طراحی پشت گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل [با بررسی ویدیویی]

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
مطالعه 30 دقیقه
پیکسل ۶ جدی‌ترین تلاش گوگل برای ساخت پرچم‌داری تمام‌عیار با سخت‌افزار توانمند و دوربین کارآمد به‌حساب می‌آید؛ اما تا چه اندازه در این زمینه موفق است؟ با بررسی پیکسل ۶ پرو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

بریدگی ضخیم نمایشگر، حاشیه‌های نامتقارن، حسگر تشخیص حرکت، بدنه‌ی فلزی با روکش پلاستیکی، عرضه‌ی پرچم‌دار با تراشه‌ی میان‌رده یا حتی استفاده از یک دوربین یکسان برای چهار سال متوالی؛ گوگل بالاخره تصمیم گرفت تا ایده‌های عجیب‌وغریب و نه‌چندان عقلانی را کنار بگذارد و اکتبر امسال گوشی هوشمندی را رونمایی کند که به‌معنای واقعی کلمه بتوان صفت «پرچم‌دار» را به آن نسبت داد.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، تمام ویژگی‌های موردانتظار از گوشی هوشمند پرچم‌دار را در بطن خود دارند؛ بدنه‌ی خوش‌ساخت با ترکیب شیشه و فلز، نمایشگر OLED با نرخ نوسازی بالا، تراشه‌ی اختصاصی و دوربین‌های غول‌پیکر. گوگل پیکسل ۶ را «هوشمندترین و سریع‌ترین پیکسل» می‌نامد و دوربین پیکسل ۶ پرو را «پیشرفته‌ترین دوربین موبایل» می‌داند؟ آیا واقعاً چنین است؟ با بررسی پیکسل ۶ پرو همراه زومیت باشید.

شما می‌توانید برای خرید گوگل پیکسل ۶ پرو به فروشگاه ایترنتی آراد سیستم مراجعه کنید.

بررسی ویدیویی پیکسل ۶ پرو

طراحی و کیفیت ساخت پیکسل ۶ پرو

پیکسل ۶ نخستین گوشی هوشمند گوگل در سالیان دور و دراز با ظاهری پرچم‌دارگونه به‌حساب می‌آید. دیگر از بریدگی زمخت در نمایشگر Pixel 3 XL، حاشیه‌ی نامتقارن Pixel 4 XL یا بدنه‌ی فلزی با روکش پلاستیکی Pixel 5 خبری نیست؛ اکنون Pixel 6 نیز بدنه‌ای از جنس شیشه و فلز دارد، دوربین سلفی خود را درون حفره‌ی کوچکی در لبه‌ی بالایی نمایشگر جای داده است و حداقل از نمای مقابل، نمی‌توان آن را از پرچم‌دارهای دیگر بازار تفکیک کرد.

طراحی پشت گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل در دست

می‌دانیم که با گوگل و تمایل بی‌پایان این شرکت برای متمایز شدن از دیگران سروکار داریم؛ بنابراین مایه‌ی تعجبمان نیست که شباهت پیکسل ۶ پرو به رقبا، با چرخاندن گوشی و دیدن نمای پشتی آن پایان یابد! با نوار مشکی زمختی که کل عرض گوشی را فرا گرفته است، پیکسل ۶ پرو بیش‌از هرچیز، شخصیت Cyclops از مجموعه‌ی ابرقهرمانی X-Men را در ذهن تداعی می‌کند. این نوار مشکی مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه، فلش LED و روزنه‌ی میکروفون را در بطن خود دارد.

پیکسل ۶ ما را به یاد شخصیت ابرقهرمانی Cyclops می‌اندازد!

ممکن است عده‌‌ای مجذوب برآمدگی منحصربه‌فرد دوربین پیکسل ۶ پرو شده باشند و عده‌ای چندان با آن ارتباط برقرار نکنند. در دفتر زومیت، افرادی از هر دو قشر بودند و واکنش‌های متفاوتی را به طراحی پیکسل نشان دادند؛ اما همگی اتفاق‌نظر داشتند که برخورد انگشت اشاره به لبه‌‌های تیز این برآمدگی قطور، چندان خوشایند نیست و حتی احتمالاً در استفاده‌ی طولانی به امری آزاردهنده بدل شود. خوشبختانه برآمدگی دوربین به‌گونه‌ای نیست که هنگام استفاده از گوشی روی میز، شاهد لق‌خوردنش باشیم!

ماژول دوربین گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل از نزدیک

پیکسل ۶ پرو در سه رنگ با نام‌های عجیب Cloudy White و Sorta Sunny‌ و Stormy Black به‌فروش می‌رسد؛ ما نسخه‌ی Sorta Sunny را برای بررسی دراختیار داشتیم که در آن بالا و پایین نوار مشکی دوربین، رنگ بدنه به‌ترتیب گلبهی کم‌رنگ و کِرِم است. این طراحی سه‌رنگ شاید برای برخی جذاب باشد؛ اما حداقل از نظر من، چنین نیست.

پیکسل ۶ پرو با رنگ Sorta Sunny بیشتر به جعبه‌ی لوازم آرایشی شباهت دارد! برای هماهنگی با بدنه، فریم نیز رنگی طلایی دارد؛ البته برای تضمین آنتن‌دهی مناسب گوشی، نوارهای پلاستیکی متعددی به رنگ کِرِم در کناره‌ها و به‌ویژه لبه‌ی بالایی فریم وجود دارد.

طراحی جلویی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

با ابعاد ۸٫۹ × ۷۵٫۹ × ۱۶۳٫۹ میلی‌متری و نمایشگر ۶٫۷۱ اینچی، پیکسل ۶ در تعریف ما از گوشی خوش‌دست نمی‌گنجد؛ به‌خصوص که براثر براق‌بودن بدنه، دستگاه به‌راحتی از روی دست سُر می‌خورد. از سوی دیگر، کلیدهای کنترل صدا و پاور نیز اندکی از جایی که باید باشند، پایین‌تر هستند. خوش‌بختانه پیکسل ۶ پرو با وزن ۲۱۰ گرمی‌اش به‌مقدار زیادی از رقبایش آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی اس ۲۱ اولترا سبک‌تر است تا حداقل در استفاده‌‌های مداوم، مچ دستتان خسته نشود.

نمایشگر ۶٫۷۱ اینچی پیکسل ۶ پرو با لبه‌های خمیده‌اش، بخش زیادی از نمای مقابل را دراختیار دارد، حاشیه‌هایش به هیچ‌وجه قطور نیستند. در طول بررسی پیکسل ۶ پرو، اختلال عملکرد لمسی نمایشگر براثر برخورد کف دست با لبه‌ها را تجربه نکردیم؛ اما بزرگ نمایشگر باعث می‌شود تا با یک دست نتوان به تمام بخش‌های نمایشگر دسترسی داشت.

حسگر اثر انگشت گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

پیکسل ۶ پرو مانند نسل گذشته گواهی IP68 را برای مقاومت دربرابر گردوغبار و آب (تا عمق ۱٫۵ متری و به‌مدت ۳۰ دقیقه) دراختیار دارد. از سوی دیگر، به‌لطف جنس گوریلا گلس ویکتوس، گوشی حداقل روی کاغذ مقاومت خوبی مقابل خراشیدگی یا سقوط از خود به‌نمایش می‌گذارد؛ اما ما توصیه می‌کنیم که ریسک نکنید و در صورت خرید این پرچم‌دار گران‌قیمت، به‌فکر تهیه‌ی قاب و محافظ صفحه‌نمایش باشید!

صفحه‌نمایش و اسپیکر پیکسل ۶ پرو

صفحه‌نمایش ۶٫۷۱ اینچی از پنل LTPO OLED با وضوح ۳۱۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. این پنل با تراکم‌پیکسلی ۵۱۲ پیکسل‌براینچی‌اش، تصاویر را با وضوح بسیار بالایی به‌نمایش می‌گذارد و در مواقع موردنیاز برای بهینه‌سازی مصرف باتری، به‌صورت خودکار، نرخ نوسازی را تا ۱۰ هرتز پایین می‌آورد.

پخش بازی مرکب روی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

در پیکسل ۶ پرو از نمایشگر ۱۰ بیتی با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ خبری نیست؛ صفحه‌نمایش این گوشی با نمایش هر یک از رنگ‌های اصلی آبی، قرمز و سبز با عمق ۸ بیت (در مجموع ۲۴ بیت)، مانند عموم گوشی‌های بازار، ۱۶ میلیون رنگ به‌نمایش می‌گذارد؛ البته پرچم‌دار گوگل از استاندارد HDR10 برای پخش ویدئوهای HDR پشتیبانی می‌کند.

حداکثر روشنایی دستی و خودکار پیکسل ۶ پرو در آزمایش‌های زومیت به‌ترتیب ۶۰۲ و ۱۱۳۷ نیست به‌دست آمد که نتایجی هم‌سطح پرچم‌دارهای دیگر نیست؛ اما خوانایی بسیار خوبی را زیر نور آفتاب دراختیارتان می‌گذارد. پیکسل ۶ پرو با حداقل روشنایی ۲٫۱ نیت در محیط‌های تاریک نیز باعث آسیب چشمتان نخواهد شد؛ از سوی دیگر کنتراست بالا و مشکی عمیق حاصل از پنل OLED دستگاه نیز بسیار چشم‌گیر است.

عملکرد نمایشگر پیکسل ۶ پرو دربرابر رقبا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگ میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

پیکسل ۶ پرو

۲/۱

۰

۶۰۲

۰

۱۱۳۷

۲٫۴ (Adaptive)

۱٫۳ (Natural)

آیفون ۱۳

۲/۰۵

۰

۹۹۹

۰

۱۳۷۹ (HDR)

۱٫۵ (فضای sRGB)

۱٫۵ (فضای sRGB)

آیفون ۱۳ پرو مکس

۲/۰۷

۰

۱۰۶۵

۰

۱۴۴۹ (HDR)

۱٫۱ (فضای sRGB)

۱٫۱ (فضای sRGB)

آیفون ۱۲ پرو مکس

۲

۰

۹۷۵

۰

۱۳۷۰ (HDR)

۱٫۸ (فضای sRGB)

۱٫۸ (فضای sRGB)

آیفون ۱۲ پرو

۲

۰

۹۷۷

۰

۹۷۵

۱٫۸ (فضای sRGB)

۱٫۸ (فضای sRGB)

آیفون ۱۲

۲

۰

۷۶۵

۰

۷۶۳

۱٫۳ (فضای sRGB)

۱٫۳ (فضای sRGB)

گلکسی S21 اولترا

۱٫۹

۰

۶۲۶

۰

۱۳۹۱

۴٫۶ (Vivid)

۲٫۹ (Natural)

گلکسی زد فولد ۳

(اصلی)

۲٫۱

۰

۶۵۳

۰

۱۲۴۲

۵٫۶ (Vivid)

۳٫۱ (Natural)

گلکسی زد فولد ۳ (کاور)

۲٫۰۵

۰

۶۵۶

۰

۱۲۹۸

۴٫۹ (Vivid)

۳٫۹ (Natural)

گلکسی زد فولد ۲

(اصلی)

۲

۰

۵۹۵

۰

۹۳۰

۵٫۳ (Vivid)

۳٫۳ (Natural)

گلکسی زد فولد ۲ (کاور)

۲٫۱

۰

۶۱۴

۰

۹۶۰

۴٫۹ (Vivid)

۲٫۴ (Natural)

گلکسی زد فلیپ ۳

۲٫۰۹

۰

۶۵۸

۰

۱۲۷۰

۴٫۰ (Vivid)

۲٫۵ (Natural)

شیائومی Mi 11i

۱٫۵

۰

۵۶۳

۰

۸۳۰

۳٫۶ (Auto)

۱ (Original Color)

گلکسی S21

۲٫۲

۰

۶۷۵

۰

۱۱۱۵

۵ (Vivid)

۳٫۳ (Natural)

گلکسی S20 FE

۲٫۲

۰

۶۰۸

۰

۱۲۷۰

۴٫۶ (Vivid)

۲٫۲ (Natural)

شیائومی می ۱۰

۳٫۳

۰

۹۳۰

۰

۱۶۵۰

۲٫۶

۱٫۹ (Original)

تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل از آزمایش‌های زومیت در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

پیکسل ۶ پرو سه پروفایل رنگی Natural و Boosted و Adaptive را در تنظیمات نمایشگر دارد و به‌صورت پیش‌فرض، با پروفایل Adaptive به‌فروش می‌رسد. برخلاف انتظار، هیچ‌یک از پروفایل‌های رنگی یادشده به‌صورت کامل فضای DCI P3 را پوشش نمی‌دهند و در بهترین حالت، پروفایل Adaptive به پوشش ۸۳ درصدی فضای DCI P3 می‌رسد.

نکته‌ی جالب‌توجه به خطای بسیار پایین نمایشگر در تولید رنگ‌ها بازمی‌گردد؛ پیکسل ۶ پرو در پروفایل Natural، فضای رنگی sRGB را با خطای بسیار اندک ۱٫۳ پوشش می‌دهد؛ درحالی‌که خطای نمایش رنگ‌ها در دو فضای دیگر Boosted و Adaptive که اندکی رنگ‌ها را زنده‌تر می‌کنند، به‌ترتیب به اعداد بسیار خوب ۲٫۵ و ۲٫۴ می‌رسد. پیکسل ۶ پرو در هر سه پروفایل، رنگ‌ها را با دمای بسیار متعادل به‌نمایش می‌گذارد.

پخش موسیقی با گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

پیکسل ۶ پرو از اسپیکرهای استریو با ترکیب اسپیکری در لبه‌ی پایین و اسپیکر مکالمه در لبه‌ی بالایی استفاده می‌کند. این اسپیکرهای صدای بسیار بلند و عاری از هرگونه نویز تولید می‌کنند؛ اما فرکانس‌های میانی که صدای هنرمند و عموم آلت‌های موسیقی را دربرمی‌گیرد، چندان گرم نیست. متأسفانه پیکسل ۶ پرو از جک هدفون نیز بی‌بهره است؛ بنابراین برای تجربه‌ی موسیقی یا باید تبدیل USB-C‌ به جک ۳٫۵ میلی‌متری تهیه کنید یا به سراغ هدفون‌های بی‌سیم بروید.

نرم افزار و تجربه کاربری پیکسل ۶ پرو

نکسوس در سالیان نه‌چندان دور و پیکسل در سال‌های اخیر، همواره تجربه‌ی کاربری دلچسب، بی‌آلایش و به‌دور از هرگونه پیچیدگی‌ دراختیار کاربر گذاشته‌اند و این موضوع در مورد پیکسل ۶ نیز صدق می‌کند. پرچم‌دار جدید گوگل، به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۲ به‌فروش می‌رسد و قرار است تا سه سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کند.

اندروید ۱۲ روی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های نرم اندروید ۱۲، فقدان هرگونه اپلیکیشن مزاحم و زائد در کنار قابلیت‌های جذابی همچون تبدیل آفلاین گفتار به متن، زیرنویس زنده و حذف اجسام از عکس‌ها از جمله‌ی ویژگی‌هایی هستند که تجربه‌ی کاربری پیکسل ۶ را بی‌نهایت لذت‌بخش می‌کنند؛ تجربه‌ای که تقریباً با هیچ پرچم‌دار اندرویدی دیگری دردسترس نیست.

نرم‌افزار گوگل سوار بر سخت‌افزار گوگل؛ ترکیبی که تجربه‌ کاربری شگفت‌انگیزی را نوید می‌دهد

در مقاله‌ی پیش‌رو برای صحبت‌کردن درباره‌ی تک‌تک ویژگی‌های نرم‌افزاری اندروید ۱۲ و پیکسل مجالی نیست؛ اما شما می‌توانید در «بررسی اندروید ۱۲» به تمام جزئیات سیستم‌عامل جدید گوگل پی ببرید.

عملکرد، تجربه بازی و عمر باتری پیکسل ۶ پرو

بهره‌گیری از تراشه‌ی اختصاصی گوگل، خبرسازترین ویژگی پیکسل ۶ به‌شمار می‌آید؛ تراشه‌ای که ثمره‌ی سال‌ها پژوهش گوگل در زمینه‌ی یادگیری ماشین است و بیش‌از هرچیز بر قابلیت‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین تمرکز دارد. گوگل می‌گوید پیکسل‌های جدید با تراشه‌ی Tensor قابلیت‌هایی را دراختیار کاربران قرار می‌دهند که سایر گوشی‌های هوشمند از ارائه‌شان ناتوان هستند. تراشه‌ی تنسور به دست سامسونگ با لیتوگرافی ۵ نانومتری 5LPE تولید می‌شود.

زومیت روی گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

تراشه‌ی اختصاصی گوگل در پاره‌ای از بخش‌ها شباهت زیادی به تراشه‌های خانواده‌ی Exynos سامسونگ دارد. Tensor از CPU با چینش عجیب ۴+۲+۲ به‌جای چینش مرسوم‌ترِ ۴+۳+۱ رقبا بهره می‌برد، این CPU از ۲ هسته‌ی پرقدرت Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۰ گیگاهرتز، ۲ هسته‌ی قدیمی‌ِ Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۲۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته‌ی کم‌مصرفِ Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند؛ بنابراین هسته‌های میانی، قدیمی‌تر و کُندتر از نمونه‌های A78 به‌کاررفته در Exynos 2100 کار می‌کنند.

هریک از هسته‌های Cortex-X1 به ۱۰۲۴ کیلوبایت کش اختصاصی L2 دسترسی دارند؛ درحالی‌که کش اختصاصی هسته‌های Cortex-A76 و Cortex-A55 به‌ترتیب ۲۵۶ و ۱۲۸ کیلوبایت است. در مجموع، پردازنده‌ی مرکزی به ۳ مگابایت کش L2 و ۴ مگابایت کش اشتراکی L3 دسترسی دارد. تراشه‌ی Tensor از کنترلر ۴ کاناله‌ی ۱۶ بیتی با پشتیبانی از رم‌های LPDDR5 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد و بدین‌ترتیب پهنای باند بیشینه‌ی آن به ۵۱٫۲ گیگابایت‌برثانیه می‌رسد. مهندسان گوگل ۸ مگابایت کش اشتراکی سطح سیستم نیز برای کل بلوک‌های تراشه در نظر گرفته‌اند.

اجرای بازی با گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) به‌کاررفته در تراشه‌ی تنسور، ترکیبی از بلوک‌های سامسونگ و گوگل را در بطن خود دارد؛ بخش زیادی از بلوک‌های سازنده‌ی ISP‌ از جمله بلوک کاهش نویز و 3AA (نوردهی خودکار، تراز سفیدی خودکار و فوکوس خودکار)، به خود گوگل تعلق دارند.

مهم‌ترین بخش از تراشه‌ی تنسور که به گوگل نیز اجازه می‌دهد تا از عبارت «طراحی اختصاصی» استفاده کند، به بلوک TPU یا «واحد پردازش تنسور» به‌کاررفته در تراشه‌ی Tensor بازمی‌گردد. بلوک TPU مسئولیت انجام پردازش‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین را برعهده دارد و به ادعای گوگل، زمینه‌ساز قابلیت‌هایی است که تنها به‌مدد یک تراشه‌ی اختصاصی دردسترس خواهد بود.

تنسور تا ۵۰۰ درصد سریع‌تر از گذشته عمل می‌کند و این برای رقابت با بهترین‌ها کافی نیست!

تراشه‌ی تنسور از ترکیب دو بلوک ساخت سامسونگ و بلوک اختصاصی گوگل برای Encode و Decode ویدئو استفاده می‌کند؛ درحالی‌که بلوک Multi-Function Codec سامسونگ، وظیفه‌ی پردازش تمام کدک‌ها را دارد، بلوک BigOcean گوگل تنها کدک AV1 را Decode می‌کند! تنسور از شبکه‌ی 5G در هر دو نوع Sub-6GHz و mmWave نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما برای برقراری چنین اتصالی، درست‌مانند Exynos 2100 به مودم Exynos 5123 اتکا دارد؛ با این تفاوت که مودم به‌کاررفته در تراشه‌ی تنسور از نوع یکپارچه با تراشه نیست و جدا از آن است.

عملکرد

حافظه‌

پیکسل ۶ پرو دربرابر رقبا

مدل‌ها ٫ عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

پیکسل ۶ پرو

۱۵۴۴٫۱۱

۲۴۳٫۳

۱۳۳٫۸۸

۱۹۰٫۶۱

پیکسل ۵

۹۴۲٫۳

۴۰۸٫۵۲

۱۹۴٫۸

۲۱۳٫۳۳

گلکسی زد فولد ۳

۱۶۶۳٫۹۲

۷۳۶٫۰۱

۲۴۴٫۱۹

۲۲۷٫۰۷

گلکسی زد فولد ۲

۱۶۳۶٫۲۴

۷۴۳٫۴۴

۲۴۲٫۹۸

۲۳۰٫۴۸

گلکسی زد فلیپ ۳

۱۶۴۷٫۴۵

۷۵۸٫۰۳

۲۸۴٫۷

۲۵۴٫۰۹

شیائومی Mi 11i

۱۵۱۴٫۶۱

۵۸۹٫۸۱

۱۸۳٫۳۱

۲۰۱٫۱۳

گلکسی S21 اولترا

۱۸۹۲٫۶۸

۱۳۰۵٫۴۷

۳۱۳٫۰۶

۲۸۶٫۴۶

گلکسی S21

۱۹۰۶٫۶۸

۱۳۳۱٫۰۲

۳۰۹٫۳۳

۲۹۰٫۲۹

گلکسی S20 FE

۱۵۷۲٫۹۵

۶۷۴٫۷۷

۱۹۹٫۴۴

۲۳۶٫۳۲

شیائومی می ۱۰

۱۳۷۴٫۳۶

۶۴۹٫۴۵

۲۱۳٫۸۲

۲۱۷٫۴۱

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

پیکسل ۶ پرو در سه نسخه با حافظه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS 3.1 به‌فروش می‌رسد. هر سه مدل از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 بهره می‌برند؛ اما مطابق‌انتظار از درگاه microSD برای ارتقا حافظه‌ی ذخیره‌سازی خبری نیست؛ بنابراین چنانچه از خریداران ایرانی انگشت‌شمار (!) پیکسل ۶ پرو هستید، در انتخاب مقدار حافظه دقت کنید. عملکرد حافظه‌ی پیکسل ۶ پرو را در جدول بالا مشاهده می‌کنید.

عملکرد پیکسل ۶ پرو دربرابر رقبا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

PCMark

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

OpenGL

Vulkan

Metal

OpenGL

Metal

پیکسل ۶ پرو

(۱۲۰ هرتز)

۱۱۳۹۶

۱۰۶

۷۲۲۳

۹۶۹

۲۶۱۴

۲۴

۲۵

۲۳

۲۳

--

۳۴

۵۶

--

پیکسل ۵

(۹۰ هرتز)

۸۸۹۲

۵۱٫۰

۱۰۸۵

۵۸۶

۱۶۰۲

۸٫۸

۵٫۷

۸٫۱

۵٫۸

--

۱۲

۱۳

--

آیفون ۱۳

--

۲۴۳

۱۰۷۸۵

۱۷۳۹

۴۶۰۶

--

--

۵۱٫۸

۴۱٫۲

--

۵۹٫۹

۱۰۲٫۳

آیفون ۱۳ پرو مکس

(ProMotion)

--

۲۴۷

۱۴۳۲۶

۱۷۴۵

۴۸۱۳

--

--

۴۸٫۹

۵۱٫۶

--

۵۹٫۹

۱۱۴٫۸

آیفون ۱۲ پرو مکس

--

۲۰۳٫۵

--

۱۵۹۲

۴۱۶۷

--

--

۴۱٫۰

۳۲٫۵

--

۴۳٫۲

۶۶٫۴

آیفون ۱۲ پرو

--

۱۹۸٫۷

--

۱۵۹۰

۳۹۸۵

--

--

۴۷٫۱

۳۳٫۴

--

۴۹٫۲

۷۰٫۱

آیفون ۱۲

--

۱۹۳٫۳

۹۲۳۳

۱۶۱۳

۳۹۹۷

--

--

۴۹٫۹

۳۲٫۱

--

۵۲٫۳

۷۰٫۹

گلکسی S21 اولترا

(Adaptive)

۱۳۰۴۴

۸۳٫۶

--

۱۰۹۰

۳۵۰۴

۴۲

۲۸

۳۶

۲۸

--

۴۹

۶۰

--

گلکسی زد فولد ۳

(Adaptive)

۱۲۹۷۸

۱۰۷

۴۱۵۸

۱۱۳۷

۳۴۵۹

۲۶

۲۶

۲۸

۲۹

--

۳۹

۶۶

--

گلکسی زد فولد ۲

(Adaptive)

۱۲۳۸۷

--

--

۹۷۷

۳۱۶۵

--

۲۱

۲۲

--

۲۷

۴۷

--

گلکسی زد فلیپ ۳

(Adaptive)

۱۲۶۳

۱۰۳

۴۳۹۰

۱۱۱۵

۳۵۳۷

۳۳

۱۹

۳۹

۲۴

--

۵۳

۵۰

--

شیائومی Mi 11i

(۱۲۰ هرتز)

۱۲۹۴۴

۱۱۲

۴۳۲۲

۱۱۳۵

۳۶۹۴

۴۰

۲۷

۴۴

۳۰

--

۵۷

۶۷

--

گلکسی S21

(Adaptive)

۱۲۹۸۷

۸۹٫۸

۵۵۹۶

۱۰۷۰

۳۳۴۳

۴۱

۲۷

۳۷

۲۹

--

۵۱

۶۲

--

شیائومی Mi 10

۸۶۸۶

۴۵٫۲

--

۶۵۷

۱۹۸۲

۲۱

۷٫۴

۲۳

۷٫۶

--

۳۳

۱۹

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

پیکسل ۶ پیشرفت تحسین‌برانگیزی درمقایسه‌با نسل پیشین خود تجربه می‌کند: ۲۸ درصد بهبود در کاربری روزمره، ۱۰۷ درصد بهبود در تجربه‌ی وب‌گردی، ۶۳ درصد CPU و بالغ‌بر ۵۶۰ درصد GPU قوی‌تر؛ اما واقعیت آن است که این اعداد برای رقابت با بهترین‌های بازار کافی نیستند؛ پرچم‌دار گوگل با اختلاف ۴۹ و ۴۵ درصدی در عملکرد GPU و CPU عرصه را به آیفون ۱۳ پرو مکس می‌بازد.

برای ارزیابی عملکرد پیکسل ۶ پرو در اجرای بازی‌های موبایل، به سراغ دو بازی محبوب PUBG Mobile و Call of Duty Mobile به‌همراه بازی سنگین Genshin Impact رفتیم. پیکسل ۶ پرو بازی PUBG را در بهترین حالت با تنظیمات گرافیکی HDR و با نرخ پایدار ۴۰ فریم‌برثانیه اجرا کرد، در بازی Call of Duty به بالاترین تنظیمات گرافیکی با نرخ پایدار ۶۰ فریم‌برثانیه رسید؛ اما در بازی Genshin Impact عملکرد بسیار ناپایداری را به‌نمایش گذاشت. پیکسل ۶ پرو در هیچ‌یک از بازی‌ها نتوانست از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خود بهره بگیرد.

عملکرد پیکسل ۶ پرو در اجرای بازی موبایل

عنوان بازی موبایل

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم میانگین

وضعیت اجرا

PUBG Mobile

HDR

۴۰ فریم‌برثانیه

اجرای پایدار با نوسان اندک

Call of Duty Mobile

Very High

۶۰ فریم‌برثانیه

اجرای پایدار با نوسان اندک

Genshin Impact

Highest

۳۰ فریم‌برثانیه

نوسان مداوم و افت فریم بعد از حدود ۴۰ ثانیه

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

همان‌طور که در مشاهده می‌کنید، پیکسل ۶ پرو بازی Genshin Impact را از همان ابتدا با نوسان بسیاری اجرا کرد؛ اما تنها پس از گذشت ۴۰ ثانیه، نرخ فریم بازی به حدود ۳۰ فریم‌برثانیه افت کرد؛ درحالی‌که آیفون ۱۳ پرو با وجود افت عملکرد، به نرخ ۴۷ فریم‌برثانیه می‌رسید.

نرخ فریم پیکسل ۶ پرو

برای ارزیابی بیشتر پایداری عملکرد، آزمون استرس ۲۰ دقیقه‌ای زومیت را روی گوشی پیکسل ۶ پرو اجرا کردیم. پرچم‌دار گوگل از همان ابتدا، کاهش سطح عملکرد را برای پایین نگه‌داشتن دما آغاز کرد و در نهایت پس از گذشت ۵ دقیقه، با افت فاحش ۶۰ درصدی، به پایداری رسید. پیکسل ۶ پرو در انتهای آزمون بسیار داغ شده بود؛ به‌طوری که دمای فریم آن به حدود ۴۸ درجه‌ی سلسیوس رسیده بود.

پایداری عملکرد پیکسل ۶ پرو

پیکسل ۶ پرو برای تأمین انرژی موردنیازش، به باتری مرسومِ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. این گوشی هوشمند از شارژ سریع تا سقف ۳۰ وات با فناوری USB Power Delivery 3.0، شارژ بی‌سیم تا سقف ۲۳ وات و شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما درون جعبه خبری از آداپتور نیست و برای دستیابی به شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی نیز باید استند مخصوص پیکسل را تهیه کنید.

متأسفانه امکان تهیه‌ی شارژر ۳۰ واتی پیکسل ۶ پرو برای ارزیابی سرعت شارژ فراهم نبود؛ اما براساس ادعای گوگل، با چنین شارژری می‌توان ظرف ۳۰ دقیقه، نیمی از باتری گوشی را شارژ کرد.

عملکرد باتری پیکسل ۶ پرو دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

زمان لازم برای شارژ

پخش ویدئو

PCMark

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

پیکسل ۶ پرو

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۷۱ اینچ

۳۱۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل

۵۰۰۰

--

۱۹:۴۴

۸:۵۶

پیکسل ۵

(۹۰ هرتز)

۶٫۰ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۸۰

--

۲۳:۴۴

۱۱:۰۸

آیفون ۱۳

۶٫۱ اینچ

۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل

۳۲۴۰

۱:۴۵

با شارژر ۲۰ واتی

۱۹:۳۶

--

آیفون ۱۳ پرو مکس

(ProMotion)

۶٫۷ اینچ

۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل

۴۳۷۳

۱:۴۵

با شارژر ۲۰ واتی

۳۵:۱۷

--

آیفون ۱۲ پرو مکس

۶٫۷ اینچ

۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل

۳۶۸۷

--

۲۰:۴۷

--

آیفون ۱۲ پرو

۶٫۱ اینچ

۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل

۲۸۱۵

--

۱۷:۱۴

--

آیفون ۱۲

۶٫۱ اینچ

۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل

۲۸۱۵

--

۱۷:۵۰

--

گلکسی زد فولد ۳

(Adaptive)

۷٫۶ اینچ

۲۲۰۸ × ۱۷۶۸ پیکسل

۴۴۰۰

۱:۴۵

با شارژر ۲۵ واتی

۱۵:۵۰

۷:۱۵

گلکسی زد فولد ۲

(Adaptive)

۷٫۶ اینچ

۲۲۰۸ × ۱۷۶۸ پیکسل

۴۵۰۰

۱:۵۷

۱۲:۴۴

۷:۰۰

گلکسی زد فلیپ ۳

(Adaptive)

۶٫۷ اینچ

۲۶۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۳۳۰۰

۱:۳۰

۱۷:۰۵

۷:۱۴

شیائومی Mi 11i

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۲۰

۱:۲۰

۲۱:۳۱

۹:۵۰

گلکسی S21 اولترا

(Adaptive)

۶٫۸ اینچ

۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل

۵۰۰۰

--

۱۹:۰۷

۷:۲۱

گلکسی S21

(Adaptive)

۶٫۲ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

--

۱۸:۱۱

۸:۰۵

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

پیکسل ۶ پرو به‌صورت پیش‌فرض از نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند، با این نرخ نوسازی و در شرایطی که روشنایی روی ۲۰۰ نیت (اسلایدر روشنایی روی ۸۰ درصد) قرار داشت و کلیه‌ی اتصالات بی‌سیم و صدای اسپیکر قطع بود، پرچم‌دار گوگل به‌مدت ۱۹ ساعت و ۴۴ دقیقه توانست ویدئوی HD معیار زومیت را پخش کند که به‌خودی خود نتیجه‌ی چشم‌گیری به‌حساب می‌آید؛ اما در سطح دستگاهی همچون آیفون ۱۳ پرو مکس نیست.

پرچم‌دار گوگل در بنچمارک PCMark که شارژدهی در کاربری‌های روزمره را ارزیابی می‌کند و با وضعیتی که پیش‌تر اشاره شد، توانست به نتیجه‌ی ۸ ساعت و ۵۶ دقیقه دست یابد که نتیجه‌ی چندان تحسین‌برانگیزی نیست؛ البته با تغییر نرخ نوسازی به عدد ۶۰ هرتز، مدت شارژدهی به عدد بسیار خوب ۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه رسید.

دوربین پیکسل ۶ پرو

گوگل بالاخره پس‌از چهار سال، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و 1/2.55 اینچی پیکسل‌ها را بازنشسته کرد. سیستم دوربین پیکسل ۶ پرو تحول عمیقی درمقایسه‌با نسل‌های پیشین تجربه می‌کند؛ اکنون تمام ماژول‌ها از جمله دوربین سلفی، از حسگر بزرگ‌تری بهره می‌برند؛ تغییری که به جذب نور بیشتر و ثبت عکس‌هایی بهتر در تاریکی می‌انجامد.

عکاسی با گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

دوربین اولتراواید از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۲۵ میلی‌متری به‌همراه لنز ۱۷ میلی‌متری با میدان دید نه‌چندان عریضِ ۱۱۴ درجه بهره می‌برد. دوربین اولتراواید پیکسل ۶ پرو حدود ۱۵ درصد از نمونه‌ی قبلی بزرگ‌تر شده؛ اما میدان دید آن در مقایسه‌با ۱۱۷ درجه‌ی گذشته و ۱۲۰ درجه‌ی رقبا، محدودتر است. متأسفانه ماژول اولتراواید پیکسل ۶ از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین از عکاسی ماکرو خبری نیست.

دوربین واید (اصلی) از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ با ابعاد بسیار بزرگ 1/1.31 اینچی و پیکسل‌های ۱٫۲ میکرومتری بهره می‌برد؛ حسگری که حتی از ماژول ۱۰۸ مگاپیکسلی غول‌آسای گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز بزرگ‌تر است. گوگل می‌گوید به‌مدد ابعاد بزرگ‌تر حسگر نسبت به‌نمونه‌ی به‌کاررفته در نسل‌های پیشین، دوربین اصلی پیکسل ۶ پرو ۱۵۰ درصد نور بیشتری درمقایسه‌با پیکسل ۵ جذب می‌کند.

تمام دوربین‌ها ارتقا یافته‌اند و عکس‌های بهتری از گذشته می‌گیرند؛ اما نه خیلی بهتر!

حسگر دوربین اصلی از فیلتر رنگی Quad Bayer بهره می‌برد و با ترکیب هر چهار پیکسل مجاور، تصویری با وضوح ۱۲٫۲ مگاپیکسل با پیکسل‌های بزرگِ ۲٫۴ میکرومتری تولید می‌کند. برخلاف اندرویدی‌های دیگر بازار، پیکسل ۶ پرو اجازه‌ی ثبت عکس با وضوح بومی ۵۰ مگاپیکسلی را به کاربر نمی‌دهد. دوربین اصلی از لنز معادلِ ۲۵ میلی‌متر با دیافراگم f/1.85، فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، فوکوس خودکار لیزری برای فواصل کوتاه و لرزش‌گیر اپتیکال OIS بهره می‌برد.

دوربین تله‌فوتو با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و 1/2.0 اینچی‌اش حدود ۹۰ درصد از نمونه‌ی به‌کاررفته در پیکسل ۴ ایکس‌ال بزرگ‌تر است؛ اما از طرف دیگر لنز پریسکوپیِ ۱۰۴ میلی‌متری‌اش از دیافراگم به‌مراتب تنگ‌ترِ f/3.5 استفاده می‌کند. دوربین تله‌فوتو با ترکیب هر چهار پیکسلِ ۰٫۸ میکرومتری مجاور، عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۶ میکرومتری تولید می‌کند، بزرگ‌نمایی حدود ۴ برابری نسبت به تصویر دوربین اصلی ارائه می‌دهد و از لرزش‌گیر اپتیکال OIS به‌همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد.

دوربین سلفی از حسگر ۱۱٫۱ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۲۲ میکرومتری و لنز عریضِ ۲۰ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین سلفی پیکسل ۶ پرو نسبت به نمونه‌ی ۸ مگاپیکسلی به‌کاررفته در پیکسل ۵ بیش‌از ۶۰ درصد بزرگ‌تر شده است و از لنز گشوده‌تری با میدان دید وسیع‌تر بهره می‌برد.

نرم افزار دوربین گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

اپلیکیشن دوربین پیکسل ۶ پرو به‌لطف اندروید ۱۲ دستخوش تغییراتی شده است؛ در نوار بالایی به منوی شناوری تنظیمات و تعیین سریع محل ذخیره‌سازی عکس‌ها دسترسی خواهید داشت. در نوار پایین می‌توان حالت استفاده از دوربین، شامل موارد زیر دسترسی داشت:

  • Night Sight: الگوریتم عکاسی در تاریکی
  • Motion: شامل دو حالت Action Pan و Long Exposure به‌ترتیب برای حفظ فوکوس روی سوژه‌ی متحرک و سریع به‌نظر رسیدن سوژه با پس‌زمینه‌ی ثابت
  • Portrait: عکاسی پرتره در حالت با قاب 1x و 2x
  • Camera: عکاسی خودکار
  • Video: فیلم‌برداری
  • Modes: دسترسی به مواردی همچون Panorama و Photo Sphere و Google Lens

با اپلیکیشن جدید دوربین حین عکاسی می‌توان به‌راحتی از داخل منظره‌یاب، تراز سفیدی، سایه‌ها و روشنایی را تنظیم کرد. از سوی دیگر امکان عکاسی با فرمت RAW نیز فراهم شده است.

گستره‌ی دینامیکی پیکسل ۶ پرو دربرابر گلکسی اس ۲۱ اولترا

در عکس‌های زیر، سعی داریم گستره‌ی دینامیکی پیکسل ۶ پرو را با گلکسی اس ۲۱ اولترا، مهم‌ترین پرچم‌دار دنیای اندروید مقایسه کنیم. در این عکس‌ها باید به مقدار جزئیات در نواحی روشن و سایه‌ی تصویر توجه کنید.

دوربین اولتراواید

پیش‌از هرچیز، در عکس‌های زیر، میدان دید محدودترِ دوربین اولتراواید پیکسل ۶ پرو درمقایسه‌با گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌چشم می‌آید. با نگاهی به تصاویر کراپ‌شده، به‌ویژه در سطوح آفتاب‌خورده از نمای ساختمان‌ها یا سایه‌های شکل‌گرفته میان بوته‌ها می‌توان متوجه شد که پرچم‌دار گوگل عملکرد به‌مراتب بهتری در بازیابی جزئیات در نواحی سایه‌روشن دارد.

عکس HDR گلکسی S21 اولترا
عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس HDR پیکسل ۶ پرو
عکس اولتراواید پیکسل ۶ پرو
 کراپ عکس HDR گلکسی S21 اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
 کراپ عکس HDR پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

دوربین واید (اصلی)

رقابت بر سر گستره‌ی دینامیکی دوربین اصلی نزدیک‌تر است؛ هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی در بازیابی جزئیات نواحی سایه‌‌روشن دارند؛ اما پیکسل ۶ پرو به‌صورت جزئی، عملکرد بهتری به‌نمایش می‌گذارد.

 عکس HDR گلکسی S21 اولترا
عکس واید گلکسی اس ۲۱ اولترا
 عکس HDR پیکسل ۶ پرو
عکس واید پیکسل ۶ پرو
 کراپ عکس HDR گلکسی S21 اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
 کراپ عکس HDR پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

رنگ‌ها و جزئیات پیکسل ۶ پرو دربرابر گلکسی اس ۲۱ اولترا

در عکس‌های زیر باید به عملکرد گوشی در بازتولید رنگ‌ها، کنترل سطح نویز و ثبت جزئیات توجه کنید.

دوربین اولتراواید

با وجود آنکه سعی کرده‌ایم قاب یکسانی را برای دوربین‌های اولتراواید پیکسل ۶ پرو و گلکسی اس ۲۱ اولترا انتخاب کنیم؛ اما به‌نظر می‌رسد که پرچم‌دار کره‌ای، فاصله‌ی وسیع‌تری از عکس را در فوکوس خود دارد؛ برهمین اساس سطح جزئیات آن به‌مراتب بیشتر از عکس اولتراواید پیکسل ۶ پرو است. رنگ‌ها در عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا چشم‌نوازتر و در عکس پیکسل به واقعیت نزدیک‌تر هستند. عکس سامسونگ نویز به‌مراتب کمتری نیز دارد.

عکس رنگی اولتراواید گلکسی S21‌ اولترا
عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس رنگی اولتراواید پیکسل ۶ پرو
عکس اولتراواید پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس رنگی اولتراواید گلکسی S21‌ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس رنگی اولتراواید پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

دوربین واید (اصلی)

ابعاد بزرگ حسگر و دیافراگم گشوده‌ی دوربین اصلی باعث می‌شود تا در عکس‌های هر دو گوشی یک بوکه‌ی طبیعی پیرامون سوژه‌های نزدیک شکل بگیرد و فاصله‌ی محدودی از عکس در فوکوس باشد. گذشته از این مورد، در نواحی فوکوس‌شده، پیکسل ۶ پرو چه از نظر جزئیات، چه رنگ‌ها برتر از گلکسی اس ۲۱ اولترا عمل می‌کند.

عکس رنگی واید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس واید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس رنگی واید پیکسل ۶ پرو
عکس واید پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس رنگی واید گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس رنگی واید پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

عملکرد عکاسی شب پیکسل ۶ پرو دربرابر گلکسی اس ۲۱ اولترا

برای ارزیابی عملکرد پیکسل ۶ پرو در محیط‌های کم‌نور و تاریک، با این گوشی در دو حالت خودکار و Night Sight عکاسی کرده و با گلکسی اس ۲۱ اولترا مقایسه کردیم.

دوربین اولتراواید (Photo Mode)

در حالت Photo، پیکسل ۶ پرو عکس‌های نویزی و اس ۲۱ اولترا عکس‌های سافتی با دوربین اولتراواید می‌گیرند؛ بنابراین جزئیات در عکس‌های پرچم‌دار گوگل اندکی بیشتر است.

عکس شب خودکار با اولتراواید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس شب خودکار با اولتراواید پیکسل ۶ پرو
عکس اولتراواید پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس شب خودکار با اولتراواید گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس شب خودکار با اولتراواید پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

دوربین اولتراواید (Night Mode)

پیکسل ۶ پرو در حالت Night Mode عکس به‌مراتب روشن‌تری از گلکسی اس ۲۱ اولترا می‌گیرد؛ اما ازآنجاکه به زمان بیشتری برای ثبت عکس دارد، لرزش دست و تحرک سوژه، باعث محو شدن بخش‌های زیادی از عکس می‌شود. مدت نوردهی پیکسل ۶ پرو و گلکسی اس ۲۱ اولترا در عکس‌های زیر به‌ترتیب چهارپنجم و یک‌ششم ثانیه است.

عکس شب دوربین اولتراواید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس شب دوربین اولتراواید پیکسل ۶ پرو
عکس اولتراواید پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس شب دوربین اولتراواید گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس شب دوربین اولتراواید پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

دوربین واید (Photo Mode)

پیکسل ۶ پرو در حالت Photo عکس روشن‌تری می‌گیرد و جزئیات زیادی را از نواحی تاریک تصویر بیرون می‌کشد؛ اما در عوض، گلکسی اس ۲۱ اولترا کنترل به‌مراتب بهتری روی نواحی مجاور منابع مصنوعی نور دارد.

عکس شب خودکار با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس واید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس شب خودکار با دوربین اصلی پیکسل ۶ پرو
عکس واید پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس شب خودکار با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس شب خودکار با دوربین اصلی پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

دوربین واید (Night Mode)

حالت Night بر کلیت عکس‌های دوربین اصلی تأثیر اندکی می‌گذارد، صرفاً اندکی تصویر را روشن‌تر و نور منابع مصنوعی را متعادل‌تر می‌سازد؛ اما بازهم در این زمینه، گلکسی اس ۲۱ اولترا عملکرد بهتری به‌نمایش می‌گذارد. به‌لطف روشن‌تر شدن عکس‌، جزئیات تصویر پیکسل ۶ پرو نیز بهتر از رقیب کره‌ای به‌نظر می‌رسد.

عکس شب دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس واید گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس شب دوربین اصلی پیکسل ۶ پرو
عکس واید پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس شب دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس شب دوربین اصلی پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

دوربین تله‌فوتو (Photo Mode)

دوربین تله‌فوتوی پیکسل ۶ پرو بزرگ‌نمایی ۴ برابری و تله‌فوتوی گلکسی اس ۲۱ اولترا بزرگ‌نمایی ۳ برابری ارائه می‌دهد؛ بنابراین عکس ۴ برابری زیر، حاصل ایجاد کراپ روی تصویر ۳ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا است. پیکسل ۶ پرو نویز و جزئیات بیشتری دارد؛ در عوض گلکسی اس ۲۱ اولترا عملکرد بهتری در متعادل‌سازی نور به‌نمایش می‌گذارد.

عکس شب خودکار با دوربین تله فوتوی گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس تله‌فوتوی گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس شب خودکار با دوربین تله فوتوی پیکسل ۶ پرو
عکس تله‌فوتوی پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس شب خودکار با دوربین تله فوتوی گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس شب خودکار با دوربین تله فوتوی پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

دوربین تله‌فوتو (Night Mode)

در حالت Night، پیکسل ۶ پرو عکس ۴ برابری را با نوردهی ۰٫۴ ثانیه‌ای و گلکسی اس ۲۱ اولترا با ۰٫۲۵ ثانیه انجام می‌دهد؛ از همین‌رو اثر لرزش دست در عکس پیکسل مشهودتر است. در نمای دور، عکس ۴ برابری پیکسل ۶ پرو خوشایندتر به‌نظر می‌رسد؛ اما با بررسی دقیق‌تر، می‌توان به عملکرد بهتر گلکسی اس ۲۱ اولترا در ثبت جزئیات و کنترل نور پی برد.

عکس شب تله‌فوتو گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس تله‌فوتوی گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس شب تله‌فوتو پیکسل ۶ پرو
عکس تله‌فوتوی پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس شب تله‌فوتو گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس شب تله‌فوتو گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

عملکرد بزرگ‌نمایی پیکسل ۶ پرو مقابل گلکسی اس ۲۱ اولترا

بزرگ‌نمایی ۴ برابری

کراپ ۴ برابری ایجادشده از تصویر دوربین تله‌فوتوی 3X گلکسی اس ۲۱ اولترا چه از نظر جزئیات، چه سطح نویز، بدتر از عکس ۴ برابری پیکسل ۶ پرو است.

عکس ۴ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس ۴ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس ۴ برابری پیکسل ۶ پرو
عکس ۴ برابری پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس ۴ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس ۴ برابری پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری

گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌مدد دوربین تله‌فوتوی 10x خود عکس‌های ۱۰ برابری پروضوحی می‌گیرد؛ اما پیکسل ۶ پرو نیز به‌مدد هوش مصنوعی و الگوریتم Super Res، جزئیات رضایت‌بخشی را از ایجاد کراپ روی تصویر دوربین تله‌فوتوی خود به‌دست می‌آورد.

عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس ۱۰ برابری پیکسل ۶ پرو
عکس ۱۰ برابری پیکسل ۶ پرو
کراپ عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا
برش واقعی از عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس ۱۰ برابری پیکسل ۶ پرو
برش واقعی از عکس پیکسل ۶ پرو

عکاسی پرتره پیکسل ۶ پرو مقابل آیفون ۱۲ پرو مکس

برای کیفیت‌سنجی عکس‌های پرتره‌ی پیکسل ۶ پرو، به‌سراغ آیفون ۱۲ پرو مکس، یکی از توانمندترین گوشی‌های بازار در زمینه‌ی عکاسی پرتره رفتیم. پیکسل ۶ پرو دو حالت عکاسی پرتره‌ی 1x و 2x با دوربین اصلی را دراختیارتان می‌گذارد و متأسفانه اجازه‌ی عکاسی پرتره با دوربین تله‌فوتو را نمی‌دهد.

پرتره‌ با بزرگ‌نمایی یک برابری

اگر به برگ‌های گیاه توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که آیفون ۱۲ پرو مکس عملکرد طبیعی‌تری در پیاده‌سازی افکت بوکه داشته؛ درحالی‌که پیکسل ۶ پرو صرفاً سعی در محو کردن پس‌زمینه داشته است. از سوی دیگر با بررسی عکس‌ها در ابعاد واقعی، چهره‌ی میثم خلیل‌زاده در عکس پرتره‌ی آیفون طبیعی‌تر به‌نظر می‌رسد.

پرتره یک برابری آیفون ۱۲ پرو مکس
عکس پرتره‌ی یک برابری آیفون ۱۲ پرو مکس
پرتره یک برابری پیکسل ۶ پرو
عکس پرتره‌ی یک‌برابری پیکسل ۶ پرو

پرتره با بزرگ‌نمایی ۲ برابری

با رفتن به بزرگ‌نمایی ۲ برابری (۲٫۵ برابری در آیفون)، تلاش نرم‌افزاری پیکسل ۶ پرو در افزایش کنتراست و شارپ‌‌کردن تصویر بیشتر به‌چشم می‌آید؛ درحالی‌که آیفون بازهم تصویر طبیعی‌تری به‌نمایش می‌گذارد.

پرتره ۲.۵ برابری آیفون ۱۲ پرو مکس
عکس پرتره‌ی ۲٫۵ برابری آیفون ۱۲ پرو مکس
پرتره ۲ برابری پیکسل ۶ پرو
عکس پرتره‌ی ۲ برابری پیکسل ۶ پرو

عکاسی سلفی پیکسل ۶ پرو مقابل گلکسی اس ۲۱ اولترا

عکس سلفی پیکسل ۶ پرو از نظر سطح جزئیات، تفاوت فاحشی با عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا ندارد؛ اما رنگ پوست در آن طبیعی‌تر از عکس رقیب کره‌ای است.

کراپ عکس سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس سلفی پیکسل ۶ پرو
عکس سلفی پیکسل ۶ پرو

پیکسل ۶ پرو با تمام دوربین‌های خود قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را دارد؛ اما در کمال تعجب، تنها روی دوربین اصلی خود امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را دراختیار کاربر می‌گذارد. حین فیلم‌برداری ۳۰ فریم‌برثانیه امکان جابه‌جایی بین دوربین‌ها وجود دارد؛ اما در حال حاضر، پس از انتخاب دوربین تله‌فوتو، ابتدا چندثانیه، کراپ کم‌وضوحی از تصویر دوربین اصلی را ضبط کرده، سپس به ماژول تله‌فوتو سوئیچ می‌کند!

گوگل می‌گوید به‌مدد پردازنده‌های اختصاصی TPU و ISP داخل تراشه‌ی تنسور، پیکسل ۶ پرو می‌تواند با الگوریتمی موسوم به HDRnet، روی هر فریم ویدئو، گستره‌ی دینامیکی و تُن رنگ‌ها را اصلاح می‌کند. در هر صورت، ویدئوهای خروجی پیکسل وضوح بسیار، رنگ‌های دقیق و کنتراست بالایی دارد؛ اما گهگاه ناپایداری فوکوس خودکار در آن‌ها مشاهده می‌شود. پیکسل ۶ پرو در زمینه‌ی فیلم‌برداری تجربه‌ی به‌مراتب بهتری نسبت به نسل‌های قبلی ارائه می‌دهد؛ هرچند که بازهم نمی‌تواند به‌اندازه‌ی آیفون پایدار و شسته‌رُفته عمل کند.

جمع‌بندی و مقایسه پیکسل ۶ پرو با رقبا

پیکسل ۶ پرو از هرجهت بهتر از پیکسل ۵ است؛ تراشه‌ی قدرتمندتر، طراحی پریمیوم‌تر، نمایشگر بهتر و دوربین کارآمدتر. پرچم‌دار گوگل مانند گذشته بهترین تجربه‌ی کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری را در دنیای بی‌دروپیکر اندروید ارائه می‌‌دهد و جزو اندرویدی‌های انگشت‌شماری به‌شمار می‌آید که در زمینه‌ی عکاسی همواره می‌توان بدان اتکا داشت؛ اما در زمینه‌ی فیلم‌برداری هنوز چنین جایگاهی ندارد و از طرف دیگر احتمالاً طراحی منحصربه‌فردش به مذاق همه خوش نیاید.

مقایسه 3 محصول
موبایل آیفون 13 پرو مکس اپل آبی / APPLE IPHONE 13 PRO MAX Sierra blueآیفون 13 پرو مکس اپلnullپیکسل 6 پرو گوگلگلکسی اس ۲۰ اولترا فانتوم بلک نمای پشت و جلوگلکسی اس 21 اولترا سامسونگ
مدل‌‌ نامبرهاA2643 (جهانی) A2484 (ایالات متحده) A2641 (کانادا و ژاپن) A2644 (چین و هنگ کنگ) A2645 (روسیه)GLUOGG8VOUSM-G998B | SM-G998B/DS (گلوبال) SM-G998U (آمریکا) SM-G998U1 (آمریکا، آنلاک شده) SM-G998W (کانادا) SM-G998N (کره جنوبی) SM-G9980 (چین)
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1100 دلارحدود 899 دلارحدود 1250 یورو
تاریخ معرفی14 سپتامبر 202119 اکتبر 202114 ژانویه 2021
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه24 سپتامبر 202128 اکتبر 202129 ژانویه 2021
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.18 وات بر کیلوگرم (سر) 1.20 وات بر کیلوگرم (بدن)-0.77 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.02 وات بر کیلوگرم (بدن)
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.99 وات بر کیلوگرم (سر) 0.98 وات بر کیلوگرم (بدن)-0.71 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.58 وات بر کیلوگرم (بدن)
نوع سیستم‌عاملiOSاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 15اندروید 12اندروید 11
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به iOS 17قابل ارتقاء به اندروید 13عرضه با رابط کاربری One UI 3.1 قابل ارتقاء به اندروید 12
ابعاد160.8 در 78.1 در 7.7 میلی‌متر163.9 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر8.9 در 75.6 در 165.1 میلی‌متر
وزن240 گرم210 گرم229 گرم (نسخه mmWave) 227 گرم (نسخه sub6)
جنس پشتشیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلس Victusشیشه - گوریلا گلس Victus
جنس جلوشیشه - سرامیک شیلدشیشه - گوریلا گلس Victusشیشه - گوریلا گلس Victus
جنس فریمفلز - فولاد ضدزنگفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگخاکستری طلایی نقره‌ای آبی سبزمشکی سفید وانیلیمشکی نقره‌ای آبی قهوه‌ای
ابعاد نمایشگر6.7 اینچ6.71 اینچ6.8 اینچ
نوع نمایشگرSuper Retina XDR OLEDLTPO AMOLEDDynamic AMOLED 2X
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1284 در 2778 پیکسل1440 در 3120 پیکسل1440 در 3200 پیکسل
تراکم پیکسلی~458 پیکسل در اینچ~512 پیکسل در اینچ~515 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:919.5:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~87.4 درصد~88.8 درصد~89.8 درصد
حداکثر روشنایی1000 نیت (HBM) 1200 نیت (Peak)-1500 نیت (Peak)
استانداردهای HDRدالبی ویژن HDR10HDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرقابلیت True-toneنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهApple A15 BionicGoogle TensorExynos 2100 Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G
فرآیند ساخت تراشه5 نانومتر5 نانومتر5 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 3.23 گیگاهرتز Avalanche و 4 هسته 1.82 گیگاهرتز‌ Blizzard2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-X1 و 2 هسته 2.25 گیگاهرتز Cortex-A76 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 2.90 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A55 1 هسته 2.84 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55
پردازنده گرافیکیApple GPUMali-G78 MP20Mali-G78 MP14 Adreno 660
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 5 هسته‌ای-مدل اگزینوس برای بازار جهانی مدل اسنپدراگون برای بازار آمریکا و چین
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 1 ترابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم12 گیگابایت رم12 گیگابایت رم 16 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت
نوع حافظه داخلیNVMeUFS 3.1UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل50 مگاپیکسل108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.7 اینچ سایز سنسور 1.9 میکرومتر سایز پیکسل f/1.5لنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.31 اینچ سایز سنسور 1.2 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز f/1.9لنز واید 26 میلی‌متری پوشش 83 درجه 1/1.33 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/1.8لنز اولتراواید پوشش 114 درجه 1.25 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه 1.4 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.55 اینچ سایز سنسور f/2.2 فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز
دوربین تله‌‌فوتو12 مگاپیکسل48 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.5 اینچ سایز سنسور f/2.8لنز تله‌فوتو 104 میلی‌متری 1/2 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 4 برابر f/3.5لنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری پوشش 35 درجه 1.22 میکرومتر سایز پیکسل 1/3.24 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.4 لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر
مشخصات دوربین تشخیص عمقحسگر TOF 3D LiDAR--
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/30/60fps 1080p@30/60/120/240fps4K@30/60fps 1080p@30/60/120/240fps8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic ضبط صدای استریولرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی لرزش‌گیر اپتیکال تصویرفیلم‌برداری +HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی ضبط صدای استریو
سایر دوربین‌ها--دوربین دوم تله‌فوتو 10 مگاپیکسل لنز تله‌فوتو پریسکوپی 240 میلی‌متری پوشش 10 درجه 1.22 میکرومتر سایز پیکسل 1/3.24 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/4.9 لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابر
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل11.1 مگاپیکسل40 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/2.2لنز اولتراواید 20 میلی‌متری 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز واید 26 میلی‌متری پوشش 80 درجه 0.7 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.8 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/2.2
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجیحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک--
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/25/30/60fps 1080p@30/60/120fps4K@30fps 1080p@30/60fps4K@30/60fps 1080p@30fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی--
ظرفیت باتری4352 میلی‌آمپر ساعت5003 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده20 وات30 وات25 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات23 وات15 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه50 درصد در 30 دقیقه-
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafeپشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس 4.5 وات
درگاه اتصالLightning USB 2.0USB Type-C 3.1USB Type-C 3.2
پشتیبانی از OTG
ندارد
ندارد
دارد
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی--صدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.25.2
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HDپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS - دو باندهGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
نوع حسگر اثر انگشت-زیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)

اگر درجایی غیر از ایران زندگی می‌کردیم، شاید برچسب قیمتی ۸۹۹ دلاری پیکسل ۶ پرو، انتخاب از بین پیکسل و محصولات رقیب را دشوار می‌ساخت؛ اما متأسفانه چنین نیست و به‌دلیل عرضه‌ی محدود این گوشی، قیمت آن از بهترین‌های بازار بسیار فراتر است. طبیعتا برای کاربر ایرانی، خرید آیفون ۱۳ پرو مکس یا گلکسی اس ۲۱ اولترا با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر، عقلانی‌تر خواهد بود.

شما می‌توانید برای خرید گوگل پیکسل ۶ پرو به فروشگاه ایترنتی آراد سیستم مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • تجربه‌ی کاربری کم‌نظیر و نرم‌افزار چشم‌نواز
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با رنگ‌های دقیق
  • مجموعه‌ی دوربین بسیار کارآمد
  • پشتیبانی نرم‌افزاری عالی گوگل
  • بدنه‌ی خوش‌ساخت

نکات منفی

  • شارژدهی متوسط
  • قیمت غیرمنطقی در ایران
  • داغ‌شدن بیش‌از حد و افت عملکرد
  • فیلم‌برداری 4K60 محدود به دوربین اصلی
  • نبود قابلیت عکاسی پرتره با دوربین تله‌فوتو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات