گلکسی S23 اولترا: پرنورترین گوشی اندرویدی در چند قدمی آیفون ۱۴ پرو مکس

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سایت زومیت روی گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra
گلکسی S23 اولترا در بررسی‌های زومیت به حداکثر روشنایی ۱٬۹۶۳ نیت دست پیدا کرد، این در حالی است که روشنایی آیفون ۱۴ پرو مکس مرز ۲٬۰۰۰ نیت را رد می‌کند.
تبلیغات

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی تقویت‌شده‌ی کوالکام، شاخص‌ترین ویژگی‌های گلکسی S23 اولترا هستند، اما مطابق بررسی‌های زومیت، این گوشی در حوزه‌ی دیگری نیز بالاتر از سایر موبایل‌های اندرویدی بازار قرار می‌گیرد.

نمایشگر گلکسی S23 اولترا به‌هنگام پخش محتوای SDR (کاربری روزمره و عادی) در حالت دستی و خودکار به حداکثر روشنایی ۶۱۱ و ۱٬۶۲۹ نیت دست پیدا می‌کند. این معادل همان چیزی است که در گلکسی S22 اولترا دیدیم. با فعال‌سازی گزینه‌ی Extra Brightness (صرفا در حالت دستی)، روشنایی به ۱٬۰۱۴ نیت می‌رسد.

مطابق بررسی‌های زومیت، به هنگام پخش محتوای HDR، روشنایی نمایشگر گلکسی S23 اولترا ۱٬۹۶۳ نیت است. مدیرعامل شیائومی اواخر دی‌ماه ادعا کرد که گوشی شیائومی ۱۳ به حداکثر روشنایی ۱٬۹۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. شیائومی ۱۳ فعلا به دست کارشناسان زومیت نرسیده است و مجبوریم به آنچه مدیرعامل این برند ادعا کرده، بسنده کنیم.

به هنگام بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس، زیر نور عادی آفتاب در تهران به روشنایی خودکار ۱٬۳۸۸ نیت دست یافتیم، اما هنگام پخش ویدئوی HDR10 با الگوی شطرنجی ۵۰ درصدی، روشنایی دستگاه به عدد فوق‌العاده‌ی ۲٬۰۴۹ نیت رسید.

پیشرفت نسلی گلکسی S23 اولترا شاید در ظاهر چندان به چشم نیاید،‌ اما در عمل مهندسان سامسونگ توانسته‌اند پرچمدار جدید را به‌طور پنهانی در تقریبا تمامی حوزه‌ها بهبود دهند. گلکسی S23 اولترا از لحاظ روشنایی نمایشگر پایین‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس قرار می‌گیرد، اما شاید سال آینده سامسونگ قواعد بازی را عوض کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات