بررسی گوشی ناکام رول‌شدنی ال جی در یوتیوب؛ محصولی خلاقانه با حرف‌های جدید که هیچ‌گاه عرضه نشد

چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گوشی هوشمند رول‌شدنی ال جی که به‌دلیل خروج این شرکت از بازار موبایل عرضه‌ی عمومی نشد، در یکی از کانال‌های یوتیوب کره‌ای بررسی شد.
تبلیغات

سال گذشته، ال جی با خروج از بازار گوشی‌های هوشمند به سال‌ها تلاش تأثیرگذار خود برای عرضه‌ی محصولات خلاقانه و کاربردی پایان داد. ترک بازار گوشی‌های هوشمند ال جی را به لغو پروژه‌ی گوشی رول‌شدنی خود وادار کرد که بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در حال طراحی و ساختش بود. پیش‌تر، گفته شده بود که ال جی گوشی‌های مذکور را به کارمندانش فروخته است؛ اما حالا یکی از آن‌ها برای بررسی به کانال یوتیوب یکی از کاربران کره‌ای راه‌ پیدا کرده است. Bulls Lab موفق شده گوشی‌ رول‌شدنی ال جی را از یکی از مشترکانش قرض بگیرد و آن‌ را بررسی کند.

گوشی Rollable ال جی در بسته‌بندی جالبی عرضه شده است و با بازکردن جعبه، نمایشگر کشویی و رول‌شدنی‌اش خودنمایی می‌کند. همچنین، برخلاف پرچم‌دارهای اپل و گوگل و سامسونگ، شارژر در جعبه وجود دارد. طبق بررسی Bulls Lab، گوشی مذکور از نمایشگر اولد پلاستیکی با اندازه‌ی ۶/۸ اینچ استفاده می‌کند که تا ۷/۴ اینچ باز می‌شود. نمایشگر گوشی ناکام ال جی مقیاس ۱/۵ به ۱ دارد و می‌توان آن‌ را با کشیدن انگشت از چپ به راست یا ازطریق منو موجود در لبه باز کرد.

تماشا در یوتیوب

حتی در فیلم منتشرشده، برای آزمایش بازشدن گوشی سه کتاب روی‌هم کنار گوشی گذاشته شد و در کمال تعجب نمایشگر با هول‌دادن ‌آن‌ها به‌طورکامل باز شد. همچنین، زمانی‌که قصد دارید گوشی را باز کنید؛ ولی آن‌ را بیش‌از‌حد محکم نگه‌ داشته‌اید، نمایشگر جمع‌ می‌شود و اخطاری روی صفحه‌ نمایش داده می‌شود. بررسی Bulls Lab نشان می‌دهد که هنگام بازکردن یا جمع‌کردن نمایشگر، به‌‌دلیل لرزش موتور نویزهایی روی صفحه دیده می‌شود. بااین‌حال، این مشکل چندان بزرگ نیست و برای چنین مکانیسمی تقریباً طبیعی به‌نظر می‌رسد.

همان‌طور‌که در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، سایر گوشی‌های تاشو نیز برای دستیابی به این قابلیت با مشکلاتی در طراحی مواجه بوده‌اند و گوشی رول‌شدنی ال جی نیز از این مسئله مستثنی نیست. بررسی گوشی Rollable نشان می‌دهد که در نور زیاد چروک‌هایی روی صفحه دیده می‌شود و انعکاس نور از صفحه یکی از مشکلات مهم گوشی مذکور است. بااین‌حال، به‌گفته‌ی فرد بررسی‌کننده، پنل به‌کاررفته به‌عنوان اولین تلاش ال جی برای ساخت چنین دستگاهی عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

گوشی رول‌شدنی ال جی LG Rollable Phone

افزون‌براین، بازشدن نمایشگر با افکت‌هایی روی والپیپر گوشی همراه است و امکان انتخاب چندین والپیپر با این قابلیت وجود دارد که می‌تواند ما را به یاد والپیپرهای سامسونگ در گوشی‌های تاشو گلکسی بیندازد. یکی دیگر از قابلیت‌های گوشی Rollable ال جی، وجود نمایشگر جانبی در پشت گوشی است که هنگام جمع‌بودن نمایشگر اصلی امکان استفاده دارد.

قابلیت یادشده به شما اجازه می‌دهد زمانی‌که پشت گوشی مقابل شما است، از ویجت‌ها و اطلاعات دیگر بهره‌مند شوید. با‌این‌حال، با‌‌‌توجه‌‌‌به پلاستیکی‌بودن نمایشگر، قراردادن صفحه‌ی آن روی زمین می‌تواند عمل دلهره‌آوری باشد. همچنین، امکان استفاده از دوربین‌های پشتی به‌همراه نمایشگر گفته‌شده وجود دارد که تصاویر سلفی باکیفیت‌تری به‌ارمغان می‌آورد.

گوشی رول‌شدنی ال جی LG Rollable Phone

باوجوداین، ویژگی‌های عجیب و جالب گوشی رول‌شدنی ال جی به همین‌جا ختم نمی‌شود. تصاویر نشان می‌دهد که درگاه USB-C این گوشی در پایین و سمت چپ آن قرار گرفته و به‌جای دکمه‌های فیزیکی، از دکمه‌های لمسی برای تنظیم صدا استفاده شده است. حتی اسلات سیم‌کارت در نوار دوربین پنهان شده است و فقط زمانی که نمایشگر بازشده باشد، امکان دسترسی به آن وجود دارد.

ازنظر مشخصات نیز، ال جی در ساخت گوشی رول‌شدنی خود از تراشه‌ی اسنپدراگون 888، دوازده گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. همچنین، این گوشی به دوربین دوگانه‌ی ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است و دوربین سلفی آن نیز که در فریم بالایی دستگاه تعبیه شده، کیفیتی در حد ۲/۸ مگاپیکسل دارد. طراحی خاص گوشی ال جی روی وزنش هم تأثیر گذاشته است. گوشی LG Rollable با وزن ۲۸۵ گرمی درمقایسه‌با گلکسی زد فولد 4 حدود ۲۲ گرم سنگین‌تر است.

با‌این‌حال، عرضه‌نشدن تجاری این گوشی که می‌توانست جایگزین جالبی برای گوشی‌های تاشو فعلی باشد، بسیار جای تأسف دارد. شاید درعوض، باید منتظر تجاری‌شدن کانسپت‌هایی مثل نسخه‌ی X 2021 اوپو باشیم تا طرحی جدید را در دنیای گوشی‌های تاشو ببینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات