تصاویر رندر، گزینه‌های رنگ جدید آیفون ۱۳ پرو را نشان می‌دهند

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر رندر جدید نشان می‌دهند که اپل احتمالا مدل‌های پرو آیفون ۱۳ را در دو گزینه‌ی رنگ رزگلد و برنجی ارائه خواهد داد.
تبلیغات

تاکنون شایعات متعددی از نسل بعدی آیفون منتشر شده است که می‌توانند دید مناسبی از آخرین دستاورد اپل در حوزه گوشی‌ هوشمند به ما ارائه بدهد. بر اساس گزارش‌های اخیر، غول دنیای فناوری در صدد این است که امسال نیز چهار گوشی هوشمند شامل دو مدل استاندارد (آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳) و دو مدل پرو (آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس) را با بهبودهای سخت‌افزاری و حفظ اِلِمان‌های طراحی کنونی در بازه‌ی شهریور تا مهر سال جاری رونمایی و روانه‌ی بازار کند.

همان‌طور که گفته شد، انتظار نمی‌رود شرکت واقع در کوپرتینو تغییرات عمده‌ای در مؤلفه‌های طراحی این گوشی‌ها اعمال کند؛ اما این بدان معنا نیست هیچ تغییری در این بخش شاهد نخواهیم بود. اپل معمولا با رونمایی از گوشی‌های هوشمندش از گزینه‌های رنگی جدید نیز رونمایی می‌کند و قطعا خانواده آیفون ۱۳ از این قاعده مستثنا نخواهد بود. اعتقاد بر این است که اپل پس از ارائه گزینه‌ی رنگی سبز تیره در آیفون ۱۱ پرو و آبی اقیانوسی در آیفون ۱۲ پرو، قصد دارد آیفون ۱۳ پرو را در دو گزینه‌ی رنگی جدید ارائه بدهد.

روز گذشته یک طراح گرافیک در توییتر با نام کاربری Apple Tomorrow، تصاویر رندر بسیار باکیفیتی از نسل بعدی آیفون منتشر کرد که نکته‌ی حائز اهمیت این تصاویر، رنگ‌بندی مدل‌های پرو است. طراح یادشده مدعی است که اپل احتمالا رنگ رزگلد (Rose Gold) را احیا خواهد کرد و در کنار آن یک رنگ جدید برنجی‌ وجود دارد که شاید اپل آن را Sunset Gold (غروب خورشید) نام‌گذاری کند.

رندر منتسب به چهار گزینه‌ی رنگی آیفون ۱۳ پرو

در مورد طراحی ماژول دوربین، این مدل در مقایسه با نسل گذشته‌ تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. این در حالی است که در ابتدا گمان می‌رفت اپل طراحی ماژول کلی دوربین را دست‌خوش تغییر کند. گفته می‌شد اندازه دوربین پشتی در تمام مدل‌های آیفون ۱۳ می‌تواند ۰٫۹ میلی‌متر افزایش یابد و احتمالا برجستگی دوربین باقی خواهد ماند؛ با این تفاوت که طراحی لنزهای جداگانه کنار گذاشته خواهد شد و به شکل یک برآمدگی یکپارچه درمی‌آید.

شواهد نشان می‌دهد که مدل‌های پرو آیفون ۱۳ به‌طور انحصاری از حسگر لایدار (LiDAR) برای بهبود تجارب واقعیت افزوده (AR) و بهبود قابلیت فوکوس دوربین در محیط‌های کم‌نور بهره می‌گیرند. پیش از این شایع شده بود که اپل حسگر یادشده را در مدل‌های استاندارد نیز گسترش خواهد داد. گفته می‌شود هر چهار مدل آیفون ۱۳ به دوربین اولتراواید به‌روزشده با لنز شش‌تکه و گشودگی دیافراگم f/1.8 بهبود‌یافته مجهز می‌شوند که نور بیشتری نسبت به لنز دیافراگم f/2.4 فعلی جذب می‌کند و تصویر نهایی به‌مراتب بهتری در شرایط کم‌نور در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین انتظار می‌رود فوکوس خودکار بهبود یابد؛ اما برخی تحلیلگران معتقدند که این ارتقا فقط محدود به مدل‌های پرو آیفون ۱۳ خواهد بود.

یکی از افشاگران به نام ماکس وینباخ، ادعا می‌کند دوربین مدل‌های آیفون ۱۳، دارای قابلیت عکاسی نجومی برای گرفتن عکس از آسمان خواهد بود. اعتقاد بر این است که حالت خاصی وجود خواهد داشت که وقتی آیفون به سمت آسمان نشانه می‌رود، فعال می‌شود و به دستگاه اجازه می‌دهد ماه، ستارگان و سایر اجرام آسمانی را تشخیص بدهد و نوردهی را متناسب با آن‌ها تنظیم کند. او همچنین می‌گوید مدل‌های جدید آیفون قادر به گرفتن فیلم‌های حالت پرتره هستند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات