میت 30 و میت 30 پرو هواوی با سیستم عامل اندروید معرفی می‌شوند

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
هواوی قصد دارد میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو، پرچم‌داران جدید خود را با سیستم‌عامل اندروید معرفی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو از سیستم‌عامل اندروید استفاده خواهند کرد و سیستم‌عامل انحصاری هواوی با نام HarmonyOS، به‌زودی در ساعت‌های هوشمند این شرکت به‌کار می‌رود. هدف اصلی هواوی از ساخت سیستم‌عامل انحصاری خود، کاهش وابستگی به شرکت‌های تأمین‌کننده است که جنگ تجاری میان چین و آمریکا نیز بر این موضوع تأثیر چشمگیری می‌گذارد. غول فناوری چینی که به جاسوسی متهم شده بود، در فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته است و این شرکت را تنها با اجازه‌ی رسمی دولت آمریکا به واردات قطعات مجاز می‌کند.

هواوی میت 30 پرو

در طرف مقابل، هواوی اصرار دارد از اکوسیستمی مستقل برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. به‌گفته‌ی وینسنت یانگ، مدیرعامل هواوی، به همین دلیل این شرکت فعلا قصد ندارد گوشی هوشمندی با سیستم‌عامل HarmonyOS معرفی کند. یانگ در مراسمی در نیویورک گفت:

قصد داریم فقط از یک استاندارد و اکوسیستم نگه‌داری کنیم.
هواوی میت 30 پرو / huawei mate 30 pro

وی اضافه کرد سیستم‌عامل HarmonyOS برای هواوی نقش پلن B را ایفا خواهد کرد. یانگ افزود پرچم‌داران جدید هواوی، یعنی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو، از سیستم‌عامل اندروید بهره خواهند برد. پس‌از‌آن، تلویزیون مخصوص هواوی و به‌دنبال‌ آن، ساعتی هوشمندی با سیستم‌عامل انحصاری این شرکت وارد بازار خواهد شد.

هواوی میت 30 لایت / Huawei Mate 30 Lite

ساعت هوشمند هواوی احتمالا تا کمتر از یک سال دیگر به بازار عرضه و مکملی برای گوشی میت ۳۰ محسوب می‌شود. باوجوداین، اگر دولت آمریکا تصمیم بگیرد هواوی را در استفاده از نرم‌افزارهای اندرویدی همچون گوگل‌‌پلی تحریم کند، اوضاع برای این شرکت چینی تغییر خواهد کرد. وزارت بازرگانی آمریکا اخیرا مجوز موقتی برای ادامه‌ی تجارت هواوی با شرکت‌های آمریکایی صادر کرده است؛ اما اگر تحریم‌های جدید صادر شود، هواوی مجبور خواهد شد گوشی هوشمندی با سیستم‌عامل هارمونی معرفی کند.

هواوی میت 30 / Huawei Mate 30

هواوی فعلا تغییر سیستم‌عامل اندروید به هارمونی را به‌بهانه‌ی پشتیبانی‌نکردن از نرم‌افزارها به‌تعویق انداخته است؛ هرچند این سیستم‌عامل توانایی پشتیبانی از اپلیکیشین‌های اندرویدی را دارد. اگر هواوی در آینده از سیستم‌عامل اندروید محروم شود، میت ۳۰ و پرچم‌داران آینده‌ی هواوی از گوگل‌پلی محروم خواهند شد که این موضوع برای کاربران خارج از بازار چین قطعا ناخوشایند خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات