اندروید 7.0 نوقا قادر به تشخیص منبع نصب نرم افزارها است

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل، آخرین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویژه‌ی توسعه‌دهندگان سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا را قبل از انتشار بروزرسانی نسخه‌ی کامل عمومی آن، منتشر کرده است. همان‌طور که انتظار داریم، این نسخه تقریبا باید همه‌ی ویژگی‌های نسخه‌ی نهایی را همراه داشته باشد. یکی از تغییرات جالب این نسخه، امکان مشاهده‌ی منبع نصب نرم‌افزارها است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق اظهار کارکنان شرکت گوگل، نسخه‌ی اخیر پیش‌نمایش ویژه‌ی توسعه‌دهندگان سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا، آخرین نسخه‌ای خواهد بود که قبل از انتشار بروزرسانی کامل برای عموم، منتشر شده است. بنابراین، تقریبا باید همه‌ی موارد و قابلیت‌هایی که از نسخه‌ی نهایی اندروید ۷ انتظار داریم در این نسخه وجود داشته باشد. یکی از تغییرات جالب و جدید این نسخه، مربوط به فهرست اطلاعات نرم‌افزارهای نصب شده در دستگاه هوشمند اندرویدی است.

منبع نرم افزار در اندروید 7 نوقا

این قابلیت جدید در صفحه‌ی مربوط به نمایش اطلاعات نرم‌افزارهای نصب شده (App info) قرار دارد. خط جدیدی از جزئیات، تحت عنوان Store به این صفحه افزوده شده است که منبع نصب نرم‌افزارها را در اختیار کاربران می‌گذارد. این بخش از جزئیات، نرم‌افزارهای نصب شده از پلی استور گوگل (Google Play Store) و سایدلود شده (نصب نرم‌افزار از طریق بسته‌ی نرم‌افزاری دارای پسوند “apk.”) را که به عنوان نصب کننده‌ی بسته (Package Installer) هم شناخته می‌شود، به صورت جداگانه مشخص می‌کند. متاسفانه به نظر می‌رسد که این بخش از جزئیات فقط شامل دو گزینه‌ی App installed from google play store و App installed from package installer خواهد بود. به عنوان نمونه، نرم‌افزاری را از فروشگاه نرم‌افزاری آمازون روی گوشی هوشمند خود نصب کردیم که به سادگی فقط گزینه‌ی App installed from package installer را نمایش داد.

منبع نرم افزار در اندروید 7 نوقا

البته نگرانی‌هایی هم در رابطه با این قابلیت جدید و استفاده از چنین اطلاعاتی (منبع نصب نرم‌افزار) وجود دارد. برخی ادعا کرده‌اند که ممکن است منجر به مشکلات قفل نرم‌افزاری DRM یا از بین رفتن کرک در نرم‌افزارهای سایدلو، شود. با این حال، دلیل مستحکمی در مورد ایجاد مشکلات مربوط به DRM وجود ندارد. می‌توان متصور شد که شرکت‌های امنیتی از این اطلاعات برای محدود کردن نرم‌افزارهای سایدلود شده‌ی موجود در دستگاه‌های هوشمند کارمندان خود به منظور کاهش مشکلات ناشی از بدافزارها استفاده خواهند کرد.

آیا خواستار استفاده از قابلیت مشاهده‌ی منبع نصب نرم‌افزارها در اندروید ۷ نوقا هستید؟ لطفا نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات