اکسپریا 5، جدیدترین پرچم‌دار سونی، معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
سونی اکسپریا ۵ با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی، دوربین اصلی سه‌گانه، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی در ایفا ۲۰۱۹ معرفی شد.
تبلیغات

سونی جدیدترین پرچم‌دار خود، اکسپریا ۵ و برادر کوچک‌تر اکسپریا ۱ را در ایفا ۲۰۱۹ معرفی کرد. اکسپریا ۵ به صفحه‌نمایش OLED بلند و باریک ۶.۱ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ موسوم به سینماواید (Cinemawide) مجهز است.

اسندراگون ۸۵۵ قدرت پردازشی گوشی سونی اکسپریا ۵ را تأمین می‌کند. متأسفانه این گوشی از فناوری 5G محروم بوده و سونی به استفاده از مودم معمولی LTE X24 در این گوشی اکتفا کرده است. جدیدترین پرچم‌دار سونی نیز همانند اکسپریا ۱ دوربین سه‌‌گانه دارد و از یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی معمولی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی به‌همراه یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌‌عریض با دریچه‌ی دیافراگم f1.6 برای تصویربرداری بهتر در نور کم و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دیگر تله‌فو‌تو تشکیل شده است و هر سه لنز در گوشه‌ی سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته‌اند.

الگوریتم BIONZ X نیز به دوربین اصلی کمک می‌کند فوکوسی بسیار دقیق و سریع داشته باشد و کاربر بتواند با ۱۰ فریم‌برثانیه عکاسی کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توان به عکاسی 4K HDR با فرمت ۲۱:۹ و لرزش‌گیر دیجیتالی و اپتیکال اشاره کرد.

سونی اکسپریا 5-sony Xperia 5

سونی با کاهش اندازه‌ی نمایشگر اکسپریا ۵، وضوح آن را نیز به وضوح +FHD با رزولوشن ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل کاهش داده است. این شرکت مدعی است صفحه‌نمایش مذکور با هدف ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربر در هنگام تماشای نمایشگر ساخته شده است؛ درست مانند همان چیزی که سازندگان فیلم‌ها انتظار دارند.

یکی از ویژگی‌های صوتی تحسین‌کردنی اکسپریا ۵ صدای استریو با پشتیبانی از صدای دالبی است. یکی از اسپیکرهای این گوشی در زیر آن قرار دارد و اسپیکر مکالمه نیز به‌عنوان اسپیکر دوم عمل می‌کند و به‌همراه اسپیکر زیرین گوشی صدای استریو را خلق می‌کند.

سونی اکسپریا 5 / Sony Xperia 5
سونی اکسپریا 5 / Sony Xperia 5
سونی اکسپریا 5 / Sony Xperia 5
سونی اکسپریا 5 / Sony Xperia 5

اکسپریا ۵ هم مانند برادر بزرگ خود، از حالت Creator Mode بهره می‌برد؛ یعنی نمایش فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به کاربر طبق انتظار کارگردان. علاوه‌برآن، از ویژگی جدیدی به‌نام Smart Connectivity نیز برخوردار است که به اکسپریا ۵ اجازه می‌دهد وقتی عملکرد وای‌فای در وضعیت مناسبی نیست، گوشی به‌صورت خودکار به اینترنت LTE سوییچ شود.

سونی اکسپریا 5-sony Xperia 5

قطعا وقتی گوشی کوچک‌تر می‌شود، ظرفیت باتری آن نیز کاهش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل، ظرفیت باتری جدیدترین پرچم‌دار سونی فقط ۳,۱۴۰ میلی‌آمپر است. البته، شارژر ۱۸ واتی این گوشی با فناوری Power Delivery این نقص را تا حدودی جبران می‌کند. با برخورداری از قابلیت Power Delivery، چنانچه این گوشی با کابل USB-C به گوشی دیگری متصل شود که از این فناوری پشتیبانی کند، امکان شارژ دستگاه‌ها فراهم می‌شود.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی به‌همراه درگاه کارت حافظه، رم ۶ گیگابایتی، استاندارد ضد آب و گردوغبار IP68، پشتیبانی کامل از دسته‌ی بازی با فناوری DualShock 4 اشاره کرد. کاربران این گوشی می‌‌توانند با متصل‌کردن دسته‌ی پلی‌استیشن 4 به گوشی ازطریق بلوتوث، چیدمان دکمه‌های دسته را تغییر دهند؛ البته این قابلیت پس از دریافت اندروید نسخه‌ی ۱۰ قابل‌استفاده خواهد بود.

سونی اکسپریا 5-sony Xperia 5

قرار است عرضه‌ی عضو جدید خانواده‌ی سونی با هدفون‌ WF-1000XM3 مجهز به قابلیت حدف نویز، از اکتبر در رنگ‌های سیاه، سفید، آبی و ارغوانی و با قیمت ۵۹۹ دلار آغاز شود. ناگفته نماند پیش‌فروش آن نیز از هفته‌ی آینده شروع می‌شود.

برای مشاهده‌ی مشخصات فنی کامل محصولات معرفی شده در نمایشگاه ایفا و تصاویر آن‌ها از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید پایین‌ترین قیمت گوشی‌های سامسونگ، هواوی، اپل و قیمت گوشی شیائومی از بین فروشگاه‌های مختلف را در بخش محصولات بیابید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات