گوشی‌های پیکسل 2 از حداکثر توان شارژرهای ۲۷ واتی استفاده نمی‌کنند

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بنسون لئونگ، یکی از مهندسان گوگل اعلام کرده است که حتی با آداپتورهای ۲۷ واتی، گوشی‌های پیکسل ۲ سریع‏‌تر شارژ نخواهد شد.
تبلیغات

شرکت گوگل، به‌تازگی از گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال رونمایی کرده است و پرچمداران جدید این سازنده، تا کمتر از یک ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد. به‌نظر می‌رسد که شارژرهای ۱۸ واتی به همراه گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال ارائه خواهند شد، اما می‌توانید با استفاده از شارژرهای ۲۷ واتی‌ نیز هر دو مدل را شارژ کنید. با اینکه امکان استفاده از شارژرهای ۲۷ واتی برای گوشی‌های جدید گوگل وجود دارد، پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال تنها ۱۸ وات از توان شارژرها را استفاده خواهند کرد.

باید اشاره کرد که با استفاده از یواس‌بی تایپ سی، امکان انتقال انرژی با توان ۱۰۰ وات فراهم شده است، اما با توجه به دیگر فاکتورها از جمله منبع انتقال انرژی و منبع دریافت آن، امکان دارد که انرژی منتقل شده کمتر از این مقدار باشد. البته در گوشی‌های هوشمند، هنوز امکان انتقال چنین انرژی وجود ندارد؛ به همین جهت، گوگل ترجیح داده است تا حداکثر ۱۸ وات انرژی از آداپتورهای برق برای شارژ گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال دریافت شود.  

بنسون لئونگ در شبکه اجتماعی گوگل پلاس، پستی را مبنی بر امکان شارژ گوشی‌های پیکسل ۲ با شارژر ۲۷ واتی منتشر کرده بود. به همین جهت، گمان می‌رفت گوشی‌های پیکسل ۲ از تمامی توان شارژرهای ۲۷ واتی استفاده کنند.

با این‌‏حال، بنسون لئونگ در پست خود در گوگل پلاس، تغییراتی ایجاد کرده است، چرا که عده‌ای برداشت کرده بودند که گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال با شارژرهای ۲۷ واتی سریع‌تر شارژ خواهند شد. آن‌‏طور که پیداست، هنوز گوشی‏‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌‏ال نمی‌توانند از تمامی توان شارژرهای ۲۷ واتی استفاده کنند و تنها با استفاده از این شارژرها، گوشی پرچمدار پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال با توان حداکثری ۱۸ وات شارژ خواهند شد. در همین رابطه، بنسون لئونگ می‌گوید:

با اینکه شاید گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌‏ال با استفاده از USB Power Delivery زمانی‌که به یک شارژر با توان بالاتر متصل می‌شوند، انرژی بیشتری به‌دست آورند؛ عوامل دیگری نیز در این قضیه دخیل است که می‌تواند باعث محدود شدن سرعت شارژ باتری شود.

با وجود معرفی گوشی‌های پرچمدار جدید گوگل در ۱۲ مهر ماه، این سازنده تصمیم گرفته است تا گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال را با تأخیر بیشتری نسبت به پیکسل ۲ به بازار عرضه کند. پرچمدار ۶ اینچی گوگل با حاشیه‌های باریک‌، در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) وارد بازار خواهد شد؛ این در حالی است که گوشی پیکسل ۲ با طراحی نزدیک به نسل قبل و حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر، از تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر ماه) در بازار عرضه می‏‌شود.

گوشی پیکسل ۲ از نمایشگر ۵ اینچی Full HD برخوردارند و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به عنوان قلب تپنده‏‌ی پرچمدار جدید گوگل، درنظر گرفته شده است. گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال نیز که تنها در طراحی با پیکسل ۲ تفاوت دارد و البته به نمایشگر کشیده با رزولوشن Quad HD + مجهز شده است، تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را به همراه خواهد داشت.

گوشی‌های جدید پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به ترتیب با قیمت پایه ۶۴۹ و ۸۴۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهند شد. شرکت گوگل، نسخه‏‌ی دیگری از هر دو مدل را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه و البته حافظه رم چهار گیگابایتی مانند نسخه‌ی پایه، عرضه خواهد کرد که ۱۰۰ دلار بیشتر قیمت دارد؛ به همین جهت باید به ترتیب ۷۴۹ و ۹۴۹ دلار برای خریداری گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هزینه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات