قالب‌های سری آیفون ۱۴، جایگزینی مدل مینی با مدل ۶٫۷ اینچی را تأیید می‌کنند

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر منتشرشده مهر تأییدی بر کنار گذاشته شدن سری مینی خواهد بود. این مدل قرار است با مدلی بزرگ جایگزین شود.
تبلیغات

بالأخره پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، اولین مدل‌های آلومینیومی سری آیفون ۱۴ توسط Quick Evaluation Laboratory در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد. درست همانند سال گذشته، امسال نیز خانواده آیفون ۱۴ دارای ۴ عضو خواهد بود؛ اما این‌بار خبری از مدل «مینی» نیست و قرار است مدل دیگری با نمایشگر ۶٫۷ اینچی جایگزین آن شود. نحوه نام‌گذاری نیز بدین شکل خواهد بود: مدل‌های معمولی شامل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس (آیفون ۱۴ مکس) و مدل‌های پرو شامل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس.

در تصویر منتشرشده به وضوح می‌توان افزایش بیرون‌زدگی دوربین را مشاهده کرد؛ موردی که سال‌به‌سال و مدل‌به‌مدل بیشتر می‌شود. همچنین در پست Weibo به کپسولی بودن محل قرارگیری FaceID نیز اشاره شده است که در کنار آن حفره دوربین سلفی نیز قرار دارد. این در حالی است که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس همچنان از بریدگی نمایشگر یا ناچ استفاده خواهند کرد.

بلوک آلومینیومی سری آیفون ۱۴

همان‌طورکه در عکس بالا مشاهده می‌کنید، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس، همانند آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی دارای دوربین دوگانه با چینش مورب خواهند بود. دوربین سه‌گانه نیز همچنان در انحصار مدل‌های پرو خواهد بود و درحال‌حاضر هیچ اطلاعی از بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن دردسترس نیست.

در آخر نیز باید به اندازه نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۲ اشاره کنیم. همان‌طورکه در ابتدای متن نیز گفته شد کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا نسخه مکس را جایگزین مدل مینی کنند. احتمالاً این کار به دلیل استقبال کم از عضو کوچک‌تر خانواده آیفون ۱۳ انجام شده است. درواقع اپل آیفون‌های جدید خود را تنها در دو مدل ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی تولید خواهد کرد که از هر اندازه یکی معمولی و دیگری پرو خواهد بود.

اولین باری است که هر ۴ مدل آیفون در کنار هم با چنین جزئیاتی دیده می‌شوند؛ البته حساب کاربری Quick Evaluation Laboratory سابقه زیادی در افشاسازی ندارد؛ اما با توجه به شباهت محتوای منتشرشده با افشاگری‌های پیشین، می‌توان به آن اتکا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات