وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم‌های هواوی اثرگذار بوده‌اند

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
جینا ریماندو / Gina Raimondo وزیر بازرگانی آمریکا در کنار جو بایدن
وزیر بازرگانی ایالات متحده می‌گوید پردازنده‌ی به‌کاررفته در گوشی‌های جدید هواوی به اندازه‌ی پردازنده‌های آمریکایی قدرتمند نیست.
تبلیغات

جینا ریماندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، می‌گوید پردازنده‌ی چینی استفاده‌شده در گوشی هواوی میت ۶۰ پرو به اندازه‌ی پردازنده‌های آمریکایی پیشرفته نیست و این موضوع نشان می‌دهد که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی اثرگذار بوده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی که از سال ۲۰۱۹ وارد فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا شده است، سال گذشته با رونمایی میت ۶۰ پرو همه‌ی دنیا را متعجب کرد. آن گوشی هواوی به پردازنده‌ی 5G جدیدی به نام کرین 9000s با لیتوگرافی نسبتاً جدید مجهز بود و سریعاً به نماد پیشرفت تکنولوژیک چین تبدیل شد.

رونمایی میت ۶۰ پرو از سوی تحلیلگران به‌عنوان اقدامی برای تحقیر جینا ریماندو توصیف شد، چون وزیر بازرگانی آمریکا در زمان رونمایی میت ۶۰ پرو به چین سفر کرده بود؛ بااین‌حال ریماندو کاملاً با این ذهنیت مخالف است.

وزیر بازرگانی آمریکا در بخشی از مصاحبه‌ی جدیدش گفت: «این قضیه به من نشان می‌دهد که تحریم‌های آمریکا در حال اثرگذاری هستند چون آن پردازنده به خوبی پردازنده‌های آمریکایی نیست و سال‌ها با آنچه ما در ایالات متحده داریم، فاصله دارد. ما پیچیده‌ترین قطعات نیمه‌هادی دنیا را داریم، اما چین ندارد.»

هواوی در روزهای اخیر گوشی‌های سری پیورا ۷۰ را نیز با پردازنده‌ی اختصاصی رونمایی کرده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند که پردازنده‌ی به‌کاررفته در پیورا ۷۰ عملکردی در سطح پردازنده‌های میان‌رده‌ی امروزی دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات