پیش بینی رکود فروش اچ تی سی در سال ۲۰۱۷

جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کسب‌و‌کار گوشی‌های هوشمند اچ تی سی در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد و به نظر می‌رسد این موضوع در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی توانسته بود در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، زیان خود را به صورت تحسین‌برانگیزی در حد قابل قبولی حفظ کند و البته مانند بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در تلاش است تا درآمد و هزینه‌های خود را به حد مساوی برساند. این تلاش در حدی دشوار است که اچ‌تی‌سی در سه ماهه‌ی مذکور زیان ۶۰ میلیون دلاری را نوعی موفقیت برای خود می‌دانست.

اما سال ۲۰۱۷ چندان برای اچ‌تی‌سی خوب نخواهد بود؛ چرا که این شرکت در حال حاضر برای ساخت وایو که به نوعی تنها امید شرکت تایوانی است، به مشکل خورده است. البته اچ‌تی‌سی تا پایان سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه وایو به فروش خواهد رساند و گزارش‌های جدید رشد این عدد را در بهترین حالت، در سال ۲۰۱۷ در حدود ۵۰ درصد می‌دانند چرا که اچ‌تی‌سی در تأمین قطعات اولیه‌ی تولید این هدست به مشکل خورده است.

اما از طرفی، حتی اگر اچ‌تی‌سی با تمام توان هدست وایو را تولید کند؛ با توجه به محدود بودن جامعه‌ی هدف هدست‌های واقعیت مجازی بالارده، فروش این هدست از میزانی مشخص بالاتر نخواهد رفت. مشکل اصلی در این راه علاوه بر نبود بازی‌ها و محتوای مناسب، قیمت بسیار بالای این هدست است.

اما از دید فروش گوشی‌های هوشمند، شرکت تایوانی انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ ثبات فروش را شاهد باشد. از طرفی نکته‌ی جالب این است که با وجود تولید گوشی‌های پیکسل گوگل توسط اچ‌تی‌سی، کارشناسان معتقد هستند این موضوع تأثیر چندانی در درآمد این شرکت نخواهد داشت. با توجه به اینکه اچ‌تی‌سی تنها به‌عنوان شرکت تولیدکننده با گوگل همکاری دارد و البته نبود برند شرکت تایوانی روی گوشی پیکسل؛ این محصول نه‌تنها سود مالی عاید اچ‌تی‌سی نمی‌کند بلکه به بالا رفتن ارزش برند آن نیز کمکی نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات