میزان عرضه گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال جاری درمقایسه‌با سال ۲۰۲۱ کاهش می‌یابد

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد هدف خود را برای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال جاری به کمتر از میزان میزان عرضه‌ی این محصولات در سال ۲۰۲۱ کاهش دهد.
تبلیغات

اگرچه اثرهای همه‌گیری کرونا در بازار روبه‌کاهش است، مسائل جدیدی در جهان به‌وجود آمده است که کار را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند پیچیده‌تر می‌کند. به‌گزارش رسانه‌ی کره‌ای TheElec، این شرایط سامسونگ را مجبور کرده است تا استراتژی تولیدش را برای سال جاری، دوباره ارزیابی کند.

به‌گزارش GSMArena، هدف اصلی سامسونگ برای سال جاری عرضه‌ی ۳۳۴ میلیون گوشی هوشمند بود. طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه، این شرکت قصد داشت ۲۸۴ میلیون دستگاه گوشی جدید را در تأسیسات خود و ۵۰ میلیون باقی‌مانده را نیز با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دیگر تولید کند.

غول فناوری کره‌ای همچنین تصمیم گرفته بود در سال جاری، ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کند؛ بااین‌حال طبق گزارش‌های اخیر، این تعداد اکنون به ۲۶۰ میلیون دستگاه کاهش یافته و هدف تولید برای ماه‌های اکتبر و نوامبر نیز با کاهش درخورتوجه، به ۳۴ میلیون دستگاه رسیده است.

در مقام مقایسه، سامسونگ در سال ۲۰۲۰ به‌‌علت همه‌گیری کووید ۱۹، عملکرد ضعیفی در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند داشت و در این مدت، ۲۵۰ میلیون گوشی روانه‌ی بازار کرد. در سال ۲۰۲۰، این شرکت تعداد ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تولید کرد که ۲۷۰ میلیون آن‌ها به‌ بازار عرضه شد.

این یعنی هدف جدید شرکت کره‌ای برای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال جاری درمقایسه‌با سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ میلیون دستگاه کمتر است. برخی منابع دلیل کاهش تولید و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ را به افزایش تورم و کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان و مشکلات زنجیره‌ی تأمین نسبت داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات