌سمت پادکست رفتند. شاید بتوان به‌عنوان بارزترین مثال از اسپاتیفای اسم برد که بیشتر به‌عنوان پلتفرم پخش موسیقی شناخته می‌شود؛ اما در چند ماه اخیر، محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در حوزه‌ی پادکست کرده است؛ به‌طوری‌که بعد از تصاحب انکر به‌عنوان پلتفرم انتشار و گیملت‌مدیا به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان پادکست در جهان، بودجه‌ای بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای تبدیل‌شدن به بازیگر اول این حوزه اختصاص داده است. 

پادکست چیست ؟ آموزش ساخت پادکست

پادکست چیست و چگونه متولد شد؟ چرا محتوایی که به‌صورت صوتی در فضای اینترنت و ازطریق RSS منتشر می‌شود، پادکست نام گرفته است؟ دلیل استقبال از این مدیوم انتشار محتوا چیست؟ در سومین قسمت از پادکست زومیت، به پادکست و داستان تولد و محبوب‌شدن این مدیوم پرداختیم. 

پادکست زومیت را از پلتفرم‌های مختلف بشنوید

اپل پادکستگوگل پادکستاسپاتیفایکست‌باکس

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات