باگ‌های گوشی‌های سری پیکسل ۶ با به‌روزرسانی جدید گوگل رفع شد

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
طراحی پشت گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل
جدیدترین به‌روزرسانی منتشر شده برای گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل، عملکرد این دستگاه‌ها را بهبود بخشیده و سرعت را نیز افزایش می‌دهد.
تبلیغات

روز گذشته اعلام شد که به‌روزرسانی ماه دسامبر و ژانویه برای گوشی‌های سری پیکسل ۶ از‌ طریق OTA در‌‌ دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. معرفی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال در سال ۲۰۱۷ به الگویی برای نسخه‌های بعدی پیکسل تبدیل شد و پس از عرضه‌ی این دو مدل تعدادی باگ از این دو دستگاه گزارش شد که گوگل را مجبور کرد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای مدتی لغو کند.

به گزارش فون‌آرنا، سال ۲۰۱۹ با داستان عجیبی مواجه شدیم. در آن زمان، یک حرف کوچک انگلیسی (معمولا حرف a) روی همه‌ی برنامه‌ها و درست در وسط نمایشگر نشان داده می‌شد. این مشکل در برخی واحدهای سری پیکسل ۳ و پیکسل ۴ نیز وجود داشت. در‌ حالی‌که راه‌اندازی مجدد گوشی، مشکل یاد شده را رفع می‌کرد، اما این حرف مدتی بعد مجدداً در مرکز صفحه‌نمایش ظاهر می‌شد.

به‌روزرسانی‌های دسامبر و ژانویه، باگ‌های سری پیکسل ۶ را رفع خواهد کرد

نکته‌ی مهم این است، با‌ وجود باگ‌هایی که در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال مشاهده شد، این دو دستگاه عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دادند. به‌‌ نظر می‌رسد تاریخ با عرضه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل ۶ در سال ۲۰۲۱ تکرار شده است. هنوز نمی‌توان با قطعیت در‌ مورد اینکه چه تعداد از خریداران احتمالی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از ترس نگرانی‌های ایجاد شده، نسبت به خرید این دو محصول منصرف شده‌اند، صحبت کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی جدید منتشر شده توسط گوگل برای این دو دستگاه، مشکلاتی که ممکن است چند هفته جلوی فروش بیشتر این گوشی‌ها را بگیرد، برطرف کرده است.

اندروید ۱۲ در پیکسل ۶ پرو

دارندگان پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو اکنون می‌توانند هر دو به‌روزرسانی دسامبر و ژانویه را نصب کنند. نصب این به‌روزرسانی به بهبود عملکرد گوشی‌های سری پیکسل ۶ و افزایش سرعت آن‌ها کمک خواهد کرد.

یکی از کاربران ردیت با نام کاربری ladybug_916 در‌‌ مورد مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل گفت:

به‌‌ نظر می‌رسد با نصب به‌روزرسانی جدید، همه‌ی باگ‌هایی که قبلا روی گوشی مشاهده می‌کردم از بین رفته باشد و اکنون دستگاه من پاسخ‌گوتر و بسیار سریع شده است. آن‌ها (گوگل) باید این تغییرات را در زمان عرضه‌ی اولیه‌ی پیکسل ۶ اعمال می‌کردند. اکنون حتی حسگر اثر ‌انگشت از نظر سرعت کمی بهتر از قبل شده است.

یکی دیگر از مشترکین ردیت به‌نام CuriousOmnivore99 در‌ مورد رفع باگ‌های سری پیکسل ۶ گفت:

به‌روزرسانی ۲۱۵ مگابایتی امروز در کانادا منتشر شد و گوشی من در‌ حال‌‌ حاضر بدون مشکل خاصی کار می‌کند. به‌نظر می‌رسد سرعت دستگاه بیشتر شده و نرخ تأخیر آن نیز کاهش یافته است. ظاهراً پس از نصب به‌روزرسانی جدید، اینترنت و وای‌فای نیز عملکرد بهتری دارند و مشکلی در اپلیکیشن‌ها دیده نمی‌شود.من همچنین هنگام باز کردن قفل گوشی، متوجه انیمیشن‌هایی شده‌ام. نرم‌افزار گوشی اکنون در کل زیباتر به‌نظر می‌رسد و گوشی در‌ نهایت در‌‌ حال نشان دادن آن چیزی است که می‌تواند باشد.

اگر پیش از خرید گوشی‌های سری پیکسل ۶ منتظر بودید تا گوگل همه‌ی باگ‌های گزارش شده را رفع کند، شاید زمان آن فرا رسیده برای خرید این دو دستگاه اقدام کنید. البته اینکه با معرفی هر نسل از سری پیکسل شاهد مشکلات مختلفی روی این گوشی‌ها هستیم کمی ناامیدکننده به‌‌ نظر می‌رسد، اما همان‌طور که گوگل بارها و بارها ثابت کرده، اکثر مشکلات موجود از نوع نرم‌افزاری بوده و آن‌ها را رفع کرده است. البته در سری پیکسل ۲ شاهد مشکل سوختگی نمایشگر در تعدادی از این گوشی‌ها بودیم که برای رفع آن، نمایشگر دستگاه باید تعویض می‌شد.

زومیت روی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

اکنون که به‌روزرسانی‌های دسامبر و ژانویه منتشر شده‌اند، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو می‌توانند تجربه‌ای را که گوگل از زمان عرضه‌ی اولیه‌ی این دو دستگاه وعده داده بود، ارائه دهند.

برای دانلود و نصب به‌روزرسانی‌های جدید دسامبر و ژانویه، به بخش تنظیمات پیکسل ۶ یا پیکسل ۶ پرو خود مراجعه کرده و سپس در بخش سیستم وارد قسمت به‌روزرسانی سیستم شوید. شایان‌‌ ذکر است که گوگل هر سه‌‌ ماه یک‌‌ بار بسته‌ی به‌روزرسانی موسوم به Pixel Feature Drop را برای دارندگان گوشی‌های پیکسل منتشر می‌کند که کاربران با نصب آن می‌توانند از امکانات و قابلیت‌های جدیدی روی دستگاه خود بهره ببرند. این به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار روی سیستم‌عامل گوشی‌های پیکسل اعمال می‌شود و ویژگی‌های جدیدی را در‌ دسترس کاربران قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات