موتورولا در ساخت گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش پیچیده جدی است

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی اطلاعات پتنتی از موتورولا منتشر شده است که دستگاهی را با صفحه‌نمایشی در دو جهت آن نشان می‌دهد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد موتورولا به‌صورت جدی روی گوشی هوشمندی با نمایشگر پیچیده کار می‌کند. این شرکت پتنت‌های متعددی برای چنین دستگاهی منتشر کرده است.

به‌گزارش mspoweruser، همه‌چیز از ژوئن ۲۰۲۰ شروع شد؛ زمانی که Motorola Mobility LLC پتنتی را با عنوان Unitary pre-formed fascia tension at least two sides of an electronic device housing and corresponding methods and devices در USPTO (اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده) ثبت کرد. این پتنت که ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ (۲ دی) منتشر شد، به‌طور مفصل فرایند تولید گوشی هوشمندی را توضیح می‌دهد که در آن محفظه کاملاً با صفحه‌نمایشی انعطاف‌پذیر دربر گرفته شده است.

آگوست ۲۰۲۱، شرکت مذکور اسناد اضافی مربوط به همان دستگاه را با عنوان «روش‌ها و سیستم‌های تغییر آرایش دکمه‌های مجازی ارائه‌شده در یک یا چند نمایشگر دستگاه الکترونیکی» ارائه کرد. این پتنت نیز ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شده بود.

پتنت گوشی هوشمند موتورولا

پتنت مذکور روش‌هایی را توصیف می‌کند که با دکمه‌های مجازی ضروری سروکار دارند. به‌عنوان مثال، تشخیص داده می‌شود که گوشی هوشمند در جیب شما قرار دارد و به‌محض بیرون‌آوردن آن، به‌طور خودکار نمایشگری همراه با دکمه‌های مجازی در جایی که انگشتان شما هستند، ارائه می‌شود.

این پتنت دستگاهی را توصیف می‌کند که با قلم سازگار است. همچنین، اسلات USB-C و سیم‌کارت در پایین و بلندگوها و میکروفون‌ها در دو طرف آن تعبیه شده‌اند.

چنین دستگاهی را در زندگی واقعی دیده‌ایم؛ زیرا شیائومی Mi Mix Alpha را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد. البته با برچسب قیمت بیش از ۲،۰۰۰ دلاری خود دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب نمی‌شد. بااین‌حال، اکنون صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر بسیار ارزان‌تر شده‌اند؛ بنابراین، بعید نیست موتورولا دستگاه پرچم‌دار جدیدی عرضه کند که نمایشگر کل بدنه‌اش را پوشانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات