امتیاز کمتر آیفون 12 پرو در بنچمارک چندهسته‌ای گیک‌بنچ در مقایسه با آیپد ایر 4

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که هردو محصول جدید اپل، آیفون 12 پرو و آیپد ایر 4 مجهز به تراشه A14 بایونیک هستند؛ اما گوشی پرچم‌دار کوپرتینویی‌ها عملکرد ضعیف‌تری در بنچمارک گیک‌بنچ در مقایسه با نسل جدید آیپد ایر داشته است.
تبلیغات

چندی پیش کوپرتینویی‌ها گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود تحت سری آیفون ۱۲ را معرفی کردند؛ محصولاتی که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را یدک می‌کشند و برخوردار از آخرین دستاوردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مهندسان اپل هستند.

بااین‌حال، برخی خصوصیات سخت‌افزاری سری آیفون ۱۲ با محصولات دیگر اپل مشابهت‌هایی دارد که می‌توان به استفاده از تراشه A14 بایونیک در آن‌ها اشاره کرد. ازجمله چنین محصولاتی می‌توان آیپد ایر ۴ را مثال زد که مدت کمی از زمان رونمایی آن می‌گذرد و مانند سری آیفون ۱۲ مجهز به تراشه A14 بایونیک است. آیپد ایر ۴ (آیپد ایر مدل ۲۰۲۰) مدتی پیش در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شد تا توان سخت‌افزاری تراشه A14 بایونیک را نشان دهد و حال با اضافه شدن فهرست بنچمارک آیفون ۱۲ پرو به گیک‌بنچ، فرصتی پدید آمده تا عملکرد دو محصول اپل را با یکدیگر مقایسه کنیم.

با مقایسه امتیازهای به‌دست آمده در بخش چندهسته‌ای، اطلاعات جالبی در اختیارمان قرار گرفته است. درحالی‌که تفاوت بسیار کمی در بخش تک‌هسته‌ای (آیپد ایر ۴ با امتیاز ۱،۵۸۳ و آیفون ۱۲ پرو با امتیاز ۱،۵۹۰) به چشم می‌خورد؛ اما امتیاز بخش چندهسته‌ای از تفاوت فاحش عملکردی آیفون ۱۲ پرو با آیپد ایر ۴ خبر می‌دهد. آیپد ایر ۴ در بخش چندهسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ توانست امتیاز ۴،۱۹۸ را به دست آورد؛ اما آیفون ۱۲ پرو تنها موفق به کسب امتیاز ۳،۱۲۰ شده است.

آیپد ایر ۴

  • تک‌هسته‌ای: ۱،۵۸۳
  • چندهسته‌ای: ۴،۱۹۸

آیفون ۱۲ پرو

  • تک‌هسته‌ای: ۱،۵۹۰
  • چندهسته‌ای: ۳،۱۲۰

با وجود اینکه آیفون ۱۲ پرو در بخش تک‌هسته‌ای توانسته با اندکی اختلاف، بهتر از آیپد ایر ۴ ظاهر شود؛ اما در بخش چندهسته‌ای امتیاز به مراتب کمتری کسب کرده است. دلیل چنین موضوعی را منبع خبر به اینگونه توضیح می‌دهد که آزمایش بلافاصله بعد از خارج کردن آیفون ۱۲ پرو از جعبه و راه‌اندازی آن صورت گرفته و همین امر احتمال دارد که به کسب امتیاز کمتر گوشی پرچم‌دار اپل ختم شده باشد.

بااین‌حال، هنوز نمی‌توان با قاطعیت چنین موضوعی را رد یا تأیید کرد و درواقع باید تا زمان عرضه عمومی سری آیفون ۱۲ در ۲۳ اکتبر (۲ آبان) صبر کنیم. با عرضه و ورود محصولات جدید کوپرتینویی‌ها به بازار، هریک از دارندگان آیفون‌های جدید فرصت پیدا می‌کنند تا بنچمارک‌های مختلف را روی محصول خود نصب و اجرا کنند. طی انتشار نتایج بنچمارک‌های قبلی متوجه شدیم که تراشه A14 بایونیک در زمینه انجام محاسبات گرافیکی بسیار سرآمدتر از تراشه‌هایی ازجمله A12Z بایونیک است.

درواقع آزمایش نشان داد که پردازنده گرافیکی A14 بایونیک در مقایسه با پردازنده گرافیکی A13 بایونیک از توان عملیاتی ۷۲ درصد بیشتر بهره می‌برد. درحالی‌که چنین ارتقای عملکردی در نوع خود بسیار جالب و حائز اهمیت به‌نظر می‌رسد؛ اما اپل در مورد آن صحبتی به میان نیاورده است.

در ادامه، فهرست نتایج بنچمارک آیفون ۱۲ پرو در بنچمارک گیک‌بنچ را برایتان قرار داده‌ایم. نظرتان در مورد امتیازات کسب‌شده چیست؟ به‌نظر شما چه دلیلی سبب کسب امتیاز ضعیف آیفون ۱۲ پرو در آزمایش چندهسته‌ای شده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات