مشخصات و قابلیت های اچ تی سی اوشن فاش شد

دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اچ تی سی Ocean نام محصول جدیدی است که امروز اطلاعات زیادی از آن فاش شده و شاهد قابلیت‌های جالبی در آن هستیم.
تبلیغات

چندی پیش اطلاعاتی در خصوص اچ تی سی U منتشر شده بود و امروز نیز شاهد اطلاعات جدیدی درباره‌ی این دستگاه هستیم. باید توجه داشت که این گوشی هوشمند با نام اچ تی سی Ocean نیز شناخته می‌شود. اطلاعات مختلف وجود سنسور در لبه دستگاه را تأیید می‌کنند. البته باید توجه داشت اطلاعاتی که از این محصول فاش شده است، تماما به مشخصات سخت افزاری مربوط نمی‌شود و تنها اطلاعات مختصری در این خصوص وجود دارد و باقی موارد فاش شده مربوط به عملکرد‌ها و قابلیت‌های خاص دستگاه هستند. همچنین اطلاعات کمی از مشخصات سخت افزاری گوشی فاش شده است که در ادامه این مقاله از زومیت با تمام آن‌ها آشنا خواهیم شد.

HTC Ocean

یکی از بارزترین قابلیت‌های این محصول، قرارگیری سنسور آن در بخش کناری دستگاه است و به نظر می‌رسد نزدیک به قسمت پایینی دستگاه باشد که به کاربر اجازه می‌دهد با لبه‌های دستگاه نیز در تعامل باشد و برخی فرآیندها را از این طریق انجام دهد یا به قابلیت خاصی دسترسی یابد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، کاربران در این محصول می‌توانند با فشار کوتاهی روی لبه‌های دستگاه، دستور حرکتی خاصی را در زمانی که نمایشگر گوشی خاموش است، فعال کنند. همچنین قابلیت مذکور برای فشار‌های طولانی تعبیه شده است و از این طریق هم می‌توان به برخی از عملکرد‌های تلفن همراه دسترسی داشت. البته اگر برای هر دو نوع فشار، عملکردی تعریف کنید، می‌توانید با فشار‌های کوتاه و طولانی به لبه‌ی دستگاه دسترسی بیشتری به عملکرد‌های گوشی داشته باشید. برای این قابلیت می‌توان عملکرد‌های گوناگونی تعریف کرد که استفاده از دستگاه با یک دست را آسان‌تر می‌کند و می‌توان کارهای زیادی با آن انجام داد. از جمله کار‌هایی که این قابلیت می‌تواند انجام دهد، اجرای اپلیکیشن دوربین، دستیار صوتی گوگل، HTC Sense و حتی روشن کردن هات‌اسپات هستند. موارد فوق تنها مثال‌هایی از قابلیت مذکور بودند و در اسکرین‌شات زیر می‌توانید هرچه بیشتر با این ویژگی آشنا شوید. تنظیمات مربوط به این بخش نیز به کاربران امکان تنظیم میزان حساسیت دستگاه به فشار‌های کاربر را می‌دهد و سه سطح مختلف در این خصوص وجود دارد. کاربران بسته به نیاز‌هایی که دارند، می‌توانند حساسیت مناسبی اعمال کنند. به همین دلیل امکان اشتباه کردن دستگاه در زمان فشار دادن کناره‌های آن کاهش می‌یابد.

HTC Ocean
HTC Ocean

HTC Ocean در زمینه دوربین بهبودهایی دارد و تنظیمات پیشرفته‌ای برای قابلیت HDR شاهد هستیم که باعث می‌شوند کیفیت تصاویر ثبت‌شده مناسب باشد. از جمله قابلیت‌های دوربین این محصول می‌توان به HDR+، Smart Video Zoom، صدای سه‌بعدی و ضبط صدا با کیفیت بالا (Hi-Res) اشاره کرد. قابلیت +HDR امکان تشخیص صحنه HDR را به‌صورت زمان واقعی فراهم می‌کند. اما لازم به ذکر است که در اطلاعات فاش شده، توضیحاتی در خصوص شیوه عملکرد این قابلیت داده نشده است. اما بر اساس تصاویر و توضیحات می‌توان پی برد که کاربر از طریق این ویژگی می‌تواند دوربین را به سمت صحنه مورد نظر بگیرد و پیش از ثبت تصویر، صحنه را به‌صورت +HDR مشاهده کند. این قابلیت باعث می‌شود که پیش از ثبت تصویر، از نتیجه نهایی تا حدودی مطلع شد و رنگ‌بندی‌ اعمال‌شده توسط +HDR را مشاهده کرد.

HTC Ocean

دستگاه مذکور دارای چهار میکروفون برای ضبط صدا در حین فیلم‌برداری است که باعث می‌شود ویدیو‌های ضبط‌شده بهترین کیفیت صدای ممکن را داشته باشند. در این محصول امکان ضبط صدا به دو شکل 3D Audio و Hi-Res وجود دارد. ضبط صدای سه‌بعدی به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه تنظیم شده است و سعی دارد صدای بسیار مناسبی از محیط ضبط کند. اما حالت Hi-Res امکان ضبط کامل صدای محیط بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف را فراهم می‌کند که در آن شاهد  کاهش کیفیت نخواهید بود.

HTC Ocean

سیستم مالتی مدیا اچ تی سی اوشن نیز از قابلیت BoomSound بهره می‌برد که چندان موضوع شگفت‌انگیزی نیست و چنین قابلیتی را در اغلب دستگاه‌های بالارده اچ تی سی شاهد هستیم. این گوشی هوشمند از USB Type-C بهره می‌برد و البته پورت ۳.۵ میلی‌متری صدا در آن وجود ندارد. این موضوع بدان‌ معنا است که کاربران محصول مذکور، باید از هدست‌هایی استفاده کنند که به پورت USB Type-C متصل می‌شوند و درون جعبه دستگاه نیز چنین هدستی وجود خواهد داشت. این دستگاه از دو اسپیکر بهره می‌برد که به کمک آن‌ها کیفیت صدای پخش موسیقی حتی بدون استفاده از هدست نیز مناسب و معقول است. از قابلیت‌های این گوشی هوشمند در زمینه پخش صدا می‌توان به ویژگی HTC USonic اشاره کرد که کاربران از طریق آن می‌توانند پیکربندی مناسب خودشان را در خصوص پخش صدا اعمال کنند. شیوه کار این قابلیت بدین صورت است که کاربر باید هدست آنالوگ را به USB Type-C متصل کند و سپس از طریق HTC USonic کانال‌های منحصربه‌فرد گوشی را برای شخصی‌سازی صدا تشخیص دهد. اطلاعات منتشرشده در این خصوص حاکی از این هستند که فرآیند تنظیم صدا از طریق این قابلیت چندان طولانی نیست و تنها در کمتر از چند ثانیه به اتمام می‌رسد. قابلیت HTC USonic همچنین می‌تواند تعادلی بین سطوح مختلف صدای محیط اعمال کند و به همین دلیل بسته به محیط اطراف کاربر، تنظیمات این بخش نیز تغییر خواهند کرد. برای مثال شرایطی را فرض کنید که خانه را ترک می‌کنید و سوار قطاری پر سر و صدا می‌شوید که مردم در اطرافتان صحبت می‌کنند. در چنین حالتی، کافی است USonic را اجرا کنید تا بر اساس نویز محیط، بهترین حالت صوتی برای ویدیو یا موسیقی شما تنظیم شود.

HTC Ocean

در زمان‌هایی که از هدست استفاده نمی‌کنید، اچ تی سی Ocean می‌تواند از طریق دو اسپیکری که در بالا و پایین دستگاه قرار گرفته‌اند، صدای استریو برای محتوایتان پخش کند. با عبور از قابلیت‌های صوتی این محصول، به یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌رسیم که Sense Link نام دارد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر‌ رومیزی با تلفن همراه خود در تعامل باشد. کاربران با نصب HTC Sense Link روی کامپیوتر می‌توانند به‌سادگی محتوای موجود را بین گوشی و کامپیوتر منتقل کنند. همچنین مشاهده نوتیفیکیشن‌های موبایل در کامپیوتر از این طریق امکان‌پذیر است. برای مثال از طریق این ویژگی می‌توانید ادامه کتابی را که در موبایلتان مطالعه می‌کردید، روی کامپیوتر بخوانید. در این گوشی هوشمند شاهد قابلیت Sense Companion نیز هستیم. البته باید توجه داشت که چنین قابلیتی را پیش از این در اچ تی سی U Play و U Ultra شاهد بودیم و از همان نسخه در محصول جدید نیز استفاده شده است.

HTC Ocean

در خصوص مشخصات اچ تی سی اوشن نیز باید بگوییم این گوشی هوشمند از سیستم عامل اندروید نوقا ۷.۱ استفاده می‌کند و رابط کاربری Sense Home نیز روی آن قرار دارد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، پردازش‌های این محصول توسط اسنپدراگون ۸۳۵ انجام می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده بود، محصول مذکور در دو نوع مختلف بر اساس میزان حافظه عرضه خواهد شد که شامل نسخه‌ای با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم می‌شود. نسخه دیگر از این محصول ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم دارد. البته باید توجه داشت که این موضوع ممکن است در زمان عرضه‌ی رسمی تغییر کند و تنها شاهد یک نسخه باشیم. همچنین این امکان وجود دارد که اچ‌تی‌سی حافظه رم ثابتی برای هر دو نسخه ارائه دهد. البته فعلا مشخص نیست که هر دو نسخه از این محصول دارای مشخصات یکسانی هستند یا در این خصوص تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

اچ تی سی اوشن از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که از قابلیت Quick Charge 3.0 بهره می‌برد و می‌تواند در زمان سریع‌تری شارژ شود. پشتیبانی از بلوتوث ۴.۲ و Wi-Fi 802.11 ac با فرکانس 2.4GHZ و 5GHZ از جمله ویژگی‌های این محصول هستند. این دستگاه نمایشگری ۵.۵ اینچی با وضوح WQHD دارد که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. سنسور اثر انگشت این دستگاه با دکمه هوم یکپارچه شده است. در بخش جلویی دستگاه شاهد دوربینی با قابلیت Ultrapixel هستیم که فعلا اطلاعاتی در خصوص کیفیت سنسور آن منتشر نشده است. لازم به ذکر است که زمان عرضه این محصول مشخص نیست؛ اما این دستگاه مراحل تست خود را پشت سر می‌گذارد که بعد از اتمام، شاهد معرفی و عرضه آن به بازار خواهیم بود. نظر شما در خصوص این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات