باگ عجیب مک بوک قرار بود ۱۲ سال پیش رفع شود؛ اما همچنان پابرجا است

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
زومیت روی لپ تاپ مک بوک پرو M1
مشکل قدیمی سیستم‌عامل macOS که باعث جابه‌جا شدن کانال صدا در مک‌بوک می‌شد، همچنان وجود دارد.
تبلیغات

اپل هنوز باگ سیستم‌عامل macOS را که باعث می‌شود تعادل صدای مک‌ بوک در شرایط خاصی به هم بخورد، بعد از گذشت ۱۲ سال از تأیید این مشکل، برطرف نکرده است.

توسعه‌دهنده‌ای به نام فابیان از طریق پستی در ایکس به مشکل اشاره و ادعا کرد که اپل هنوز باگ تعادل صدا بین اسپیکر چپ و راست را در macOS رفع نکرده است. او می‌گوید که هنوز مجبور است با یک نرم‌افزار جداگانه صدا را تنظیم کند.

باگ نرم افزار صدا در مک بوک اپل

وجود این باگ توسط کاربران دیگری نیز تأیید شده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این مشکل حتی بیشتر از آنچه فابیان در ابتدا فرض می‌کرد، ادامه داشته است.

در سال ۲۰۱۳ کاربری در Stack Exchange نوشت که در سال ۲۰۰۳ با همین باگ در چندین لپ‌تاپ اپل برخورد کرده. آنچه که می‌دانیم این است که اپل در ۱۲ فوریه‌ی ۲۰۱۲ (۲۳ بهمن ۱۳۹۰) در سند پشتیبانی از macOS X 10.2 این باگ را تأیید کرده است.

کوپرتینویی‌ها در آن زمان اعلام کرده بودند: «در برخی موارد ممکن است تعادل صدا به‌طور غیرمنتظره به‌سمت کانال چپ یا راست جابه‌جا شود. این مشکل احتمالاً در اثر سریع فشار دادن دکمه‌های افزایش یا کاهش صدا در حالی که پردازنده‌ی لپ‌تاپ کار سنگینی انجام می‌دهد، اتفاق می‌افتد.»

برای رفع مشکل، اپل به کاربران توصیه کرده بود که پنل صدا را در تنظیمات سیستم باز کنند و نوار تعادل صدا را در موقعیت مورد نظرشان تنظیم کنند.

به‌نظر می‌رسد که خالق گوشی آیفون هنوز با گذشت ۱۲ سال از انتشار سند پشتیبانی نتوانسته است راه‌حل مناسبی برای مشکل پیدا کند و به‌همین دلیل اجازه داده است که باگ مذکور در نسخه‌های جدید تا به امروز باقی بماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات