اپل احتمالا آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس را با جدیدترین نسل تراشه A15 بایونیک عرضه خواهد کرد

پنج‌شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید حاکی از آن است اپل تصمیم دارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس را با تراشه‌ی A15 بایونیک روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر معروف اپل، اوایل هفته‌ی جاری گزارش داد که احتمال دارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس (آیفون ۱۴ مکس) با جدیدترین نسل تراشه‌ی A15 بایونیک عرضه شوند. اکنون اطلاعات جدیدی دردسترس قرار گرفته است که با گزارش کو مطابقت دارد.

به گزارش گیزموچاینا، مارک گورمن از بلومبرگ اخیراً گزارشی درمورد استفاده از تراشه‌ی A15 در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس منتشر کرده است. اگر این خبر واقعیت داشته باشد پس از معرفی آیفون ۵ اس و آیفون ۵ سی، این اولین‌بار است که شرکت مستقر در کوپرتینو از تراشه‌های متفاوتی در آیفون‌های خود استفاده خواهد کرد. اپل، آیفون ۵ اس را با تراشه‌ی A7 و آیفون ۵ سی را با تراشه‌ی قدیمی A6 روانه‌ی بازار کرد. طبق گزارش iDropNews، سری آیفون ۱۴ نیز این‌بار از همین روند پیروی خواهد کرد.

تراشه اپل A15

ظاهراً اپل تصمیم دارد امسال از تراشه‌ی A15 بایونیک در آیفون ۱۴ پایه و آیفون ۱۴ مکس استفاده کند. بااین‌حال، احتمالاً نام این تراشه به A16 تغییر خواهد کرد تا در راستای چرخه‌ی سالانه‌ی مرسوم به‌روزرسانی پردازنده‌های این شرکت قرار گیرد. از سوی دیگر، تراشه‌ی جدید واقعی این شرکت احتمالاً با نام A16 پرو برچسب‌گذاری خواهد شد؛ پردازنده‌ای که در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شایان‌ذکر است این اقدام به اپل اجازه می‌دهد تا هزینه‌های تولید آیفون‌های بعدی خود را کاهش دهد. با توقف تولید مدل مینی آیفون، قیمت گوشی‌ های اپل شرکت از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود و مدل مکس نیز با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه خواهد شد. به‌عبارت دیگر اپل همچنان می‌تواند تفاوت ۲۰۰ دلاری معمول خود را بین مدل‌های پرو و استاندارد آیفون حفظ کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات