گلکسی S23 سامسونگ برخلاف آیفون ۱۴ سیستم ارتباط ماهواره‌ای ندارد

جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
رنگ بندی گلکسی اس ۲۳ پلاس / Galaxy S23+ Plus سامسونگ
مدیر واحد موبایل سامسونگ می‌گوید تا زمان آماده نشدن زیرساخت‌های مناسب، گوشی‌های سری گلکسی به سیستم ارتباط ماهواره‌ای مجهز نمی‌شوند.
تبلیغات

نبود قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ موضوعی بود که جلب توجه کرد. رئیس واحد موبایل سامسونگ در مصاحبه‌ای کوتاه، به این موضوع اشاره کرده است. سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب اپل در بازار موبایل، برخلاف این شرکت، همچنان اشتیاقی به استفاده از سیستم ارتباط ماهواره‌ای ندارد.

اپل سال گذشته سیستم ارتباط ماهواره‌ای Emergency SOS via Satellite را در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ فعال کرد و سپس سراغ فعال‌سازی این قابلیت در کانادا و شماری از کشورهایی اروپایی رفت.

تی‌ام رو، رئیس واحد موبایل سامسونگ، در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید: «وقتی زمان، زیرساخت و فناوری آماده باشد، ما نیز به فکر استفاده از این قابلیت در گوشی‌های گلکسی خواهیم افتاد.»

گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ در تمامی بازارها با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 روانه‌ی بازار می‌شوند و ممکن است در آینده قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را دریافت کنند. کوالکام در نمایشگاه CES 2023 از سیستم Snapdragon Satellite پرده‌برداری کرد که باعث اضافه شدن سیستم ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های مجهربه پردازنده‌ی پرچمدار این شرکت می‌شود.

در نظر داشته باشید سیستم ارتباط ماهواره‌ای، اینترنت ماهواره‌ای نیست. این قابلیت در ناحیه‌هایی که پوشش شبکه ارائه نمی‌شود کاربرد پیدا می‌کند. به‌لطف سیستم ارتباط ماهواره‌ای می‌توان پیام اضطراری ارسال کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات