نوکیا ۱۱۰۰؛ پرفروش‌ترین گوشی تاریخ با ۴۰۰ ساعت شارژدهی

یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی نوکیا ۱۱۰۰ از نمای جلو
موبایل خاطره‌انگیز و محبوب نوکیا پس از گذشت سال‌ها همچنان لقب پرفروش‌ترین گوشی تاریخ را حفظ کرده است.
تبلیغات

سامسونگ و اپل درحال‌حاضر بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط دارند، اما پرفروش‌ترین گوشی در تمام ادوار مربوط به دوران پیش از گوشی‌های هوشمند است. زمانی که Snake بزرگ‌ترین بازی موبایل بود و دوربین، ویژگی نسبتاً جدیدی برای دستگاه‌ها محسوب می‌شد.

پرفروش‌ترین گوشی در تاریخ، نوکیا ۱۱۰۰ است که در سال ۲۰۰۳ بیش‌از ۲۵۰ میلیون دستگاه از آن به بازار عرضه شد. بسیاری از ایرانی‌ها با نوکیا ۱۱۰۰ خاطرات زیادی دارند. پایین بودن قیمت گوشی و بهره‌مندی از قابلیت‌های جذاب، نقاط قوت بزرگ نوکیا ۱۱۰۰ بودند.

به روایت Android Authority، گوشی‌های هوشمند پرچمدار بیشترین سهم را در دنیای موبایل دارند، اما گوشی‌های اقتصادی چیزی هستند که اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند. حتی ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند امروزی نیز می‌توانند نیازهای اساسی کاربران را با عملکردی مناسب و قیمتی مقرون‌به‌صرفه تأمین کنند.

Nokia 1100

گوشی نوکیا ۱۱۰۰ در آگوست سال ۲۰۰۳ (مرداد و شهریور ۱۳۸۲) عرضه شد. این گوشی کوچک و بادوام برای بازارهای نوظهوری مانند روسیه، هند و چین طراحی شده بود و دوام بسیار بالایی داشت؛ هرچند به اندازه‌ی نوکیا ۳۳۱۰ بادوام نبود.

نوکیا در زمان رونمایی از ۱۱۰۰ اعلام کرد هدفش ارائه‌ی موبایلی قابل اعتماد، ساده و مقرون‌به‌صرفه برای کاربران است. ۱۱۰۰ زمانی که عرضه شد، طراحی بی‌نظیری داشت، اما درعین‌حال ظاهر اصولی خود را حفظ کرده بود.

نوکیا ۱۱۰۰ با قابلیت‌هایی نظیر ذخیره‌سازی حداکثر ۵۰ مخاطب، طراحی مقاوم دربرابر گردوغبار، باتری قابل‌تعویض با ۴۰۰ ساعت شارژدهی در حالت آماده‌به‌کار، ۳۶ صدای زنگ از پیش‌ نصب‌شده، فلاش، ساعت، تقویم و بازی محبوب Snake به بازار عرضه شد.

نوکیا ۱۱۰۰ در طول سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ همچنان محبوب بود تا اینکه خبری منتشر شد مبنی‌براینکه تعدادی از گوشی‌های ۱۱۰۰ برای ارسال پیام‌های متنی از هر شماره‌ای قابل هک‌ شدن بودند و راه را برای انواع کلاهبرداری‌های سایبری باز کردند.

نوکیا ۱۱۰۰ پرفروش‌ترین موبایل تاریخ است و لقب پرفروش‌ترین «گوشی هوشمند» در تمام دوران‌ها به گوشی اپل مدل آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس با فروش ۲۲۰ میلیون دستگاه می‌رسد. این گوشی‌ها عصر جدیدی از نمایشگرهای بزرگ را در موبایل‌ها آغاز کردند. المان‌های طراحی آیفون ۶ همچنان در مدل‌ جدید آیفون SE به چشم می‌خورند.

پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در سال ۲۰۲۳ گلکسی A14 بود. گلکسی A54 و گلکسی A14 5G نیز فروش خوبی داشتند. سامسونگ از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی موبایل در جهان بوده است؛ اما تنها گوشی سامسونگ E1100 در بین ۲۰ گوشی پرفروش تاریخ قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات