آیا سامسونگ ساخت سری گلکسی نوت را متوقف می‌کند؟

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای پشتی گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا سامسونگ
هنوز هیچ اطلاعاتی از ساخت سری گلکسی نوت ۲۱ سامسونگ منتشر نشده است و نمی‌دانیم آیا این گوشی ساخته می‌شود یا خیر.
تبلیغات

درباره آینده سری نوت سامسونگ شایعات زیادی منتشر شده است و حتی گفته شده گلکسی اس ۲۱ اولترا قرار است جایگزین سری نوت شود. چند روز پیش شایعه‌ای منتشر شده که گلکسی اس ۲۱ اولترا از قلم سری نوت پشتیبانی می‌کند. منتشر شدن چنین اخباری باعث شده است به آینده سری نوت امیدوار نباشیم.

گوشی‌های سری نوت همیشه نیمه دوم سال میلادی راهی بازار می‌شوند؛ پس خیلی زود است که درباره نوت ۲۱ صحبت کنیم. بااین‌حال شرکت‌های مختلف همیشه از چند ماه یا حتی یک سال قبل برای ساخت گوشی جدید برنامه‌ریزی می‌کنند؛ اما ازآنجایی‌که هیچ‌ چیز درباره گلکسی نوت ۲۱ به گوش نمی‌رسد، این احتمال وجود دارد که سامسونگ دیگر این سری را تولید نکند. این احتمال وجود دارد که سامسونگ هنوز تصمیم جدی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نگرفته باشد و به همین دلیل مشخص نیست تابستان سال آینده شاهد معرفی گلکسی نوت جدید خواهیم بود یا خیر.

تا این لحظه مشخص شده که سامسونگ روند تولید سری گلکسی اس ۲۱ را شروع کرده است. حتی بر اساس شایعات، این گوشی‌ها زودتر از قبل راهی بازار می‌شوند و در ماه ژانویه باید شاهد معرفی آن‌ها باشیم.

به‌ نظر می‌رسد سامسونگ تمرکز خود را روی سری فولد گذاشته است؛ اما جایگزین‌ کردن سری فولد با سری نوت از نظر اقتصادی منطقی نیست. گوشی‌های تاشدنی هنوز قیمت بالایی دارند و سامسونگ تصمیم دارد در سال ۲۰۲۰، ۶ میلیون دستگاه گوشی فولد بفروشد؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ حتی نتوانست یک میلیون دستگاه گوشی تاشدنی به فروش برساند.

سامسونگ سال گذشته نزدیک به ۲۹۶ میلیون دستگاه گوشی فروخته است و سهم گوشی‌های تاشدنی این شرکت در این آمار بسیار کم بوده است. فروش کم گوشی‌های تاشدنی این شرکت در سال ۲۰۱۹ به این دلیل بود که این گوشی‌ها در زمان عرضه با مشکلاتی همراه بودند. در سال ۲۰۲۰ سامسونگ مشکلات را برطرف و مدل دیگری به‌ نام گلکسی زد فولد راهی بازار کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات