گوشی ارزان‌قیمت Letv Y1 Pro با طراحی شبیه آیفون و تراشه Unisoc معرفی شد

سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
LeEco از گوشی هوشمند رده‌پایین جدید خود موسوم به Letv Y1 Pro رونمایی کرد. این محصول از تراشه‌ی Unisoc T310 و دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی بهره می‌برد.
تبلیغات

آخرین محصول LeEco اوایل سال جاری معرفی شد؛ زمانی‌ که این شرکت تعدادی هدفون بی‌سیم TWS جدید رونمایی کرد. این شرکت پس از مواجه شدن با مشکلات مالی، گوشی هوشمند جدیدی تحت برند LeEco و برندهای Letv عرضه نکرده بود و اکنون با معرفی گوشی جدیدی به‌نام Letv Y1 Pro سعی دارد دوباره وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود. این محصول درواقع وجه‌ تمایز خاصی نسبت به سایر گوشی‌های رده‌پایین ارائه نمی‌کند اما می‌توان آن را به‌عنوان رقیبی جدید در صنعت گوشی‌های هوشمند در نظر گرفت.

همان‌طور که GSMArena اشاره می‌کند، Letv Y1 Pro ازنظر طراحی کاملاً از آیفون ۱۳ اپل الگوبرداری کرده است و البته با قیمتی بسیار پایین‌تر از آیفون به‌فروش می‌رسد. این محصول با برچسب قیمیت ۴۹۹ یوان (تقریباً ۷۵ دلار) از تراشه‌ی Unisoc T310 قدرت می‌گیرد که درواقع یک پردازنده‌ی رده‌پایین است که شامل یک هسته‌ی Cortex A75 با فرکانس دو گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شود. این سیستم-روی-چیپ از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند و درکنار آن چهار گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با پشتیبانی از کارت microSD در نظر گرفته شده است.

letv y1 pro

Letv Y1 Pro از نمایشگر ۶٫۵۴ اینچی LCD با وضوح ۷۲۰ در ۱۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد. وزن این دستگاه حدود ۲۰۸ گرم و ابعاد آن ۱۶۴٫۳ در ۷۷٫۷ در ۹٫۵ میلی‌متر است. این دستگاه حسگر اثر انگشت ندارد اما از قابلیت تشخیص‌چهره اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند. دوربین جلوی این گوشی پنج مگاپیکسلی است و در بخش پشتی آن شاهد دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی و یک لنز هوش‌مصنوعی ثانویه هستیم. این دستگاه به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و ازطریق درگاه USB C شارژ می‌شود.

Y1 Pro در رنگ‌بندی سفید، مشکی و آبی عرضه شده است. مدل پایه‌ی این دستگاه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت و رم چهار گیگابایت با قیمت ۷۵ دلار روانه‌ی بازار شده است. نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی این دستگاه با رم چهار گیگابایت نیز ۶۶۹ یوان (۱۰۸ دلار) و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن با رم چهار گیگابایت با برچسب قیمتی ۸۹۹ یوان (۱۳۵ دلار) دردسترس مشتریان قرار دارد. درحال‌حاضر این محصول فقط در بازار چین عرضه می‌شود، اما احتمال دارد در آینده شاهد فروش آن در سایر بازارها نیز باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات