گلکسی S24 اولترا در برابر گلکسی S23 اولترا؛ پرچمدارهای کره‌ای شاخ‌به‌شاخ می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مطالعه 10 دقیقه
رنگ‌‌بندی گلکسی S24 اولترا در بازار جهانی
گلکسی S24 اولترا چه برتری‌هایی نسبت‌ به گلکسی S23 اولترا دارد و آیا دارندگان اس ۲۳ اولترا باید گوشی خود را به نسل جدید ارتقاء دهند؟
تبلیغات

گلکسی S24 اولترا پس‌ از ماه‌ها شایعه، رسماً معرفی شد و لقب پرچمدار شرکت کره‌ای را در سال ۲۰۲۴ یدک خواهد کشید. این گوشی بدون شک به یکی از اعضای مهم فهرست بهترین گوشی بازار تبدیل خواهد شد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا با بدنه‌ی تیتانیومی و سخت‌افزار بهبودیافته به‌عنوان جایگزین گلکسی S23 اولترا وارد میدان شده است و در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه مزیت‌هایی نسبت‌ به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد.

گلکسی S24 اولترا زبان طراحی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را از محصولاتی با بدنه‌ی آلومینیومی به تیتانیوم تغییر داد. ازطرفی صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۴ اولترا تخت‌ شده است و دوربین پریسکوپی جدید با قابلیت زوم اپتیکال بهبودیافته، نوید ارائه‌ی کیفیت بهتر را می‌دهد.

هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرچمدار جدید کره‌ای‌ها محسوب می‌شود که به‌ادعای این شرکت تحولی بزرگ در نوع تعامل کاربران ایجاد خواهد کرد.

طراحی و ساخت

گلکسی S24 اولترا به رنگ خاکستری تیتانیومی

گلکسی S24 اولترا از زبان طراحی کلی مشابه نسل قبلی خود یعنی گلکسی S23 اولترا بهره می‌برد و بنابراین کسانی که از پرچمدار سال ۲۰۲۳ به پرچمدار سال ۲۰۲۴ روی می‌آورند، نباید انتظار تفاوت زیادی در ظاهر این دستگاه داشته باشند. وزن گوشی جدید سامسونگ به ۲۳۳ گرم رسیده و نسبت‌ به وزن ۲۳۴ گرمی مدل سال گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

فریم تیتانیومی و نمایشگر تخت مهم‌ترین تغییرات ظاهری گلکسی S24 اولترا نسبت‌ به گلکسی S23 اولترا است

بدنه‌ی پشتی گلکسی S24 اولترا همچنان شیشه‌ای در نظر گرفته شده اما حالا مثل آیفون ۱۵ پرو به قاب تیتانیومی مجهز است که به گفته‌ی سامسونگ مقاوم‌ترین بدنه را بین همه‌ی گوشی‌های این برند دارد.

از طرفی فریم کناری دستگاه نسبت‌ به گلکسی S23 اولترا تخت‌تر شده است که باید دید در عمل چه تفاوتی در ارگونومی کلی آن ایجاد خواهد کرد.

گلکسی S24 اولترا مثل نسل قبلی خود با گواهی IP68 عرضه می‌شود و این یعنی دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. قاب پشتی دستگاه از نظر جایگاه دوربین‌ها تغییر خاصی ندارد و از چیدمان کاملاً مشابه گلکسی S23 اولترا استفاده می‌کند.

نمایشگر

سامسونگ در گلکسی S24 اولترا از نمایشگر ۶٫۸ اینچی OLED با وضوح QHD پلاس (۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت استفاده کرده است.

زومیت در بررسی گلکسی S23 اولترا اعلام کرد نمایشگر این دستگاه هنگام نمایش محتوای SDR در حالت دستی و خودکار به حداکثر روشنایی ۶۱۱ و ۱۶۲۹ نیت دست می‌یابد. بدین‌ترتیب روشنایی بهبودیافته یکی از مزیت‌های پرچمدار جدید کره‌ای‌ها محسوب می‌شود.

تبدیل صوت به متن با هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا

به‌گفته‌ی سامسونگ، نمایشگر گلکسی S24 اولترا از فناوری Vision Booster بهره می‌برد که به افزایش خوانایی محتوا در شرایط نوری مختلف کمک می‌کند. این نمایشگر همچنین از پوشش Gorilla Armor بهره می‌برد که مقاوم‌ترین شیشه‌ی ساخت کورنینگ محسوب می‌شود و نسبت به لایه‌ی گوریلا گلس گلکسی S23 اولترا دوام بسیار بیشتری دربرابر خط‌وخش و ضربه دارد و از طرفی نور را کمتر انعکاس می‌دهد که بسیار جذاب است.

روشنایی گلکسی S24 اولترا نسبت‌ به S23 اولترا به‌میزان چشمگیری افزایش یافته است

در مقام مقایسه، گلکسی S23 اولترا از نمایشگر ۶٫۸ اینچی OLED با نرخ نوسازی متغیر یک تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و طبق ادعای سامسونگ روشنایی آن حداکثر به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد. وضوح این نمایشگر ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل است.

با توجه به آنچه گفته شد، مهم‌ترین تفاوت نمایشگر گلکسی S24 اولترا با نسل قبلی این محصول، بهبود چشمگیر سطح روشنایی، تخت شدن و استفاده از فناوری‌های جدید برای افزایش خوانایی صفحه و مصرف انرژی است.

سخت‌افزار

عکاسی پرتره با گلکسی S24 اولترا

قلب تپنده‌ی گلکسی S24 اولترا، تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است و این محصول در همه‌ی بازارهای جهان با همین تراشه به‌ فروش می‌رسد. در طرف مقابل، گلکسی S23 اولترا از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد. هر دو تراشه با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده‌اند و از هشت هسته بهره می‌برند اما تفاوت‌هایی هم در این میان وجود دارد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از یک هسته‌ی Cortex X3 با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. در سمت مقابل، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از یک هسته‌ی اصلی Cortex X4 با فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز، پنج هسته‌ی Cortex A720 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز و دو هسته‌ی Cortex A520 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

با توجه به مشخصات فنی پردازنده‌های Snapdragon 8 Gen 2 و Snapdragon 8 Gen 3، واضح است که نسل جدید این سیستم-روی-چیپ ساختار قدرتمندتری دارد و از نظر مصرف انرژی نیز بهینه‌تر عمل می‌کند.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ خاکستری / Samsung Galaxy S24 Ultra

قدرت واحد پردازش عصبی (NPU)، پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌‌ی گرافیکی (GPU) در گلکسی S24 اولترا نسبت‌ به گلکسی S23 اولترا به‌ترتیب ۴۱ درصد، ۲۰ درصد و ۳۰ درصد بهبود یافته است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر عملکردهای مختلف دستگاه داشته باشد، از ویژگی‌های هوش مصنوعی گرفته تا اجرای بازی‌ها و انجام کارهای روزانه.

گلکسی S24 اولترا با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، ویژگی‌های هوش مصنوعی جذابی ارائه می‌دهد

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌ترتیب از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 740 و Adreno 750 بهره می‌برند و بنابراین انتظار داریم قدرت گرافیکی پرچمدار جدید کره‌ای‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

هوش مصنوعی Galaxy AI مصرف انرژی پردازنده را به‌دقت تحت کنترل دارد تا بهترین عملکرد را با بهینه‌ترین حالت مصرف انرژی ارائه دهد. به‌گفته‌ی سامسونگ گلکسی S24 اولترا بهترین گوشی گیمینگ برای عاشقان بازی است.

درحالی‌که گلکسی S23 اولترا در چند نسخه با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت و رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت عرضه شد، گلکسی S24 اولترا در مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی و فقط با رم ۱۲ گیگابایت به‌فروش می‌رسد. نوع فضای ذخیره‌سازی هر دو دستگاه UFS 4.0 است.

دوربین

عکاسی در شب با گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا از سیستم دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌دید ۱۲۰ درجه، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و زوم ۵ برابری و دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و زوم ۳ برابری می‌شود. دوربین سلفی دستگاه مثل گلکسی S23 اولترا همچنان ۱۲ مگاپیکسلی است.

دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی جدید گلکسی S24 اولترا، زوم باکیفیتی ارائه می‌دهد

در طرف مقابل، گلکسی S23 اولترا از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌دید ۱۲۰ درجه، دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری و دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری استفاده می‌کند.

واضح به‌نظر می‌رسد سامسونگ توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های دوربین زوم پرچمدار جدیدش داشته و از دوربین جدید ۵۰ مگاپیکسلی به‌جای دوریبن ۱۰ مگاپیکسلی نسل قبل بهره گرفته و اگرچه زوم اپتیکال این دوربین از ۱۰ برابر به ۵ برابر کاهش یافته اما غول فناوری کره‌ی جنوبی کیفیت را اولویت قرار داده است. درواقع نمونه‌های نمایشی سامسونگ نشان از عملکرد خارق‌العاده‌ی زوم این گوشی دارد که می‌تواند تصاویری بسیار باکیفیت و واضح از راه‌دور ثبت کند.

امکانات هوش مصنوعی فقط به برنامه‌ی دوربین گلکسی S24 اولترا محدود نمی‌شود و این ویژگی‌ها در اینستاگرام و اسنپ‌چت و سایر برنامه‌ها نیز قابل استفاده هستند.

قابلیت زوم ۱۰۰ برابری گلکسی S24 اولترا نسبت‌ به گلکسی S23 اولترا به‌شدت ارتقاء یافته است و اکنون تصاویری ثبت می‌کند که کیفیت و وضوح استانداردی دارند.

بدین‌ترتیب اگر قابلیت‌های زوم برایتان اهمیت داشته باشد، ارتقاء از گلکسی S23 اولترا به گلکسی S24 اولترا می‌تواند جذاب باشد. البته این تمام ماجرا نیست، چراکه سامسونگ تعداد زیادی ویژگی هوش مصنوعی برای بهبود سیستم دوربین پرچمدار ۲۰۲۴ خود در نظر گرفته است که در بخش نرم‌افزار بیشتر درمورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

نرم‌افزار و هوش مصنوعی؛ مهم‌ترین تغییر گلکسی S24 اولترا

سامسونگ امسال در ساخت پرچمدارانش تمرکز اصلی خود را بر ویژگی‌های هوش مصنوعی معطوف کرده است. گلکسی S24 اولترا به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه می‌شود و با Galaxy AI، ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی متعددی دراختیار دارندگان این دستگاه قرار می‌دهد.

بازی با گلکسی S24 اولترا

Galaxy AI در گلکسی S24 اولترا می‌خواهد همه‌ی کارهایی را که روزانه با گوشی انجام می‌دهید، بهبود دهد. این هوش مصنوعی قابلیت‌های کاربردی و جذابی مثل ترجمه‌ی لحظه‌ای مکالمات به زبان‌های مختلف را ارائه می‌دهد که هم نسخه‌ی صوتی و هم متنی دارد. این یعنی بدون نیاز به نصب اپلیکیشن اضافه می‌توانید با افراد دیگر که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، ارتباط برقرار کنید و جالب‌تر اینکه همه‌ی پردازش‌ها روی دستگاه انجام می‌شوند.

مترجم هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا، مکالمات‌ تلفنی را به‌طور مستقیم و لحظه‌ای ترجمه می‌‌کند و حتی نیازی به اتصال اینترنت و وای‌فای ندارد؛‌ قابلیتی بسیار کاربردی که در S23 اولترا وجود ندارد.

از طرف دیگر Chat Assist را داریم که در نوشتن پیام‌ با لحن خاص مدنظر شما کمک می‌کند تا جمله‌های خود را با توجه به هر سناریویی در سریع‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا تایپ کنید. حتی کیبورد گلکسی S24 اولترا از ویژگی‌های هوش مصنوعی برای ترجمه‌ی زنده‌ی پیام‌ها، ایمیل‌ها و موارد دیگر به ۱۳ زبان مختلف بهره می‌برد.

هوش مصنوعی گلکسی S24 در خلاصه‌سازی پیام‌های دریافتی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و پاسخ‌هایی برای هر پیام با توجه به مضمون آن پیشنهاد می‌دهد؛ قابلیتی که در Android Auto می‌تواند بسیار کاربردی باشد و جلوی حواس‌پرتی راننده را بگیرد.

سامسونگ همچنین در برنامه‌ی یادداشت‌برداری گلکسی S24 اولترا از دستیار هوش مصنوعی جدیدی به‌ نام Note Assist بهره گرفته است که به خلاصه‌سازی یادداشت‌های متنی و ایجاد یادداشت براساس الگوهای ازپیش آماده کمک می‌کند. ابزار Transcript Assist نیز می‌تواند با هوش مصنوعی و استفاده از موتور تشخیص گفتار قدرتمند، صداهای ضبط‌شده را به‌راحتی به متن تبدیل و حتی آن‌ها را خلاصه کند.

ProVisual Engine مجموعه‌ای جامع از ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که همگی به ثبت تصاویر با کیفیت‌تر و جذاب‌تر کمک می‌کنند. سیستم دوربین چهارگانه‌ی گلکسی S24 اولترا با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو جدید که زوم ۵ برابری اپتیکال دارد، از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر بهره می‌برد و از طرفی می‌تواند تا ۱۰۰ برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال پیشرفته روی تصاویر انجام دهد؛ به‌طوری‌که عکس نهایی همچنان وضوح بالایی داشته باشد.

گلکسی S24 اولترا در حال نمایش نقشه

قابلیت‌های تصویربرداری شبانه نیز در گلکسی S24 اولترا به‌لطف هوش مصنوعی بهبود یافته‌اند. ابعاد بزرگ‌تر پیکسل‌های دوربین باعث می‌شود گلکسی S24 اولترا در محیط‌های تاریک تا ۶۰ درصد نور بیشتری جذب کند؛ همچنین عملکرد لرزش‌گیر اپتیکال آن نسبت‌ به گلکسی S23 اولترا ارتقاء یافته است. پردازنده‌ی سیگنال تصویر اختصاصی پرچمدار جدید سامسونگ برای رفع نویز، اطلاعات ژیروسکوپ را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا بین حرکت فیلم‌بردار و سوژه تمایز قائل شود؛‌ قابلیتی که به حذف مو‌ٔثر نویز و افزایش شفافیت ویدیوها در نور کم کمک می‌کند.

ویژگی Circle Search گلکسی S24 اولترا به شما اجازه می‌دهد درمورد هر چیزی که روی صفحه نمایش می‌بینید اطلاعات کسب کنید. مهم نیست در چه برنامه‌ای حضور دارید؛ فقط با کشیدن دایره دور سوژه‌ی مورد نظر، به اطلاعات کاملی درمورد آن دست خواهید یافت و از طرفی می‌توانید سؤالات بیشتری درمورد آن بپرسید.

قابلیت Circle ro Search گلکسی S24

دستیار Galaxy AI در گلکسی S24 اولترا به شما اجازه می‌دهد حتی پس‌از ثبت عکس، تغییرات مختلفی روی آن اعمال کنید. به‌عنوان مثال می‌توان با هوش مصنوعی به‌راحتی سوژه یا افراد مزاحم را از تصویر حذف یا با Edit Suggestion، پیشنهادهایی ویرایشی براساس نوع عکس دریافت کرد که همگی به بهبود کیفیت آن کمک می‌کنند.

قابلیت جذاب دیگر در گلکسی S24 اولترا، Generative Edit نام دارد که می‌تواند با هوش مصنوعی مولد، بخش‌هایی از پس‌زمینه‌ی عکس را با موارد دلخواه شما پُر کند. این ابزار حتی گوشه‌های عکس‌هایی را که کج گرفته شده‌اند، با محتوایی شبیه عکس بازسازی می‌کند تا تصویری قابل‌ استفاده دراختیارتان قرار دهد. همچنین می‌توان سوژه‌ی مورد نظر را در تصویر با یک ضربه‌ی ساده انتخاب و آن‌ را جابه‌جا کرد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی را می‌توان مهم‌ترین تغییر گلکسی S24 اولترا نسبت‌ به گلکسی S23 اولترا دانست

در بخش ویدیو قابلیت‌هایی مثل Instant Slow-mo دردسترس کاربران گلکسی S24 اولترا است که به کاهش سرعت صحنه‌های اکشن کمک می‌کند. این ویژگی با هوش مصنوعی، فریم‌های اضافه‌ای را براساس حرکات ویدیو می‌سازد تا خروجی صحنه‌آهسته‌ای با کیفیت بالا و نمای دقیق از سوژه ایجاد کند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزاری گلکسی S24 اولترا به همین موارد ختم نمی‌شود اما برای بررسی دقیق‌تر باید منتظر بمانیم تا دستگاه مذکور به دست زومیت برسد و بررسی تخصصی روی آن انجام دهیم.

به‌طور کلی می‌توان گفت ویژگی‌های هوش مصنوعی داخلی گلکسی S24 اولترا یکی از مهم‌ترین تغییرات آن نسبت‌به گلکسی S23 اولترا محسوب می‌شود و باید دید در عمل این قابلیت‌ها چقدر کاربردی خواهند بود و آیا دلیل کافی برای ارتقاء به مشتریان ارائه می‌دهند یا خیر.

مقایسه مشخصات فنی گلکسی S24 اولترا با گلکسی S23 اولترا

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل گلکسی S24 اولترا را با نسل قبلی این گوشی هوشمند یعنی گلکسی S23 اولترا مقایسه کنید.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا ۱۳۰۰ دلار است که نسبت‌ به قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا شاهد افزایش ۱۰۰ دلاری هستیم.

مقایسه 2 محصول
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24 Ultraگلکسی اس 24 اولترا سامسونگگوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra سبزگلکسی اس 23 اولترا سامسونگ
مدل‌‌ نامبرهاSM-S928B SM-S928B/DS SM-S928U SM-S928U1 SM-S928W SM-S928N SM-S9280 SM-S928E SM-S928E/DSSM-S918B SM-S918B/DS SM-S918U SM-S918U1 SM-S918W SM-S918N SM-S9180 SM-S918E SM-S918E/DS
حدود قیمت در زمان عرضه1299 دلارحدود 1200 دلار
تاریخ معرفی17 ژانویه 20241 فوریه 2023
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه24 ژانویه 202417 فوریه 2023
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.26 وات بر کیلوگرم (سر) 0.62 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)1.06 وات بر کیلوگرم (سر) 1.30 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 14اندروید 13
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 6.1عرضه با رابط کاربری One UI 5.1 قابل ارتقاء به اندروید 14
ابعاد162.3 در 79 در 8.6 میلی‌متر163.4 در 78.1 در 8.9 میلی‌متر
وزن233 گرم234 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس Armorشیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس Armorشیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس فریمفلز - تیتانیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی خاکستری بنفش زرد سبز نارنجی ارغوانیمشکی سبز کرم بنفش روشن نوک مدادی آبی سبز لیمویی قرمز
ابعاد نمایشگر6.8 اینچ6.8 اینچ
نوع نمایشگرDynamic LTPO AMOLED 2XDynamic AMOLED 2X
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1440 در 3120 پیکسل1440 در 3088 پیکسل
تراکم پیکسلی~505 پیکسل در اینچ~500 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:9-
نسبت نمایشگر به بدنه~88.5 درصد~89.9 درصد
حداکثر روشنایی2600 نیت (Peak)1750 نیت (Peak)
استانداردهای HDRHDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهQualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2
فرآیند ساخت تراشه4 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 3.39 گیگاهرتز Cortex-X4 و 3 هسته 3.10 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.90 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.20 گیگاهرتز Cortex A5201 هسته 3.36 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته‌ 2.00 گیگاهرتز Cortex-A510
پردازنده گرافیکیAdreno 750Adreno 740
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 1 گیگاهرتز-
ترکیب حافظه داخلی و رم256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم
رم12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیUFS 4.0UFS 4.0
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تله‌فوتو پریسکوپی
دوربین اصلی - واید/استاندارد200 مگاپیکسل200 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.3 اینچ سایز سنسور 0.6 میکرومتر سایز پیکسل f/1.7لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.3 اینچ سایز سنسور 0.6 میکرومتر سایز پیکسل f/1.7
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2 حالت Super Steady ضبط بدون لرزش ویدیولنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو50 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو پریسکوپی 111 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1/2.52 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/3.4لنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4
سایر دوربین‌هادوربین تله‌فوتو دوم 10 مگاپیکسل 67 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.410 مگاپیکسل لنز تله‌فوتو پریسکوپی 230 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/4.9
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت8K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو8K@24/30fps 4K@30/60/120fps 1080p@30/60/240fps8K@24/30fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری +HDR10 ضبط صدای استریوفیلم‌برداری +HDR10 ضبط صدای استریو لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.2لنز واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز 25 میلی‌متری f/2.2
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30/60fps 1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30fps
ظرفیت باتری5000 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده45 وات45 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات15 وات
زمان موردنیاز برای شارژ65 درصد در 30 دقیقه (باسیم)65 درصد در 30 دقیقه
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2USB Type-C 3.2
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
سایر مشخصات درگاه‌‌پشتیبانی از DisplayPort 1.2-
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKGصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اولتراسونیک)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)
Wi-FiWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/beWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiسه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
بلوتوث5.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات