شایعه: اپل تولید آیفون ۱۳ را ۲۰ درصد افزایش خواهد داد

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل با توجه به انتظار فروش بالا، قصد دارد در سال جاری میلادی تولید آیفون ۱۳ را تقریبا ۲۰ درصد افزایش بدهد.
تبلیغات

به گفته مارک گِرمن و دبی وو از بلومبرگ، اپل به دنبال افزایش تولید اولیه مدل‌های آیفون ۱۳ به ۹۰ میلیون دستگاه تا پایان سال ۲۰۲۱ است که در مقایسه با تولید ۷۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۲ در بازه‌ی مشابه، رشدی ۲۰ درصدی نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است که اپل احتمالا مانند سال گذشته چهار گوشی‌ هوشمند با ابعاد مشابه آیفون ۱۲ را در بازه‌ی شهریور رونمایی خواهد کرد. غول دنیای فناوری برای ارائه محتوای بصری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و کاهش اتلاف انرژی، قصد دارد در مدل‌های پرو از نمایشگرهایی مجهز به ترانزیستور فیلم‌نازک مبتنی بر اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) بهره بگیرد.

یکی دیگر از تغییرات آیفون ۱۳ به بخش دوربین نظیر بزرگ‌نمایی اپتیکال بهبودیافته مرتبط می‌شود. تحلیلگران یادشده معتقدند که گوشی‌های بعدی اپل به تراشه به‌روزشده با همان طراحی ۶ هسته‌ای A14 مجهز خواهند بود و احتمالا اپل با وجود آزمایش‌های اولیه، از ارائه حسگر تاچ آی‌دی زیر نمایشگر صرف‌ نظر کرده است.

بلومبرگ در مورد ناچ کوچک‌تر آیفون ۱۳، می‌گوید هدف اپل حذف کامل ناچ است؛ اما به نظر می‌رسد این امر در آیفون ۲۰۲۲ هم محقق نخواهد شد؛ اما احتمالا در مقایسه با بریدگی آیفون ۱۳، از ناچ بسیار کوچک‌تری بهره خواهد گرفت که شاید منظور آن حفره (Punch Hole) باشد.

اگر آیفون ۲۰۲۱ را مدل S در نظر بگیریم، آیفون ۲۰۲۲ نسخه‌ی اصلی بعدی خواهد بود و انتظار می‌رود اپل تغییرات عمده‌ای در طراحی این گوشی ایجاد کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که آیفون‌ها دیگر بریدگی نخواهند داشت و در عوض اپل شاید از یک حفره برای پنهان کردن دوربین سلفی و حسگرهای موجود بهره بگیرد که اکنون در برخی از دستگاه‌های اندرویدی از جمله گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌شود. این احتمال نیز وجود دارد که حسگر فیس آی‌دی به زیر نمایشگر منتقل یا با حاشیه‌ی کوچک فوقانی دستگاه ادغام شود؛ اما احتمال وقوع آن بسیار کم است.

طبق گزارش‌های قبلی، اپل سال آینده میلادی قصد دارد فناوری زمان پرواز (TOF) را برای فیس آی‌دی در نظر بگیرد و این امر باعث ایجاد تغییرات اساسی در نمای آرایه‌ی دوربین TrueDepth جلویی می‌شود. گفته می‌شود غول دنیای فناوری به‌شدت در حال آزمون‌وخطای سیستم‌های حرارتی محفظه بخار (VC)، به‌منظور استفاده در  آیفون ۲۰۲۲ است و شواهد نشان می‌دهد که اپل شرایط استفاده از فناوری یادشده در آیفون را مهیا کرده است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات