صفحه تنظیمات macOS احتمالا تغییر می‌کند

جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
مک‌او‌اس ۱۳ ونتورا / macOS 13 Ventura
اپل احتمالاً طراحی صفحه‌ی تنظیمات را در سیستم‌عامل macOS 15 اصلاح می‌کند.
تبلیغات

براساس گزارش اپل‌ اینسایدر، اپل قصد دارد در macOS 15 «منوها و رابط‌های کاربری برنامه‌ها» را تغییر دهد. بخش تنظیمات سیستم، یکی از بزرگ‌ترین به‌روز‌رسانی‌ها را دریافت خواهد کرد.

اپلیکیشن تنظیمات، آخرین به‌روزرسانی را با macOS Ventura گرفته بود. اپل با macOS Ventura، نام اپلیکیشن System Preferences را به System Settings تغییر داد و زبان طراحی شبیه‌به برنامه‌ی تنظیمات گوشی آیفون و آیپد را وارد آن کرد.

دسته‌های اعلان و صدا در صفحه‌ی تنظیمات macOS 15، پایین‌تر می‌روند و تنظیمات عمومی بالاتر می‌آیند و به زیر تنظیمات شبکه منتقل می‌شوند. بخش‌های پس‌زمینه و نمایشگر به تنظیمات عمومی می‌روند و حریم خصوصی و امنیت با تاچ‌ آی‌دی و رمز عبور و سایر تنظیمات، یکی می‌شوند. سیری و اسپات‌لایت احتمالاً با بخش حساب‌های اینترنت و گیم سنتر ادغام خواهند شد.

اپل احتمالاً آیکون سیری را در منو بار تغییر خواهد داد؛ این آیکون درحال حاضر رنگی است اما احتمالا در macOS 15 به رنگ مشکی و سفید درمی‌آید و از حالت سه‌بعدی خارج می‌شود. اپلیکیشن‌های ماشین‌حساب و مرورگر سافاری نیز بازطراحی خواهند شد.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل دوشنبه ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود. اپل در آن مراسم از macOS 15 و iOS 18 و tvOS 18 و visionOS 2 و watchOS 11 رونمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات