افت باورنکردنی فروش آیفون در چین؛ اپل جایگاه اول را واگذار کرد

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس
هواوی با رشد درخورتوجه در بازار موبایل چین، برای آیفون مشکلی جدی ایجاد کرده است.
تبلیغات

داده‌های بازار نشان می‌دهند که حجم عرضه‌ی گوشی‌های اپل در چین در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۹ درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد این شرکت از سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

سهم اپل در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان از ۱۹٫۷ درصد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ به ۱۵٫۷ درصد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ کاهش یافت. به‌گفته‌ی شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، افت فروش آیفون درحالی صورت می‌گیرد که فروش گوشی هواوی در چین ۷۰ درصد افزایش یافته است.

سهم بازار برندهای گوشی‌ هوشمند در بازار چین در فصل اول ۲۰۲۴
Counterpoint

اپل جایگاه بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند چین را به ویوو واگذار کرد. هواوی با سهم بازار ۱۵٫۵ درصد جایگاه سوم را در‌اختیار دارد. آنر با عملکرد موفق دومین برند برتر بازار چین (ازنظر سهم بازار) محسوب می‌شود.

تحلیلگر کانترپوینت اعتقاد دارد که بازگشت هواوی مستقیماً روی آمار فروش گوشی آیفون تأثیر گذاشته است؛ البته کاهش میل کاربران به خرید گوشی جدید در این افت فروش بی‌تأثیر نبوده است.

چین سومین بازار بزرگ برای اپل محسوب می‌شود و این شرکت ۱۷ درصد از کل درآمد خود را از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۳ (مهر تا دی ۱۴۰۲) از چین تأمین کرد. پیش‌تر گزارش شد که به‌دلیل تشدید رقابت در بازار گوشی‌های اندرویدی به‌خصوص معرفی سری گلکسی S24، فروش جهانی گوشی اپل حدود ۱۰ درصد افت کرده است.

هواوی اخیراً از گوشی‌های پرچم‌دار سری پیورا ۷۰ با تراشه‌ی اختصاصی رونمایی کرد که توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. بسیاری باور دارند معرفی این گوشی‌ها نوعی پیروزی برای هواوی دربرابر تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود.

به‌طور کلی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴، بازار گوشی‌های هوشمند چین برای دومین سه‌ماهه‌ی متوالی با رشد همراه شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات