بهترین گوشی‌های ۲۰۲۳: آیفوت ۱۵ پرومکس - گلکسی اس ۲۳ اولترا - ناتینگ فون ۲- وان پلاس اوپن

بهترین گوشی های 2023 از نگاه زومیت (به‌همراه نظرسنجی)

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
از پرقدرت‌ترین‌ و گران‌ترین گوشی‌های بازار تا محصولاتی که برای کارهای روزمره تولید شده‌اند. بهترین گوشی های 2023 از نگاه زومیت کدامند؟
تبلیغات

۲۰۲۳ نفس‌های آخرش را می‌کشد؛ سالی پرهیجان که به سلطه‌ی هوش مصنوعی درآمد، اما صحنه‌ی رونمایی تعداد زیادی گوشی جدید نیز بود که بسیاری از آن‌ها را زیر ذره‌بین زومیت بردیم.

سامسونگ، سال جدید را با سری گلکسی S23، پرقدرت شروع کرد. اپل ماه‌ها بعد، اولین پرچمدار تیتانیومی‌اش یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس را به‌نمایش گذاشت. گوگل با پیکسل ۸ پرو فرمول هوشمندترین گوشی دنیا را ابداع کرد و شیائومی با پرچمدارهای رجزخوان جدیدش بار دیگر قلب طرفداران را هدف گرفت.

سرعت تحول صنعت موبایل، فک‌انداز است. درحالی‌که عمر میانگین هر گوشی سه تا پنج سال تخمین زده می‌شود، عده‌ای تمایل دارند همیشه جدیدترین دستگاه بازار را استفاده کنند.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra مدل سبز در دست با گلکسی واچ

گوشی‌ها پیشرفت زیادی تجربه کرده‌اند و امروزه افزون‌بر ارائه‌ی قابلیت‌های ساده مثل ارسال پیامک و برقراری تماس، دوربین باکیفیت دارند و با پردازنده‌های فوق پیشرفته، در لبه‌ی تکنولوژی حرکت می‌کنند.

سامسونگ، اپل و شیائومی، از لحاظ محبوبیت در بین کاربران و آمار فروش، شاخص‌ترین برندهای بازارند، اما شرکت‌های دیگر مثل وان‌پلاس و گوگل نیز گوشی‌های باکیفیتی می‌سازند.

وان‌پلاس که قبلاً «قاتل پرچمدار» می‌ساخت، در سال‌های اخیر مسیرش را گم کرده بود، اما با وان پلاس ۱۱ توانست تا حد زیادی به سنت‌هایش برگردد: ساخت گوشی هوشمندی که سخت‌افزار قوی را با قیمت کمتر از رقبا ارائه دهد.

با رسیدن به روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ زمانش رسیده است که ماشین زمان را روشن کنیم و نگاهی به ۱۲ ماه اخیر بیندازیم. این شما و این بهترین گوشی های 2023 از نگاه زومیت.

بهترین گوشی های 2023 از نگاه زومیت

  • آیفون ۱۵ پرو مکس اپل
  • گلکسی S23 اولترا
  • پیکسل ۸ پرو گوگل
  • وان پلاس ۱۱
  • گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ
  • وان پلاس اوپن
  • گلکسی A54 سامسونگ
  • ناتینگ فون ۲
  • شیائومی 13T پرو
  • گلکسی A24 سامسونگ

شما بگویید؛ بهترین گوشی 2023 کدام است؟

حالا که با انتخاب‌های زومیت آشنا شدید، زمانش رسیده است که شما هم بهترین گوشی های 2023 را برای ما فهرست کنید.

از نظر شما سامسونگ درخشان‌تر ظاهر شده است یا اپل؟ شیائومی و وان پلاس چه جایگاهی در فهرست شما دارند؟ در بخش دیدگاه‌های این مقاله، منتظر نظر شما هستیم.

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل

پنل پشت آیفون ۱۵ پرو مکس
عکاس: هادی غنی‌زادگان / زومیت

آیفون ۱۵ پرو مکس به معنی واقعی کلمه یکی از «داغ‌ترین» گوشی‌های امسال بود. این پرچمدار به‌دلیل بهره‌مندی از بدنه‌ی تیتانیومی، مهاجرت به درگاه USB-C و البته دوربین تله‌فوتو چهارمنشوری در مرکز توجه قرار گرفت، اما زمان زیادی نگذشته بود که داغ‌بودنش بیشتر از هر چیز دیگری به چشم آمد؛ هرچند پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری، مشکل داغی بیش‌ازحد برطرف شد تا پرچمدار اپل همچنان جایگاهش را در فهرست بهترین گوشی‌های ۲۰۲۳ حفظ کند.

این گوشی اپل حتی با وجود رجیستری‌نشدن، در بازار ایران خریدوفروش می‌شود. کارشناس زومیت در بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس ضمن اشاره به اثرگذاربودن تغییرات این گوشی گفت کسانی که آیفون ۱۳ پرو یا آیفون ۱۴ پرو دارند، قرار نیست شاهد تغییراتی چشمگیر باشند. آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بیشتر برای جلب نظر افرادی معرفی شده‌اند که سطح قیمت گوشی برایشان اهمیتی ندارد.

گلکسی S23 اولترا

نمای پشتی گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra

گلکسی S23 اولترا فعلا جدیدترین مدل پرچمدار گوشی سامسونگ است و تا حدودا یک ماه دیگر جای خودش را به گلکسی S24 اولترا می‌دهد. سامسونگ علاقه‌ی زیادی به بازی با اعداد دارد و گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی‌، روی این سنت سامسونگ تأکید می‌کند.

کهکشانی رده‌بالای کره‌ای که در حال حاضر با آیفون ۱۵ پرو مکس مقایسه می‌شود، نسبت‌به گلکسی S22 اولترا میزبان تغییرات ظاهری چشمگیری نشد، اما با دوربین باکیفیت‌تر و پردازنده‌ی بسیار قوی‌تر، برای بازار استاندارد تعیین کرد. گلکسی S23 اولترا در آزمون‌های زومیت درخشان ظاهر شد.

پیکسل ۸ پرو گوگل

پنل پشت گوشی پیکسل ۸ پرو

گوگل تجربه‌ی کمی در صنعت موبایل ندارد، اما حتی در سال ۲۰۲۳ هم موفق نشد دستگاهی بی‌نقص بسازد. غول آمریکایی در ابتدا پیکسل‌هایی می‌ساخت که با قیمت مناسب، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دادند؛ اما امروزه بیشتر در بازار پرچمداران فعالیت می‌کند. وقتی درباره‌ی دستگاه‌های پرچم‌دار صحبت می‌کنیم، انتظارات بالا می‌رود.

پیکسل ۸ پرو، پرچمدار ۲۰۲۳ گوگل، نرم‌افزار بسیار روانی دارد و به دوربین توانمند مجهز است؛ اما در زمینه‌ی قدرت پردازشی چنگی به دل نمی‌زند و این یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌ها برای دستگاه‌هایی است که مدعی حضور در فهرست بهترین گوشی ها هستند.

هنگام بررسی این گوشی گوگل، از روشنایی نمایشگر، طراحی دلچسب، تمرکز بر هوش مصنوعی و به‌روزرسانی نرم‌افزاری هفت‌ساله به‌عنوان نقاط قوت یاد کردیم؛ اما قیمت بالا و قدرت محدود پردازنده، مواردی هستند که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن‌ها عبور کرد.

وان پلاس ۱۱

طراحی قسمت پشتی وان پلاس ۱۱

وان پلاس چند سال توجه ویژه‌ای به بازار گوشی‌های پرچمدار نشان داد، اما نتوانست به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند. این شرکت، قبل‌تر گوشی‌هایی می‌ساخت که مشخصاتی در حد پرچمدار داشتند، اما با قیمت کمتر دردسترس قرار می‌گرفتند.

چینی‌ها ضمن آگاهی از نامناسب‌بودن استراتژی خود در صنعت موبایل، گوشی وان پلاس ۱۱ را با پای‌بندی‌ به سنت‌ها معرفی کردند. وان پلاس ۱۱ در برخی از زمینه‌ها عالی است، اما ضعف‌هایی قابل توجه دارد (برای نمونه نمی‌توانیم بپذیریم که دوربین تله‌فوتوی موبایلی با برچسب قیمت ۸۰۰ دلار، زوم ۲ برابری ارائه دهد).

گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

نمایی از موزیک پلیر در نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ ۵

گلکسی زد فلیپ برخلاف گلکسی زد فولد، از فرم‌فکتور پوسته‌صدفی استفاده می‌کند و قیمت پایین‌تری نسبت‌به آن دارد.

امسال هرچقدر گلکسی زد فولد ۵ دستگاهی تکراری بود، گلکسی زد فلیپ ۵ ویژگی‌های جدیدی برای ارائه داشت؛ ازجمله پرکاربرد‌ترین نمایشگر خارجی در بین گوشی های تاشو با فرم‌فکتور پوسته‌صدفی.

کارشناسان زومیت در بررسی گلکسی زد فلیپ ۵ به‌صراحت گفتند تاشدنی جدید سامسونگ دستگاهی جذاب است. لولای جدید، نمایشگر خارجی نسبتاً بزرگ، مقاومت مثال‌زدنی دربرابر تاخوردگی و البته روشنایی قابل توجه، باعث شده‌اند گلکسی زد فلیپ ۵ یکی از بهترین گوشی های 2023 باشد.

از نگاه زومیت، فرم‌فکتور گوشی‌های تاشدنی مانند زد فلیپ باید در صنعت موبایل به استاندارد تبدیل شود؛ چون ترکیب «گوشی و ساعت هوشمند» بهتر، جذاب‌تر و کاربردی‌تر از ترکیب «گوشی و تبلت» است.

وان پلاس اوپن

نمایشگر داخلی گوشی وان پلاس Open

بازار بین‌المللی گوشی‌های تاشدنی تحت سلطه‌ی بی‌چون‌و‌چرای سامسونگ است و هواوی کنترل بازار چین را در اختیار دارد، اما این تازه‌واردها بودند که در سال ۲۰۲۳ جلب توجه کردند.

وان پلاس اوپن که لقب اولین گوشی تاشدنی وان پلاس را یدک می‌کشد، «تقریباً» بهترین گوشی تاشدنی سال ۲۰۲۳ است. این دستگاه با نمایش جذاب‌ترین و منطقی‌ترین طراحی گوشی‌های تاشدنی، کلاس درس برای سامسونگ و گوگل است.

کارشناسان زومیت هنگام بررسی وان پلاس اوپن به‌شدت از کیفیت ساخت و قابلیت‌های این گوشی راضی بودند، اما قیمت نجومی‌اش در ایران به این معنی است که طرفداران کمتری از گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ خواهد داشت. نمایشگر روان و باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند را نیز به فرمول اضافه کنید تا با کم‌نقص‌ترین تاشدنی بازار مواجه شویم.

گلکسی A54 سامسونگ

پنل پشتی گلکسی A54

گوشی های میان رده سری گلکسی A نه‌تنها در بازارهای جهانی با استقبال زیادی مواجه می‌شوند، بلکه همواره جزو پرفروش‌ترین‌های بازار ایران هستند.

بالا رفتن نرخ دلار موجب افزایش قیمت گلکسی A نیز شده است تا ارزش خرید این دستگاه کمی پایین بیاید، اما اگر از پس هزینه بربیایید، میان‌رده‌های سامسونگ جزو بهترین گزینه‌ها هستند.

گلکسی A54 سامسونگ بهترین میان‌رده‌ی کره‌ای‌ها در سال ۲۰۲۳ و یکی از ارزشمندترین گوشی‌های بازار است. این گوشی نمایشگر ۱۲۰ هرتز باکیفیت و دوربین قابل‌قبول دارد و با پردازنده‌ای مناسب جوابگوی اکثر نیازها است.

سامسونگ در پنل پشتی گلکسی A54 جزیره‌ی دوربین را حذف کرد تا این دستگاه شباهت بیشتری به گوشی‌های سری گلکسی S داشته باشد. گلکسی A54 از A52s ضعیف‌تر و از A53 قوی‌تر است.

ناتینگ فون ۲

پنل پشتی گلیف ناتینگ فون ۲

نسل اول گوشی ناتینگ با هیاهوی فراوان از راه رسید تا به روایت کارل پی، تجربه‌ی آیفون اندرویدی را با قیمت بسیار کمتر از گوشی‌های اپل ارائه دهد. آن گوشی جذابیت زیادی داشت و همین گفته را می‌توان به نسل دوم هم تعمیم داد، اما افزایش قیمت ناتینگ فون ۲ بسیار غیرمنتظره بود.

با وجود افزایش قیمت، ناتینگ توانسته است دستگاهی هیجان‌انگیز بسازد. از نگاه زومیت، ناتینگ فون ۲ با طراحی چشم‌گیر گلیف و سخت‌افزار قدرتمندتر در تلاش است دنیای کسالت‌بار گوشی‌های هوشمند را تکان دهد.

ناتینگ فون ۲ برخلاف نسل اول از صف میان‌رده‌ها عبور کرده و وارد حوزه‌ی قاتل‌های پرچمدار شده است. با وجود این، جدیدترین محصول ناتینگ صرفاً مدل پریمیومی در کنار فون ۱ است، نه جایگزینی برای آن.

شیائومی 13T پرو

شیائومی 13T و 13T پرو از نمای روبرو در دست

شیائومی همچون سامسونگ در تمامی بخش‌های بازار موبایل حضور دارد و نه‌تنها پرچمدارهایی گران‌قیمت با پرقدرت‌ترین سخت‌افزار ممکن تولید می‌کند، بلکه حتی روی حوزه‌ی پرچمدارهای اقتصادی هم دست می‌گذارد.

شیائومی 13T پرو پرچمدار اقتصادی جدید شیائومی و یکی از بهترین گوشی های 2023 است. این محصول هیجان‌انگیز ارزش خرید بالایی دارد و به پردازنده‌ی توانمند مجهز است.

نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، عرضه به‌همراه آداپتور شارژ، عملکرد پایدار و وعده‌ی چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری، همگی مواردی هستند که از شیائومی 13T پرو دستگاهی جذاب می‌سازند. ضعف اصلی این گوشی، پلاستیکی‌بودن فریم و نبود دوربین اپتیکال با زوم بیشتر است.

لیست اولیه‌ی زومیت شامل شیائومی ۱۴ نیز بود؛ اما از آن‌جایی که شیائومی ۱۴ به‌صورت جهانی عرضه نشده است و دوربین هم‌سطح با بهترین‌های بازار را ندارد، در نهایت آن را حذف کردیم.

گلکسی A24 سامسونگ

طراحی پنل پشتی گلکسی A24 سامسونگ

تعرفه‌های گمرکی و سود دلالان از یک سو و رشد مداوم قیمت دلار از سوی دیگر باعث شده‌اند «گوشی اقتصادی» در بازار ایران عبارتی نامفهوم باشد. درحالی‌که قبلاً با قیمت ناچیز می‌شد گوشی‌های پایین‌رده را تهیه کرد، در شرایط امروز حتی تهیه‌ی گوشی‌هایی که به اصطلاح اقتصادی هستند برای هر کسی ممکن نیست.

گلکسی A24 سامسونگ یکی از بهترین دستگاه‌های اقتصادی بازار ایران است. این محصول تغییرات قابل توجهی نسبت‌به گلکسی A23 تجربه کرده و به مراتب باکیفیت‌تر و قدرتمندتر شده است.

حذف شارژر از جعبه‌ی گلکسی A24 اقدامی غیرمنتظره بود، اما پیشرفت‌های سخت‌افزاری به حدی هستند که می‌توانیم از این ضعف چشم‌پوشی کنیم.

کارشناس زومیت در بررسی گلکسی A24 سامسونگ به برتری‌های این گوشی دربرابر ردمی نوت ۱۲ 4G اشاره کرد و گوشی اقتصادی کره‌ای‌ها را در زمینه‌ی قدرت پردازشی، لرزش‌گیر دوربین و به‌روزرسانی نرم‌افزاری دستگاهی بهتر برشمرد.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی پرچمدار 2023 چیست؟

    آیفون ۱۵ پرو مکس،‌ گلکسی S23 اولترا و پیکسل ۸ پرو گوگل جزو بهترین گوشی های پرچمدار 2023 هستند.

  • بهترین گوشی میان رده 2023 کدام است؟

    گلکسی A54 سامسونگ را می‌توان بهترین گوشی میان رده 2023 محسوب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات