ظرفیت باتری و حافظه رم آیفون SE 2020 فاش شد

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهند نسل دوم گوشی آیفون SE اپل یک گیگابایت حافظه‌ی رم کمتر نسبت‌به آیفون ۱۱ دارد و از همان باتری به‌کاررفته در آیفون ۸ استفاده می‌کند.
تبلیغات

آیفون SE جدید اپل (Apple iPhone SE 2020) پس از مدت‌ها انتظار سرانجام شب گذشته با صفحه‌نمایش ۴/۷ اینچ IPS LCD، دکمه‌ی هوم مجهز به فناوری تاچ ID و قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار معرفی شد. این گوشی میان‌رده ترکیبی از آیفون ۸ و آیفون ۱۱ به‌شمار می‌آید و از طراحی قدیمی با سخت‌افزار جدید استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعات رسمی، گوشی آیفون SE نسل دوم مجهز به تراشه‌ی A13 بایونیک اپل است و در پنل پشتی از دوربین یگانه‌ی باکیفیت استفاده می‌کند. اپل مثل همیشه تصمیم گرفت هنگام معرفی گوشی جدیدش ظرفیت دقیق باتری و همچنین حافظه‌ی رم آن را اعلام نکند.

بدین منظور برای فهمیدن مشخصات سخت‌افزاری کامل گوشی باید به اطلاعات منتسب‌به آن‌ها در وب‌سایت اپراتورهای موبایل مراجعه کنیم یا منتظر بررسی‌های عمیق بمانیم. ساعاتی پیش یکی از اپراتورهای چینی با انتشار گزارشی مدعی شد که آیفون SE نسل دوم دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم است و از باتری با ظرفیت ۱٬۸۲۱ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. 

اپل به‌هنگام معرفی آیفون SE اعلام کرد که این گوشی می‌تواند تقریبا به اندازه‌ی آیفون ۸ شارژدهی کند. شایعه‌های پیشین گفته بودند که مدل جدید آیفون‌های LCD اپل از باتری ۱٬۸۲۱ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و ظاهرا این شایعه‌ها واقعی بوده‌اند. این گفته‌ها به‌طور کامل با ادعاهای اپل نیز سازگاری دارد؛ زیرا آیفون ۸ نیز از باتری ۱٬۸۲۱ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. البته فراموش نکنید که برای فهمیدن ظرفیت دقیق باتری و اطمینان حاصل کردن از درست بودن عدد اعلام‌شده، بهتر است منتظر کالبدشکافی گوشی توسط iFixit بمانیم.

اپل در گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کرده است؛ این یعنی طبق شایعات جدید، آیفون SE نسل دوم تنها یک گیگابایت رم کمتر نسبت‌به جدیدترین پرچمداران اپل دارد. کاربران آیفون‌های اپل همواره از حافظه‌ی رم به‌نسبت کم این گوشی‌ها گلایه‌مند بوده و اعلام کرده‌اند این موضوع به‌ویژه هنگام باز کردن اپلیکیشن دوربین خودش را نشان می‌دهد. از آن‌جایی که نسل دوم آیفون SE از تنها یک دوربین در پنل پشتی استفاده می‌کند، احتمالا کمبود رم آن نسبت‌به آیفون ۱۱ در عمل تا حد زیادی به‌چشم نخواهد آمد. 

وب‌سایت رسمی اپل می‌گوید آیفون SE 2020 می‌تواند با یک‌بار شارژ تا ۱۳ ساعت ویدئو به‌صورت آفلاین و ۸ ساعت به‌صورت آنلاین پخش کند. در مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم باتری آیفون ۱۱ در حالت آفلاین تا ۱۷ ساعت ویدئو پخش می‌کند و در حالت آنلاین نیز توانایی پخش ویدئوی آن به حداکثر ۱۰ ساعت می‌رسد. به‌طور کلی آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ احتمالا خواهد توانست به اندازه‌ی نسل اول آیفون SE شارژدهی کند. البته در مدل ۲۰۲۰ شاهد ۰/۷ اینچ نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده‌ی مرکزی بسیار قدرتمندتر هستیم.

پیش‌فروش آیفون SE قرار است از فردا به‌صورت رسمی آغاز شود. قیمت گوشی جدید اپل در سه‌مدل با ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی به‌ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۴۹ و ۵۴۹ دلار است. اپل اعلام کرده است آیفون SE نسل دوم در رنگ‌های مشکی و سفید و قرمز عرضه می‌شود. برای دانلود والپیپرهای جذاب این گوشی می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات